Asian Origins és una cadena de supermercats instal·lada a la ciutat de Barcelona. Una marca jove nascuda l’any 2022 i que actualment té dos establiments oberts, un al carrer Muntaner número 367 i l’altra al carrer Torrent de l’Olla, 110. En aquesta darrera botiga, situada a l’emblemàtic barri de Gracia de la ciutat comtal, aprofitem per conèixer en Martí Barri, director financer d’Asian Origins. Amb ell parlem d’un projecte empresarial que ens té encuriosits gastronòmicament.

Martí, com neix el concepte d’Asian Origins?

Neix de la idea conjunta d’uns inversors de Barcelona i Madrid, especialitzats en la distribució en el canal HORECA (productes d’alimentació i begudes que van dels fabricants o distribuïdors fins a HOtels, REstaurants i CAfeteries) i que importen de diferents països asiàtics a Espanya. Ells es plantegen arribar a un públic diferent, amb un producte de certa gamma i diversificar el negoci. Un cop tenen clar aquest plantejament, un dels inversors contacta amb mi i, alhora també s’hi sumen el Branko, que ja gestionava botigues de menjar asiàtic i l’Alfonso, que estava treballant al Tai Garden com a xef executiu.

I així és com fa dos anys obre la botiga del carrer Muntaner...

Efectivament, Muntaner el 2022 i Torrent de l’Olla 2023. Nosaltres considerem que el període de maduració mig d’una botiga de les nostres característiques és de 24 mesos. Realment la de Muntaner està plenament consolidada. És cert que determinats productes que encara estem testejant, fent mètriques i comprovant què funciona i què no a una i altra botiga.

A la de Muntaner triomfa molt més un producte final, en canvi aquí a Gracia tenim un públic molt més familiar, turista, expatriat que se’n perfila per un altre. La de Muntaner té 300 metres quadrats i la Torrent de l’Olla en té 280.

Ara que fa referència al producte, quin és el que més triomfa entre la seva clientela?

No t’ho creuràs! (somriu). El que més venem són les galetes de la sort. És un producte barat, unitari i que fa gracia entre la gent, sobretot entre els infants, que són els que més ho demanden.

Com comentava anteriorment, la idiosincràsia dels residents a Muntaner, és la de no cuinar, per això opten per voler adquirir el plat i menjar-se’l a casa. Un producte lineal i acabat. És un barri residencial, on de dilluns a divendres al migdia funcionem bé, en canvi en cap de setmana monetitzem poc. Com a segona opció, tenim el congelat, ràpid de fer i de preparar. Per tant el que més funciona és el menjar en el seu punt final, millor. I m’agradaria afegir que les botigues funcionen si ho fan bé, si hi ha una bona relació qualitat-preu i, també, per proximitat. I en el cas d’Asian Origins, qui pensa en asiàtic ho fa amb nosaltres.

Quina és el pla de vol d’Asian Origins des que van enlairar-se ara fa dos anys?

En aquest 2024 volem obrir alguna botiga més a Barcelona i també tenim localitzades algunes ciutats que han mostrat interès en nosaltres, com són Girona, Madrid, Màlaga o València. El nostre creixement ha de ser natural, i fruit d’això i un cop la marca d’Asian Origins estigui plenament desenvolupada, serà la de crear i muntar certes franquícies, botigues de petita dimensió amb els nostres productes i fàcils de gestionar. Un altra qüestió que volem convertir en realitat dins del segon semestre de l’any, és la de tenir una marca de producte pròpia.

Comenta que la marca està en procés de desenvolupament...

Exacte, Asian Origins és un projecte jove. Vam començar amb una expansió de marca de baix nivell, pensant en com volíem que fossin les botigues i els maldecaps inicials que tot inici comporta. Anem sumant professionals competents, com per exemple la Clàudia Güixens, que ens ajuda a enfortir l’equip de màrqueting, també hi hem sumat especialistes en posicionament i estratègia digital i a la pàgina web també.

Per nosaltres el més important és poder convertir-nos en un referent a la ciutat de Barcelona. El nostre fet diferencial a banda de la qualitat, és que els nostres establiments transmeten un esperit asiàtic modern, no és la clàssica botiga on tot està acumulat. A casa nostra volem que el client se senti còmode, en una atmosfera agradable, que pugui visualitzar el producte, que el pugui conèixer bé gràcies al codi QR i a la informació que transmet.

En una primera visita, què recomana que s’ha d’emportar un client de la botiga d’Asian Origins?

(S’ho pensa) Recomanaria qualsevol dels nostres productes acabats, els nostres ramen, el sushi... La cuina asiàtica ha ‘explotat’ a Barcelona, fa anys van començar els restaurants xinesos de baixa qualitat i que després van donar pas als japonesos. L’accent asiàtic està molt present i nosaltres amb la nostra filosofia, tenim un factor diferencial. El missatge és que vinguin, que passegin pels nostres passadissos i ens tastin, no quedaran indiferents.

Per acabar, algun objectiu més?

Nosaltres tenim una neurona molt calenta! (riu). Estem pensant tot el sant dia, sempre explorem nous projectes. Ara estem pensant en projectes cosmètics, per així treure el cap en d’altres camps no culinaris. El temps ens dirà.

Martí Barri, moltes gràcies per obrir-nos les portes d’Asian Origins.

Gràcies a vosaltres.

Comparteix!
ARTICLES RELACIONATS

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

envelopephone-handsetmap-markercalendar-fullclocklinkcross