Roger Martínez, estudiant de segon curs de Gràfica Publicitaria a l’Escola d’Art i Disseny de la Diputació de Tarragona és el guanyador de la ‘Beca Olympus’ 2026. La beca té com a punt de partida el sopar solidari que anualment realitza l’Hotel Olympus Palace 4* de Salou i que enguany és en benefici de la prevenció de les malalties cardiovasculars.

D’entre els projectes presentats per l’alumnat dins el mòdul de Gestió de Projectes Professionals, el cartell del Roger Martínez ha estat el seleccionat per unanimitat en primera posició per part del jurat. El jove vallenc de 21 anys aconsegueix així una beca amb una dotació econòmica de 500 euros i una estada completa de cap de setmana per 2 persones a l’Hotel Olympus Palace 4*. La proposta plantejada pel Roger va enfocada a «aquest cartell representa un collage del territori, on hi ha elements vinculats al món de la cardiologia, al menjar saludable i a tot allò que ajuda a tenir un cor fort. Tot plegat m’ha ajudat a conscienciar-me de com d’important és tenir salut» ha exposat el guanyador.

Entrega al rooftop SUMMIT

La terrassa panoràmica de l’Hotel Olympus Palace 4* ha acollit l’acte formal de l’entrega de la ‘Beca Olympus’. Els membres del jurat, l’equip de l’Hotel Olympus Palace 4* i els estudiants, acompanyats per amics, amigues i familiars s’han donat cita per conèixer el veredicte final. A més de la guanyadora, també s’ha desvetllat que els cartell presentats per Alba Pocurull i Andrea Hernández han estat els finalistes de manera ex aequo. Totes dues aconsegueixen una estada d’una nit per 2 persones a l’Hotel Olympus Palace 4*. Tanmateix l’hotel també ha recompensat l’esforç de la resta d’alumnes obsequiant-los amb una jornada al SUMMIT per 2 persones amb un àpat inclòs durant aquest estiu.

El representant de la propietat de l’Hotel Olympus, Gil Cristià, ha destacat durant la seva intervenció «l’agraïment als alumnes participants pels treballs realitzats i per la seva dedicació. També vull donar les gràcies a la direcció i al professorat de l’Escola d’Art i Disseny de la Diputació de Tarragona per la seva implicació i per la dedicació del jurat».

Des de l’Escola d’Art i Disseny de la Diputació de Tarragona s’ha posat èmfasi en que «aquest projecte ha estat tota una aventura, un procés carregat de moltíssimes emocions. Un repte que des del primer moment hem afrontat amb un entusiasme compartit. Ens hem sentit molt ben acollits i recolzats i us volem donar les gràcies» ha subratllat Laura Casas, professora del mòdul de Gestió de Projectes Professionals de l’Escola d’Art i Disseny de la Diputació de Tarragona, acompanyada per la professora Itziar Solla, Silvia Iturria, Núria Anguren i Judith Guinovart, a més de Marcel Blázquez, director de l’Escola d’Art i Disseny de la Diputació de Tarragona.

Els estudiants s’han emportat una reproducció de la seva proposta i han gaudit d’un refrigeri al SUMMIT. L’acte d’entrega de la ‘Beca Olympus’ ha disposat de la presència de Gil Cristià i José Miguel Vilchez, representants de la propietat de l’Hotel Olympus Palace 4*; Joel Segura, director de l’Hotel Olympus Palace 4*; Marcel Blázquez, director de l’Escola d’Art i Disseny de la Diputació de Tarragona, de Laura Casas, Itziar Solla, Silvia Iturria, Núria Anguren i Judith Guinovart, professores de l’Escola d’Art i Disseny de la Diputació de Tarragona, de Pau Brull i Esther Fernández, en representación del Rotary Club Tarragona, de Joan Vendrell, director de l’Institut de Recerca Biomèdica CatSud i de Maira Isaura Rojas, guanyadora de la Beca Olympus 2024.

El dijous 1 d’octubre, sopar benèfic

El sopar solidari 2026 se celebrarà a l’Hotel Olympus Palace 4* el dijous 1 d’octubre a les 19 hores. Tota l’ajuda anirà destinada íntegrament a la investigació en la prevenció de malalties cardiovasculars de l’Institut de Recerca Biomèdica CatSud i l’Hospital Joan XXIII de Tarragona.

El Palau de Pedralbes de Barcelona s’ha vestit de gala en la 24a edició dels Premis Nacionals de Gastronomia, uns guardons que aquest any han aplegat prop de 600 assistents, entre ells una representació de l’Acadèmia de Gastronomia de Tarragona. L’esdeveniment l’han liderat gastronòmicament els xefs Romain Fornell i Óscar Manresa. Concedits per l'Acadèmia Catalana de Gastronomia i Nutrició (ACGN), els premis reconeixen les trajectòries i aportacions que, des de l'excel·lència, el rigor i el compromís amb l'ofici, contribueixen a enfortir i projectar la gastronomia catalana.

Els guardonats

Raül Balam ha estat el mereixedor del Premi Nacional de Gastronomia d'Autor 2026, per una trajectòria que acredita una cuina d'origen i mirada contemporània, arrelada al producte, al rigor i a una lectura actual de la tradició mediterrània. Una proposta que actualment desenvolupa al restaurant Moments de l'hotel Mandarin Oriental de Barcelona.

El Premi Nacional de Gastronomia Tradicional 2026 ha reconegut Jaume Subirós, del restaurant El Motel Empordà de Figueres, per una trajectòria exemplar al servei de la cuina tradicional catalana, del producte, del mercat i de l'hospitalitat entesa com a valor essencial.

Tanmateix Patricia Sierra, del restaurant La Granja Elena de Barcelona, ha rebut el Premi Cap de Sala 2026 per la seva manera d'entendre la sala com un espai d'acollida, rigor i proximitat i pel paper del vi com a llenguatge imprescindible de l'experiència gastronòmica. I és que, a banda de ser la cara visible d'un negoci d'arrel familiar al barri de Sants, Sierra és també sommelier.

El Premi Revelació 2026 ha viatjat fins al Solsonès per destacar la feina de Laia Coma, del restaurant Mare de la Font, per una cuina catalana de muntanya, arrelada, honesta i coherent, vinculada al producte local i a una manera de cuinar entesa com a forma de vida.

Per últim, la periodista especialitzada en gastronomia i nutrició Trinitat Gilbert ha recollit el Premi Nèstor Luján 2026 per l'obra "Els aliments que mengem, al detall", un treball que aprofundeix en productes com els embotits catalans, els formatges artesans, les olives o el peix, i que combina divulgació rigorosa, cultura gastronòmica i criteri periodístic.

L’Acadèmia de Gastronomia de Tarragona, present

L’Acadèmia de Gastronomia de Tarragona ha estat perfectament representada a la Gala dels Premis Nacionals de Gastronomia, celebrada als jardins del Palau de Pedralbes. La presidenta, Ana Vilallonga, acompanyada per membres de la junta i acadèmics, ha pogut intercanviar impressions amb Joan Font, president de l’ACGN, i amb d’altres personalitats del sector de la gastronomia i la restauració. La presència de l’acadèmia tarragonina ha reafirmat el seu compromís amb la promoció i el reconeixement de l’excel·lència gastronòmica catalana.

Un sentit record per a Carles Vilarrubí

La vetllada d'entrega de guardons ha estat marcada també pel record i l'homenatge a Carles Vilarrubí, traspassat a finals de desembre de l’any passat,  últim president de ACGN i figura clau en la renovació i la projecció institucional de l'entitat i dels Premis Nacionals de Gastronomia. Així ho han expressat en els seus discursos Joan Font i el president de la Generalitat, Salvador Illa.

L'acadèmia li ha lliurat a títol pòstum el seu premi especial, en reconeixement d'una trajectòria marcada per la visió estratègica, el compromís institucional i una contribució decisiva a la projecció de la gastronomia catalana.

Nit espectacular i sobre rodes la celebrada per QUADIS Autolica a Mas La Boella. Més de 300 persones s’han citat en un esdeveniment exclusiu per veure i gaudir de la presentació de la nova generació de vehicles elèctrics de Mercedes-Benz, en una vetllada marcada per la innovació, l'experiència i la celebració.

L'acte ha tingut com a eix central la presentació de tres nous models que representen l'evolució de la marca cap al futur de la mobilitat: el CLA Shooting Brake, el GLB i el GLC, tots en la seva versió 100% elèctrica. Aquests vehicles destaquen pel disseny trencador i una nova interpretació del frontal, presidit per la icònica estrella de Mercedes-Benz, així com per uns interiors altament tecnològics que eleven l'experiència de conducció a un nou nivell.

140è aniversari de la marca

Aquesta presentació adquireix un significat especial en el context del 140è aniversari de Mercedes-Benz, marca pionera de l'automoció des del 1886, que continua liderant la transformació del sector a través de la innovació i l'electrificació.

Durant l'esdeveniment, Joan Gomis, director de QUADIS Autolica a Tarragona, Reus i L’Aldea, ha subratllat la importància d'aquest llançament: "presentem molt més que tres nous models, és una nova etapa a la història de Mercedes-Benz i també a l'evolució de QUADIS Autolica a Tarragona, Reus i L’Aldea com a concessionari".

Referents a la demarcació

QUADIS Autolica a Tarragona, Reus i L’Aldea el formen un equip de 120 professionals, es consolida com a referent de les marques premium a la demarcació, oferint una experiència alineada amb els estàndards d’excel·lència i qualitat propis d’una marca com Mercedes-Benz.

La vetllada ha combinat la presentació de producte amb una experiència completa per als assistents. La pilot professional AMG Rocío Norbona, ha explicat de primera mà els detalls dels models, apropant la innovació tecnològica al públic. La nit ha estat amenitzada per l’actuació del reconegut ballarí internacional Sergio Bernal, una de les figures més destacades del panorama actual.

Fotos: Anna Holgado

Tarragona serà la primera etapa de la segona edició de la Lliga del Porc i la Forquilla. Una competició que en aquesta edició incorporarà en la Final Catalana unes taules d’esmorzadors de vot popular que se sumarà a les valoracions del Jurat Professional, segons han explicat els seus organitzadors. Aquesta saborosa competició catalana d’esmorzars de forquilla es desenvoluparà entre els mesos de juny i setembre, amb quatre semifinals provincials i una final catalana. En totes les rondes, els participants presentaran els seus plats davant el jurat; mentre el públic gaudeix d’un esmorzar popular de forquilla. a

El Grup de Sanejament Porcí de Lleida impulsa, amb la consultora enogastronòmica Como Pomona, aquesta competició que compta amb el patrocini de BonÀrea i Carviresa; i el suport institucional de Gust de Lleida de la Diputació de Lleida, i La Generalitat de Catalunya. Així com la col·laboració dels ajuntaments de Tarragona, Torrelameu, Santa Coloma de Farners, la Garriga i Lleida; així com de les marques Port de Tarragona, Ilser Grup i refrescos Sanmy.

El director del Grup de Sanejament Porcí de Lleida, Vicens Enrique-Tarancón, ha explicat que “la Lliga arrencarà en la Pèrgola del Serrallo del Port de Tarragona el diumenge dia 14 de juny amb la semifinal tarragonina; i finalitzarà en Lleida amb la gran Final Catalana (amb els tres finalistes de cada província) el diumenge 27 de setembre en el marc de la Fira MOS de Sant Miquel. La semifinal lleidatana es disputarà al Centre Cívic Torrelameu, el diumenge 28 de juny: la ronda gironina se celebrarà el diumenge 12 de juliol a Santa Coloma de Farners; mentre que els finalistes barcelonins es donaran cita a Can Luna de la Garriga el diumenge, dia 6 de setembre.

Aquesta competició d’Esmorzars de Forquilla d’àmbit català, “vol retre homenatge una vegada més a aquest àpat tradicional com a patrimoni gastronòmic de la nostra cultura, i alhora fer homenatge als establiments de restauració que mantenen viu el receptari d’aquests plats”, ha explicat el director de la Lliga, Rafa Gimena de Como Pomona.

Esmorzar per a tothom, entreteniment i diversió garantida

En aquesta edició, els organitzadors han explicat que “es mantindran els esmorzars populars amb plats de porc representatius de cada territori com són el capipota, les galtes, les mandonguilles amb calamar, la botifarra amb seques o la cassola de tros. Sempre acompanyat amb pa i regat amb vi Carviresa (celler de la DO Costers del Segre), gasosa Sanmy, i aigua.

Gimena ha explicat que el Jurat de cada prova estarà format per experts i divulgadors entre els quals es mantenen, com a fixes, el periodista Joaquin Molins, autor del llibre Esmorzar de Forquilla; l’influencer Jonathan Nuevo de www.esmorzarsdeforquilla.cat; i la sommelier i creadora de continguts Marta Clot; però estaran acompanyats d’altres professionals i prescriptors en les diferents eliminatòries i final. En el cas de Tarragona, s’incorporen al jurat: Helder Moya de la Guia Gourmand, i els creadors de continguts Mario Castellanos de Paladars Tarragonins (@paladarstarragonins) i Montse Jo (@kidslapera).

L’entreteniment i diversió està garantit amb la conducció de les cinc proves per part de la periodista i presentadora Claúdia Raymat que anirà entrevistant a participants, membres del jurat i assistents significatius.

Participació de grups i colles d’esmorzadors

Després de la primera edició 2025, la Lliga del Porc i la Forquilla ha establert correspondències i col·laboracions amb diferents grups i colles d’esmorzadors, com els Sibarites de Girona, Ben Entaulats de Térmens, el grup Esmorzem d’Olesa, Noies Esmorzem de Barcelona, Penya Marcel de Barcelona, Coneix Catalunya Esmorzant,  així com nombrosos creadors de contingut gastronòmic que estan en relació amb la Lliga i participaran com jurat o dinamitzadors d’algunes de les proves.

La comunitat empresarial BeWe ha celebrat aquest dijous una nova edició de les seves trobades BeWe TALKS, reunint en les instal·lacions de Bodegas Yzaguirre a més d'un centenar d'empresaris, autònoms i directius del Camp de Tarragona en una jornada centrada en un dels grans reptes de l'ecosistema emprenedor actual: com compatibilitzar l'èxit professional amb el benestar emocional i l'estabilitat personal.

Sota el títol “El preu de l'èxit: empresa, parella i equilibri”, la reconeguda psicòloga clínica, escriptora i conferenciant Alicia González —que compta amb una àmplia comunitat de seguidors en xarxes socials i està especialitzada en teràpia de parella— va oferir una ponència que va despertar un gran interès entre els assistents, abordant de manera pròxima i directa les conseqüències emocionals que moltes vegades acompanyen al creixement empresarial.

Durant la xerrada, González va reflexionar sobre la pressió constant a la qual s'enfronten empresaris i emprenedors, la dificultat per a desconnectar i la necessitat d'aprendre a cuidar les relacions personals en contextos d'alta exigència professional.

“Vivim en una cultura empresarial on es parla constantment de créixer, facturar i liderar, però molt poc de l'impacte emocional que tot això té en la nostra vida personal i en les nostres relacions”, va alertar la psicòloga.

L'estrès i la importància de posar límits

El principal problema de la majoria d'emprenedors —que es calcula que dediquen una mitjana aproximada de 24.000 hores de més a l'any que la resta de treballadors per compte d'altri— ve de no saber separar bé els conceptes de “tinc una empresa” i de “soc una empresa”, fet que comporta dificultats per a una bona conciliació. “Molts empresaris i empresàries no saben desconnectar. El problema no és només el temps que passem treballant, sinó que seguim mentalment a la feina fins i tot quan estem a casa. I això acaba afectant directament la parella, als fills i a la nostra salut.”, va afirmar González durant la seva xerrada.

En aquest sentit, la psicòloga recomana saber escoltar-se i conèixer-se a un mateix per dins: “L'estrès sostingut passa factura. Ningú vindrà a treure'ns del bucle si no aprenem a posar límits, cuidar el nostre cos i diferenciar qui som del que fem professionalment.”

L'esdeveniment, que va combinar la xerrada de González i un torn de precs i preguntes per part dels assistents, va donar pas posteriorment a un espai de netweaving, la filosofia de relacions empresarials que a diferència del networking (més enfocat al benefici propi) se centra a connectar a les persones per a ajudar-les a prosperar en els seus negocis.

A més, la jornada va comptar amb degustació gastronòmica, l'actuació musical en directe d'Astrid Torrente, la presència de patrocinadors i col·laboradors de la comunitat BeWe i també va incorporar un vessant solidari mitjançant una recollida d'ulleres en desús destinada al projecte “Reus x Gàmbia”, impulsat per l'òptica Martra Visions, amb l'objectiu de facilitar material òptic a persones amb dificultats visuals a Gàmbia.

Amb aquesta trobada, BeWe consolida la seva aposta per generar espais empresarials on les connexions professionals convisquin amb converses humanes i necessàries, posant sobre la taula temes que habitualment queden fora dels fòrums empresarials tradicionals.

El president de BeWe, Nando Coronado, va valorar molt positivament la resposta obtinguda i va destacar el paper que està adquirint la comunitat dins del teixit empresarial del Camp de Tarragona. “Avui hem demostrat que el netweaving pot anar molt més enllà d'intercanviar targetes. Quan empresaris i emprenedors comparteixen també inquietuds personals, reptes emocionals i experiències vitals, les connexions que es generen són molt més autèntiques i transformadores. Aquest és l'esperit de BeWe i continuarem impulsant-lo en cada trobada”, va concloure Coronado.

Aquesta jornada suposa el primer gran acte de netweaving empresarial impulsat per BeWe aquest 2026 i reforça el creixement d'una comunitat que ja reuneix més de 60 empresaris i professionals de la demarcació. El pròxim esdeveniment tindrà lloc el 9 de juliol, també a les instal·lacions de Bodegas Yzaguirre, amb un vespreig en el qual s'esperen moltes més sorpreses.

Mas La Boella ha acollit la presentació oficial de la segona edició del Festival del Jardí de La Boella. Després de l’èxit de la primera edició, el certamen torna aquest estiu amb la voluntat de consolidar-se com una de les cites culturals i gastronòmiques de referència de la Costa Daurada.

Després de l'èxit de l'any passat, amb una assistència de 2.800 persones -un 80% de l'aforament total- arriba aquest estiu la segona edició, en la qual es rendirà tribut a tres llegendes de la música: La Oreja de Van Gogh, Michael Jackson i Elton John.

Millores en els espais i més música en directe

La nova edició arriba amb diverses millores pensades per elevar l’experiència del públic. Una de les principals novetats és la incorporació d’una graderia amb capacitat per a 90 persones, que permetrà seguir les actuacions amb més comoditat i millor visibilitat.

També s’amplia la proposta musical amb concerts “opening” cada tarda abans de l’actuació principal. Aquesta iniciativa incrementarà les hores de música en viu i aportarà més ambient i dinamisme al recinte durant tota la jornada.

Neix el Gastro Village

En l’apartat gastronòmic, el festival estrena el nou espai Gastro Village, una zona premium amb aforament limitat a 200 persones. Els assistents hi podran gaudir d’un menú tipus còctel amb consumició inclosa, en un entorn exclusiu i relaxat. L’espai comptarà, a més, amb més mobiliari i zones de descans per garantir una experiència més confortable.

Paral·lelament, el festival mantindrà la seva oferta habitual de foodtrucks, amb el retorn de marques destacades com VICIO i Altaglio, que ja van tenir una gran acollida en la primera edició.

Marc Delblanch ha destacat “oferim una experiència cultural i gastronòmica de primer nivell que contribueixi també a posicionar la Costa Daurada com un destí turístic elegant, experiencial i atractiu durant els mesos d’estiu” ha apuntat el director de Mas La Boella, qui ha subratllat també la importància del gran treball que realitza tot el seu equip en preparar aquest triplet de concerts.

Tres nits de música als jardins de La Boella

El Festival del Jardí de La Boella se celebrarà els dies 31 de juliol i 1 i 2 d’agost als jardins històrics d’aquesta finca del segle XII situada a la Canonja. El programa combinarà artistes emergents, talents consolidats i espectacles tribut de gran format.

- 31 de juliol: la jornada inaugural comptarà amb l’actuació de Cesc Sansalvadó i, posteriorment, amb el tribut a La Oreja de Van Gogh, titulat La Reina del Pop.

- 1 d’agost: serà el torn de Llum Blancafort i Hot Staff, abans de l’espectacle Michael Legend, dedicat a Michael Jackson.

- 2 d’agost: el festival es tancarà amb l’actuació de Roger Padrós, seguida del tribut Elton Song, inspirat en l’univers musical de Elton John.

Les entrades pel Festival del Jardí de La Boella es poden comprar en el següent enllaç

Enmig del ritme accelerat del dia a dia, cada vegada pren més valor trobar espais dedicats al benestar, la calma i la desconnexió. Wellness Experience by PopUp & Summit neix amb aquesta filosofia: oferir una experiència exclusiva on cos i ment connecten en un entorn únic. Una proposta que combina moviment, autocura i hàbits saludables per transformar un matí qualsevol en un moment per a un mateix.

Llum natural, una atmosfera càlida i sofisticada. Una experiència pensada per regalar un matí de desconnexió, autocura i energia positiva. Les jornades estan dirigides per Carolina i Pilar, dos professionals que uneixen disciplines complementàries per crear una experiència integral de benestar. Carolina Louzzano acumula més de vint anys d'experiència i formació en pilates, barre i dansa, posant el focus en el moviment conscient, la postura, la força i l'harmonia corporal.

Pilar Dueñas incorpora bellesa, nutrició i cura personal, amb una visió enfocada a l'equilibri, els hàbits saludables i el benestar interior. No és una classe ni un tractament aïllat, sinó una experiència completa que integra moviment, esmorzar saludable i autocura en un entorn excepcional. Summit respon a l'essència del projecte: exclusivitat, privadesa, elegància i detall.

Amb un aforament màxim de 18 persones per garantir una experiència íntima, personalitzada i dissenyada perquè cada assistent se senti atès. La proposta està adreçada a tot aquell que vulgui cuidar-se, gaudeixi del benestar o necessiti reconnectar amb si mateix. No és exclusiva per a dones, sinó per a qualsevol persona que busqui una pausa de qualitat en un ambient limitat.

Wellness Experience by PopUp comença el dia 30 de maig i se celebrarà cada dissabte, de 8h a 10h del matí. El format mantindrà sempre tres pilars: activitat física, esmorzar saludable i autocura. Cada cap de setmana canviarà la combinació - pilates, barre, stretching, dansa, rutines facials, nutrició, suplementació o bellesa conscient- perquè els que gaudeixin de l'experiència puguin repetir sense que resulti monòtona. A més, incorporarà cosmètica natural líder, reforçant la cura de la pell i la qualitat dels productes utilitzats.

En un moment en què el veritable luxe s'associa al temps de qualitat, la salut i l'equilibri, Wellness Experience by PopUp a Summit transforma la cura personal en una experiència premium i memorable.

Salou ha viscut aquest cap de setmana una autèntica celebració del paladar. Durant tres dies, el passeig Jaume I s’ha omplert d’aromes, música i cues davant dels estands de restauració de la nova edició de Sabor Salou, consolidada ja com una de les grans cites gastronòmiques del territori. La mostra ha reunit més d’una cinquantena d’expositors amb una oferta variada de tapes, arrossos, hamburgueses gurmet, marisc, cuina internacional, dolços artesans i productes de proximitat.

Un dels grans atractius de la fira ha estat la intensa programació d’activitats culinàries paral·leles. La carpa GastroLab by Makro ha registrat una elevada participació en showcookings, tallers de cuina i tastos guiats. Durant el cap de setmana s’hi han organitzat degustacions de vins de les DO Tarragona i Catalunya, tastos de cerveses artesanes, demostracions amb oli DOP Siurana i sessions gastronòmiques amb Thermomix. També s’hi han afegit activitats familiars, com tallers infantils de decoració de fruita i magdalenes, que han contribuït a reforçar el caràcter popular i transversal de la fira.

Tiramisú de rècord

La gran novetat d’aquesta edició ha estat l’elaboració del tiramisú d’avellanes i ratafia més llarg del món, una proposta impulsada pel xef Edu Cuesta, del restaurant MRKT amb la col·laboració de restauradors locals. El dolç, de prop de vint metres de longitud, s’ha convertit en una de les imatges més fotografiades del cap de setmana i ha servit, a més, per recaptar fons amb finalitats solidàries destinades a entitats socials de Salou.

La celebració de Sabor Salou 2026 ha coincidit amb la segona edició de la Fira del Vi i Gastronomia d’INFINITUM. Ambdues han convertit el municipi salouenc en l’epicentre enogastronòmic del territori, amb visitants gaudint de tastos, showcookings, maridatges i experiències culinàries repartides entre el passeig Jaume I i el Beach Club.

Entrades esgotades

El Beach Club va penjar el ‘sold out’ per acollir la segona edició de la seva Fira del Vi i Gastronomia, una proposta més exclusiva i orientada a l’univers del vi i l’alta cuina. els assistents van poder degustar vins de cellers de diferents denominacions d’origen.

L’apartat gastronòmic també va tenir un protagonisme destacat. La cita va reunir propostes culinàries elaborades per per restaurants de prestigi com en Pep Moreno, xef del Deliranto i Rafel Muria, del Quatre Molins, tots dos distingits amb estrella Michelin, així com les postres d’Adan Saez, de Xocosave.

Amb aquestes dues cites convivint el mateix cap de setmana, Salou reforça la seva aposta per desestacionalitzar el turisme a través de la gastronomia i el vi, projectant una imatge de destinació vinculada tant a la cuina popular com a les experiències gourmet.

La comunitat empresarial BeWe, referent en netweaving al Camp de Tarragona, celebrarà el pròxim 28 de maig una nova edició de les seves trobades BeWe TALKS, una jornada oberta a empresaris, autònoms i directius de tota la demarcació que tindrà lloc en les instal·lacions de Bodegas Yzaguirre.

L'esdeveniment posarà sobre la taula una realitat cada vegada més habitual entre empresaris i emprenedors: el preu emocional de l'èxit professional i les dificultats per a mantenir l'equilibri entre negoci, parella i vida personal. Sota el títol “El preu de l'èxit: empresa, parella i equilibri”, la reconeguda psicòloga clínica, escriptora i conferenciant Alicia González (amb més de 720.000 seguidors a Instagram) oferirà una xerrada centrada en com compatibilitzar el creixement empresarial amb el benestar emocional i les relacions personals.

El president de BeWe, Nando Coronado, explica que l'objectiu de la trobada és obrir una conversa real i necessària sobre una qüestió que afecta gran part de l'ecosistema emprenedor. “Vivim en una cultura empresarial on es parla molt de créixer, facturar o liderar, però molt poc de l'impacte que això té en la nostra salut emocional i en les nostres relacions. Volem generar un espai honest on parlar de tot allò que normalment no s'explica”, destaca l’empresari.

La jornada es desenvoluparà entre les 12:00h i les 16:00h i inclourà també un espai de networking empresarial, gastronomia, experiències musicals i diferents dinàmiques pensades per a afavorir connexions professionals de valor entre els assistents.

A més del vessant empresarial i formatiu, l'esdeveniment tindrà també un component solidari. Durant tota la jornada es realitzarà una recollida d'ulleres usades per a col·laborar amb el projecte “Reus x Gàmbia”, impulsat per l'òptica Martra Visions, que treballa per a facilitar material òptic a persones amb dificultats visuals a Gàmbia.

El termini per a apuntar-se acaba dijous 21 de maig

Les places per a l'esdeveniment són limitades i el període d'inscripció finalitza aquest dijous 21 de maig. A més, les entrades funcionen per trams de preu, per la qual cosa les últimes disponibles podrien incrementar-se en les pròximes hores. Les inscripcions poden realitzar-se a través del següent enllaç

La Caixabank Tarraco Arena és escenari aquest divendres a partir de les 19:30h de la gira dels 100 anys del Harlem Globe Trotters. Una cita que promet esmaxades impossibles, llançaments impossibles i molt d’humor sobre la pista. Tarragona és una de les parades destacades d’un tour internacional que celebra el centenari  del mític equip nord-americà.

El xou també comptarà amb la participació de LUCIUS “Too Tall” Winston, una de les grans estrelles actuals dels Globetrotters, conegut pel seu carisma, la seva espectacularitat en el joc i la seva capacitat per connectar amb el públic.

Tarragona donarà la benvinguda aquest divendres a un espectacle molt esperat. Què poden esperar els espectadors que mai no hagin vist els Globetrotters en directe?

Els aficionats que mai no hagin vist els Harlem Globetrotters en directe poden esperar entreteniment sense aturador de principi a fi, habilitats de bàsquet d’alt nivell combinades amb interacció amb el públic i diversió per a tota la família. Des de tirs impossibles i esmaixades espectaculars fins a un domini excepcional de la pilota i humor, és una experiència que manté tot el públic enganxat durant tota la nit.

Els Harlem Globetrotters fa gairebé un segle que combinen bàsquet i entreteniment. Quin diries que és el secret per continuar connectant amb públics de totes les edats?

Crec que el secret és continuar evolucionant mentre honorem les llegendes que van obrir el camí, com Meadowlark Lemon, Curly Neal i Sweet Lou Dunbar. Sempre intentem donar el nostre toc modern a aquesta tradició, alhora que abracem la cultura de cada lloc que visitem, tant si actuem als Estats Units com internacionalment. Aquesta connexió amb els aficionats és el que fa que els Globetrotters continuïn sent especials per a cada generació.

El vostre espectacle combina humor, habilitat i molta interacció amb el públic. Quant espai hi ha per a la improvisació durant el xou?

Definitivament hi ha molt espai per a la improvisació durant l’espectacle. Practiquem cada dia i treballem de valent per oferir al públic la millor actuació possible, però cada partit també ens dona la llibertat d’afegir alguna cosa nova en el moment. Passem tant de temps junts durant les gires que ens entenem molt bé les personalitats i el ritme de cadascú, i això ens permet alimentar-nos de l’energia dels altres i improvisar de manera natural amb el públic.

Al llarg de la vostra història heu jugat en desenes de països. Què fa que el públic europeu, i especialment l’espanyol, sigui tan especial?

Per a mi, el bàsquet no té idioma: connecta la gent arreu del món. Durant els nostres moments de “Celebrity Court”, m’encanta veure aficionats de totes les edats entrar a la pista amb ganes de fer girar la pilota, tirar a cistella i mostrar les seves habilitats. Els aficionats europeus, i especialment els espanyols, aporten molta energia i passió al joc. També és molt divertit per a nosaltres abraçar la seva cultura —des de la música fins a parlar l’idioma i crear moments que se sentin personals per al públic. Aquesta connexió és el que fa especial cada espectacle.

Tot i que sou coneguts per la part més d’entreteniment de l’espectacle, darrere hi ha jugadors amb un nivell tècnic increïblement alt. Com és el procés de selecció per formar part dels Harlem Globetrotters?

El camí de cada jugador per convertir-se en un Harlem Globetrotter és diferent, però hi ha algunes qualitats que tots els jugadors han de tenir. Primer de tot, cal un nivell molt alt d’habilitat en el bàsquet, perquè molts de nosaltres hem jugat de manera competitiva durant anys. Una altra part important és entendre com equilibrar la competició i l’entreteniment —saber quan cal ser seriós i competitiu, i després canviar ràpidament per entretenir i interactuar amb el públic durant l’espectacle.

Però crec que el component més important és tenir el desig de fer del món un lloc millor. Com a ambaixadors de bona voluntat, fem molt més que jugar a bàsquet. Visitem escoles i hospitals, i col·laborem amb organitzacions d’arreu del món per animar, inspirar i impactar positivament les persones a través del que fem.

El bàsquet actual està molt marcat per l’NBA, les xarxes socials i els vídeos virals. Com s’adapten els Globetrotters a aquesta nova manera de consumir esport i entreteniment?

Els Harlem Globetrotters han sabut abraçar l’evolució mantenint-se fidels a qui són. La nostra organització sempre s’ha basat en la creativitat, la innovació i la connexió amb els aficionats, de manera que plataformes com Instagram, TikTok i YouTube ens permeten portar el nostre estil de bàsquet i entreteniment a una audiència global encara més gran.

Al mateix temps, el que fa únics els Globetrotters és que no només creem moments destacats a internet, sinó experiències reals en directe. Els aficionats poden veure un tir impossible a les xarxes socials, però veure’l en viu, interactuar amb els jugadors i formar part de l’espectacle crea una connexió completament diferent.

Per acabar: si haguessis de convèncer en una sola frase algú que encara dubta si anar aquest divendres a la CaixaBank Tarraco Arena, què li diries?

Si vols viure habilitats de bàsquet increïbles, rialles sense parar, interacció amb el públic i records que la teva família no oblidarà mai, llavors has de ser aquest divendres a la CaixaBank Tarraco Arena per veure els Harlem Globetrotters en directe. Fest-te amb la teva entrada!

Una de les efemèrides gastronòmicament importants a Cambrils d’aquest any ha aixecat el teló. El restaurant Casa Macarrilla 1966 ha iniciat el calendari de celebracions aquest inici de setmana dels seus 60 anys de vida amb un company de viatge amb qui va de la mà des de fa 3 anys: el caviar Esturión de Sarrión. La principal productora de caviar premium a Espanya, amb seu a Terol, i que produeix 8 tones anuals d’aquest luxós producte. Del total d’aquesta xifra, un 30% es consumeix a nivell nacional i la resta l’exporten a 52 països dels cinc continents.

En Xavi Martí, tercera generació a Can Macarrilla 1966, és un autèntic ‘boig pel caviar’. Les casualitats de la vida el van fer coincidir ara fa tres anys amb Vladimir Kantorovich, CEO d’Esturión de Sarrión, i que a més, resideix a Cambrils. La visió empresarial d’un i la gastronòmica de l’altre van encaixar des del primer moment i, fruit d’això, en Xavi Macarrilla és embaixador d’Esturión de Sarrión a la demarcació de Tarragona.

D’entre les diferents creativitats gastronòmiques que s’han pogut assaborir en l’esdeveniment, els comensals han degustat uns macarrons amb gamba vermella i caviar, un deliciós arròs de papada ibèrica i caviar o una miniteula de xocolata blanca i caviar, entre d’altres exquisideses. ‘El boig pel caviar’ ha assegurat que «hem combinat el nostre 60è aniversari amb la presentació del caviar osietra d’Esturión de Sarrión i hem fet una festa amb caviar, bombolles i molt bona atmosfera. Particularment a Esturión de Sarrión els hi dec la vida, ells van apostar per mi i els estic molt agraït per haver cregut en la meva persona. Sóc un fanàtic d’aquest producte i m’agrada molt poder fer gaudir al meu client» apunta Xavi Martí.

Per la seva part, Vladimir Kantorovich, màxim responsable d’una companyia que és la cinquena d’Europa a nivell de producció, ha exposat que «la nostra essència es basa en dos factors, la qualitat dels rius a Espanya i la bona feina que porta a terme el nostre equip. És un producte nacional d’altíssim nivell i estem contents que Xavi Martí sigui imatge nostra».

La celebració l’ha maridat l’excel·lent cava de Torelló Viticultors, la música de Valentina Simeoni ‘DJ Val’nLove’ i el violí d’Astrid Torrente, que també ha obsequiat als presents amb el seu repertori.

Una festa amb il·lustres convidats

L’esdeveniment celebrat al número 14, del carrer de les Barques de Cambrils, ha aplegat el bo i millor de la zona. Oliver Klein, alcalde de Cambrils, ha estat present a Casa Macarrilla 1966, conjuntament amb Nikita Nebylitskiy, cofundador d’Esturión de Sarrión.

A més, reconeguts xefs de l’entorn com Diego Campos i Rubén Campos, del Rincón de Diego; Arnau Bosch, de Can Bosch; Tem Costa, propietari del restaurant Tem de Cambrils;  Nacho Ureña, gerent de La Goleta de Salou; Javier Domezain, assessor general d’Esturión de Sarrión, entre molts d’altres representants del sector gastronòmic del territori tarragoní, també s’han unit a la festa.

El proper dissabte 23 de maig el Beach Club d’INFINITUM acollirà la segona edició de la Fira del Vi i la Gastronomia, un esdeveniment que promet combinar experiències culinàries exclusives, amb tastos de vins seleccionats i una masterclass de les professionals del sector. Per comentar les novetats 2026 de la Fira del Vi i la Gastronomia hem conversat amb Pau Fortuny Schleck, Sales Manager MICE & Corporate d’INFINITUM, qui ens exposa els detalls més destacats i la filosofia que hi ha darrere d’aquest esdeveniment.

Pau, portes gairebé dos anys a la casa i ets, conjuntament amb el teu equip, el pare de la Fira del Vi i la Gastronomia d’INFINITUM. Què ens hi trobarem enguany?

Tots els aspectes més ben valorats es mantenen i senzillament hem polit aquells que tenien marge de millora. Pensa que realment l’any passat va ser un èxit la fira, ens va sobrepassar totes les expectatives, tant d’afluència com després pel que fa a la satisfacció dels visitants, com dels cellers i dels cuiners ja que s’ho van passar molt bé.

El format és el mateix, ara bé, si que hem ampliat el número de cellers, hem passat de 10 a 16. La línia gastronòmica manté referents del territori com Rafel Muria del restaurant Quatre Molins de Cornudella de Montsant i Adan Sáez de Xocosave, i incorporem a Pep Moreno del Deliranto de Salou. Sense oblidar la proposta gastronòmica d’INFINITUM que també serà un puntal.

Aquesta Fira del Vi i la Gastronomia que tant va brillar el 2025 enguany passa dels 500 assistents de l’edició anterior a 700 persones d’aforament. Que ningú s’adormi alhora de fer-se amb la seva entrada (45 €) oi?

L’any passat l’expectativa va ser molt bona i ens vam trobar que uns dies abans ja havíem venut totes les entrades i va haver-hi persones que es van quedar fora. Precisament el plantejament d’enguany és que l’afluència de gent pugui ser superior, ara mateix ja estem amb números superiors al de l’any passat, per tant l’èxit està garantit. La idea d’enguany és que ningú es quedi fora, evidentment.

Creieu que novament es repetirà el ‘Sold Out’ i que no hi haurà entrades per vendre presencialment el mateix dia de la Fira?

Veure’m...(pensa). Ara mateix tenim una base molt bona com et deia, superior a la de l’any passat. Sabem que aquests darrers dies la gent que espera a última hora adquirirà les seves entrades i en comprarà força. També t’he de dir que el ‘Sold Out’ ara mateix no és el que tenim en ment, el nostre objectiu és que tothom que vulgui venir a gaudir de la Fira, pugui ser-hi.

Com serà la distribució d’espais de la fira en aquest espectacular Beach Club d’INFINITUM?

El que farem és distribuir tots els estands, tant gastronòmics com de cellers, en una zona més amplia del Beach Club, creant un flux de gent que creiem que serà més còmode per tothom i que no hi hagi cap mena de col·lapse.

Precisament dins de la pròpia Fira del Vi i la Gastronomia, també hi ha un esdeveniment que ja ha penjat el cartell de ‘no hi ha entrades’...

Efectivament, aquesta és una de les accions noves d’aquest any, amb la voluntat de professionalitzar més aquesta fira, tant a Salou com a la Costa Daurada, i convertir-la en referent del territori. Incorporem un tast especialitzat de la mà de l’Associació Catalana de Sommeliers, és un ‘Tast de vins en clau de dona’ a l’espai Brumma i on hi participen reconegudes enòlogues Anna Rovira, responsable de Celler Cooperatiu Capçanes (DO Montsant), Sandra Doix, del Celler Sandra Doix de Poboleda (DOQ Priorat), Andrea Miró, del Celler Jordi Miró de Corbera d’Ebre (DO Terra Alta) i Marta Conde, de Juvé & Camps (Corpinnat).

Quin ha estat el criteri de selecció general dels 16 cellers que enguany prenen parta la Fira?

Disposem d’una persona extern que ens ajuda, amb expertesa en el món del vi i amb vinculació també amb la distribució de vins de cellers de DO Montsant, DO Terra Alta i DOQ Priorat. Tot plegat per garantir la qualitat que ha d’anar alineada amb INFINITUM.

Tot seguit vull posar el focus en el que està sent aquest 2026. Propers a arribar a l’equador de l’any, esteu contents del número d’esdeveniments que esteu fent?

Estem consolidant el que vam fer el 2025, evidentment que els esdeveniments externs són importants, ara bé, també som proactius i la Fira del Vi i la Gastronomia és un exemple. L’estiu arribarà amb una amplia programació vinculada al Beach Club on cada setmana hi haurà moviment, els dijous es faran els ‘Jueves con Gusto’, també tindrem sopars maridatges, entre d’altres sorpreses que aniran sorgint. Tothom és benvingut a INFINITUM i és això el que volem transmetre també de cara enfora.

Acabo, el calendari està marcat en vermell pel 23 de maig, ara bé, també cal fer esment del 8 de juny amb una nova temporada del Beach Club...

Exacte, el Beach Club reobrirà les seves portes de dilluns a diumenge. El tret de sortida com bé dius és el 8 de juny, tot i això el 23 de maig és el ‘pre-tret’ de sortida amb la Fira del Vi i la Gastronomia, per tant que sigui una mica com la ‘inauguració oficial’ d’una temporada que promet ser espectacular (somriu).

És una nit diferent al nº7 del carrer Llevant de Salou, una d’aquelles vetllades irrepetibles i excepcionals durant l’any. De fet, qualificar-la d’especial encaixa precisament a la perfecció. Només 17 comensals són els escollits per un sopar maridatge conjunt entre el restaurant Deliranto (1 Estrella Michelin i 1 Sol Guia Repsol) i Ars Collecta de Codorníu, la col·lecció de caves de gamma alta i edicions limitades que representen el màxim prestigi de la bodega.

El xef Pep Moreno i el seu equip, acompanyats de Bruno Colomer, enòleg de Codorníu i de Carles Antonio Ferré, responsable comercial de Codorníu a Tarragona, brinden una càlida benvinguda als sibarites disposats a gaudir de «una nit on saltar-se totes les normes, tant el restaurant amb el menú plantejat com nosaltres amb els set caves que provareu» destaca un somrient Bruno Colomer.

En aquesta santa casa la joia de la corona que impacta només començar és el seu calamar, el del Deliranto: irresistible. Servit a la cuina, a peu dret i de manera informal per trencar el gel entre uns assistents, que encara no són conscients del privilegi gastronòmic que delectarà el seu paladars un cop asseguts a taula.

El global dels aperitius el formen la ninfa maracujà i blau del mas, la ‘morcilla’ d’arròs negre, el pernil ibèric 5 ‘Jotas’ amb pa amb tomàquet, la poma enzimàtica, el canoli amb tàrtar de mar i muntanya i la sobrassada de Xesc Reina i Mel Muria «un home que fa de la xarcuteria art, un virtuós de la sobrassada, amic meu i capaç de fer una sobrassada com la que tenim exposada de més de 20 quilos» apunta en Pep Moreno.

Un maridatge complex

La dificultat de plantejar un itinerari gastronòmic maridat amb els 7 caves d’Ars Collecta de Codorníu és important. En un menjador encisador com és el del Deliranto, en Pep Moreno ressalta la confecció del menú «hem pensat en la versatilitat del cava i això ens ha ajudat molt ja que és un producte que et desgreixa la boca. Pots menjar-te un tall de pernil o una sardina amb cava ja que fins i tot on no té afinitat, té contrast i refresca el paladar i, per tant, en conseqüència, el mos tornarà a ser nou».

Els set caves singulars que acompanyen la vetllada són: el 3 zones (Macabeu, Xarel·lo i Parellada 2018); Serralada (Macabeu 2018); Mediterrani (Xarel·lo 2018), la Plana (Parellada 2019); Aires del Sud (Xarel·lo 2018); Ancestral (Xarel·lo 2018) i Rosé Gran Reserva (Piont Noir 2014). La filosofia de cadascun d’ells explicat a la perfecció i al detall per Bruno Colomer, qui l’any 2021 fou distingit com a millor enòleg d’escumosos als Premis Bacchus, el concurs internacional de vins i caves que organitza la ‘Unión Española de Catadores’.

Delirant al cinc sentits

El briox del Disfrutar de Barcelona (millor restaurant del món 2025) és una de les seves elaboracions més icòniques. Precisament en Pep Moreno el reprodueix a taula tot indicant que «és un brioix superaeri, fregit, on la sensació de greix és nul·la. I dins un torrat que connecta amb el cava i que juga amb una ventresca de tonyina Balfegó que hem curat durant 6 mesos i que després hem fumat durant 2 dies. A l’interior també hi ha una crema agra per donar el punt d’acidesa que representa un cava fresc, estable i elegant. I per acabar, us ratllem una mica de garrofeta de la tonyina, per pujar la intensitat marina i salina».

Posteriorment el recorregut ens condueix per unes ostres amb perles d’Amontillado, un vi suau, d’alta graduació i de color ambar, amb un clar caràcter de Xerès. Seguidament el torn és per la conjunció de tomàquet, herbes i anxova «la millor anxova que jo conec, ja que no està laminada» subratlla el cuiner vallenc. A continuació unes kokotxas de bacallà, baines i ‘ajoblanco’ «les kokotxas són de ‘Bacalao Barquero’ i és l’únic producte recomanat per la Guia Michelin, l’únic» ressalta en Pep Moreno.La recta final l’encarem amb un pop atrotinat i piparra, un espectacular, intens i potent arròs de gamba vermella i tendó d’Aquil·les de vaca. El darrer mos, per un romesquet de Tarragona «precisament, ens saltem les normes i trenquem tradicions gastronòmiques establertes. La nostra voluntat no és el d’acabar amb un plat copiós, ans al contrari»

Conclusions altament positives

Finalitzat l’extraordinari sopar, les expressions dels comensals dibuixen una extrema felicitat. Es nota que s'ho han passat bé i que el regust del dijous és esplèndit. Els culpables, sens lloc a dubte, l'equipàs del Deliranto i també de Codorníu, on en Bruno Colomer, sempre destaca la bona feina de la Laura Tragant, enòloga de Codorníu i amb qui treballa colze a colze.

A tocar de la mitjanit en Pep Moreno i en Bruno Colomer fan balanç i tots dos coincideixen en que «hem volgut com sempre estar molt a prop dels clients, que ho hagin gaudit perquè el que hem buscat amb aquesta experiència és singularitat, i això és Codorníu». Efectivament, els comensals enfilen camí a casa amb la satisfacció d’haver viscut ‘Una nit entre bombolles al Deliranto’.

 

Més d’un centenar de gastrònoms s’han reunit als jardins del Castell de Vilafortuny (Cambrils) en el que ha estat l’onzena  edició dels premis de la Acadèmia de Gastronomia de Tarragona (AGT). L'acte de lliurament ha reconegut la tasca dels professionals del sector que treballen, promouen, potencien i fan visible els atractius gastronòmics del Camp de Tarragona i Terres de l’Ebre

Ana Vilallonga, presidenta de l’AGT ha exposat en la seva intervenció que «ens omple d’orgull reconèixer gastronòmicament al territori en aquesta onzena edició. Ha estat un curs molt profitós i vull aprofitar per transmetre l’enhorabona de part de tota la junta directiva als guardonats i també a totes aquelles destinacions que hem visitat aquests darrers 12 mesos».

Guardons edició 2025-26

L'AGT ha atorgat en aquesta edició un total de set premis, dues mencions especials i dues beques que detallem a continuació:

-Premi Especial Antón Pont i Amenós: a la Gira Gastronòmica del Diari de Tarragona. Una iniciativa iniciada l’any passat per tota la geografia de la demarcació de Tarragona i que va servir per homenatjar el talent local, els productes de proximitat i la riquesa culinària del territori.

-Premi Hostelbar al Millor Producte de la Terra: a la tòfona negra. El diamant negre produït per Tòfona de la Conca,  empresa familiar de cultiu i venda de tòfona negra i tòfona d'estiu i que també fan productes elaborats amb la seva tòfona. També brinden serveis d'assessorament per a cultius, maridatges i trufiturisme. Des de fa 9 anys que organitzen la Fira de la Tòfona Negra que es fa a Vimbodí i Poblet.

-Premi Regeneric al Millor Producte del Mar: el cargol punxenc de la Confraria de Pescadors de Cambrils, un mol·lusc gastròpode marí molt apreciat a la gastronomia mediterrània, característic per la seva closca amb punxes i el seu sabor intens a mar.

-Premi Esencia Capital Partners al Millor Restaurant Visitat: al restaurant l’Algadir del Delta, situat al Poblenou del Delta. Establiment liderat a cuina per Joan Capilla i a sala per Cynthia del Pino. Un restaurant de cuina de proximitat, compromès amb la sostenibilitat i el medi ambient, famós pels seus excel·lents arrossos i que l’any vinent celebrarà els 20 anys d’existència.

-Premi My VIP Experience al Millor Celler: celler Rialla (DO Terra Alta). Creat l’any 2016 aquesta bodega està situada a Batea on disposen de 80 hectàrees de vinya, la majoria garnatxes. Treballen amb cura i respectant al màxim el medi ambient, per això porten a terme una agricultura ecològica i sostenible.

-Premi Dalmau Assessors a la millor iniciativa de digitalització gastronòmica: per CalçotApp. Els comunicadors Arnau Pérez de Tudela i Gerard Canyellas han digitalitzat una de les tradicions gastronòmiques més emblemàtiques de Catalunya: la calçotada. Tots dos emprenedors van detectar una mancança evident: no existia cap aplicació mòbil que ajudés la gent a saber on menjar una bona calçotada o on comprar salsa i calçots de qualitat. D’aquí neix la CalçotApp.

 -Premi Clínica Curull a la trajectòria professional: al restaurant La Morera de Pablo i Esther. Establiment de Salou caracteritzat pel bon producte i excel·lent presentació i que dirigeixen Pablo Hausmann i Esther Punsola des de l’any 1999. Tots dos es van conèixer mentre estudiaven a l’Escola d’Hostaleria de Sant Pol de Mar.

-Dues mencions especials: la primera d’elles a la figura de Carles Vilarrubí, qui fou president de l’Acadèmia Catalana de Gastronomia i Nutrició entre els anys 2016 a 2025. Menció a títol pòstum pel seu immens treball en la defensa de la gastronomia catalana i que ha estat recollida pel nou president de l’entitat, Joan Font.

L’altra menció especial és pel grup de recerca Alimentació, Nutrició, Desenvolupament i Salut Mental (ANUT-DSM) de la Universitat Rovira i Virgili. Format per un equip multidisciplinari està adscrit a l’Institut d'Investigació Sanitària Pere Virgili (IISPV) i també al Centro de Investigación Biomédica en Red de Fisiopatologia de la Obesidad y Nutrición (CIBEROBN). Liderat pel professor Jordi Salas-Salvadó i la doctora Nancy Babio, és un grup referent internacional en l’àmbit de la nutrició i la salut. L’AGT ha volgut destacar i lloar els seus treballs d’investigació en matèria de nutrició i la salut.

-També s’han atorgat 2 beques de perfeccionament i estada a alumnes de l’Institut Escola d’Hoteleria i Turisme de Cambrils: Irina Garcia Vila, de grau mig de Cuina i Serveis i a Carla Moreno Torrecilla, del grau superior de Direcció en Serveis de Restauració. Carla Moreno Torrecilla també va guanyar la beca l'any 2024. L'alumnat ha estat acompanyat per Jorge Gómez, director del centre i també pels professors Marc Lozano, Vicente Mancheño i Daniel Fortuny.

Amplia representació d’autoritats

Diferents autoritats del territori ens han acompanyat durant l’esdeveniment: Oliver Klein, alcalde de Cambrils; Glòria Tibau, directora directora dels Serveis Territorials d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació a Tarragona; José Manuel La Torre, Subdelegat de Defensa a Tarragona; Héctor Maiquez, 5è Tinent d’Alcalde i Regidor de Dinamització Econòmica i Comerç de l’Ajuntament de Salou; Joan Font, president de l’Acadèmia Catalana de Gastronomia i Nutrició; Jorge Gómez, director de l’Institut Escola d’Hoteleria i Turisme de Cambrils; Manel Ortiz, coordinador del Consell d’Experts de l’Associació d’Empreses d’Hostaleria de Tarragona (AEHT), i Siscu Gil, Patró Major i President de la Confraria de Pescadors de Cambrils.

L'AGT vol agrair també als col·laboradors el seu recolzament en aquesta onzena edició dels premis: Restaurant del Mar, Coca-Cola, Oído Cocina Croquetas Gourmet, l’Institut Escola d’Hoteleria i Turisme de Cambrils i a la família Aparici.

La Ruta del Xató ha celebrat l’acte de cloenda de la temporada 2025/26 a Cunit, amb la participació d’autoritats, restauradors i representants del sector turístic i gastronòmic. L’acte ha posat punt final a una edició marcada per l’alta participació i la consolidació del projecte com una de les iniciatives gastronòmiques de referència al territori.

Reconeixement institucional i treball col·lectiu

L’alcalde de Cunit, Jaume Casañas Carballido, ha donat la benvinguda institucional destacant el paper de la gastronomia com a motor cultural i turístic, així com la importància d’acollir la cloenda en un municipi que forma part activa de la Ruta.

Per la seva banda, el president de la Ruta del Xató, Jordi Gasol, ha fet balanç de la temporada, subratllant la implicació dels municipis participants, restauradors i cellers, així com l’impacte positiu a nivell gastronòmic, turístic i mediàtic. Gasol ha remarcat especialment el valor del treball conjunt entre els diferents agents implicats, destacant la continuïtat i la solidesa d’un projecte que es consolida any rere any.

Gessamí Caramés posa en valor el factor humà de la Ruta del Xató

L’ambaixadora de la Ruta del Xató 2025/26, Gessamí Caramés Núñez, ha ofert una visió personal i experiencial del seu recorregut pels municipis participants.

Caramés ha destacat la riquesa gastronòmica del territori i, especialment, el paper de les persones que hi ha al darrere del xató. “Més enllà del plat, el que defineix la Ruta és la gent que el fa possible, amb passió, coneixement i respecte per la tradició”, ha assenyalat.

Caramés ha volgut posar èmfasi en el component humà del projecte, remarcant que la Ruta li ha permès conèixer de prop restauradors i productors que treballen amb una forta vinculació al territori i un gran respecte pel producte local. Com a reconeixement a la seva tasca, ha rebut un morter, símbol tradicional vinculat a l’elaboració del xató i representatiu de la transmissió gastronòmica.

Burger Manía arriba al Palau Firal i de Congressos de Tarragona del 7 al 17 de maig amb un campionat que promet conquerir els paladars dels amants de les hamburgueses. Aquest esdeveniment gastronòmic itinerant organitzat gràcies a Discovery Producciones -productora nascuda l’any 2013- obrirà les seves portes de dijous a diumenge després de l’èxit aconseguit en la seva darrera parada a Coma-ruga.

Burger Manía reuneix algunes dels millors food trucks del país, amb propostes arribades des de Lleó, Àvila, Segòvia, Astúries, Madrid, València o Castelló.

Més de 20 varietats d’hamburgueses

Els ‘foodies’ de les hamburgueses podran gaudir d´una autèntica experiència gurmet amb més de 20 varietats d´hamburgueses que competiran en un campionat únic on el públic és el protagonista. Els assistents podran degustar i votar per les creacions preferides. Les hamburgueses més votades passaran a la gran final, que tindrà lloc a un esdeveniment especial i ple de sorpreses.

Les hamburgueses estaran disponibles des de 12€, amb opcions per a tots els gustos, incloses alternatives per a persones celíaques i menú infantil, perquè els més petits també puguin gaudir de la seva pròpia experiència.

Per als amants del dolç, l'esdeveniment comptarà amb food trucks especialitzdes en pastissos de formatge i gofres casolans amb una àmplia varietat de toppings, entre ells maduixes naturals, per posar el fermall d'or a l'experiència gastronòmica. A més, Fresanto oferirà les seves reconegudes maduixes amb xocolata, una proposta irresistible que farà les delícies dels més llaminers.

Burger Manía no és també un pla familiar complet, amb música en directe, un ambient animat i l'oportunitat de gaudir de les millors hamburgueses de la temporada en un espai còmode i segur.

Anteriorment l’experiència ja s'ha celebrat amb èxit a Ribadeu, Ribeira, Ferrol, A Pobra do Caramiñal, Nigrán, Boiro, A Guarda, Ponteareas, Foz, Miño, O Vaixell de Valdeorras, Cambados, Candás, Carral, Camponaraya, Fene, Arteixo, Ordes i Mieres, Palma de Mallorca o com havíem comentat anteriorment, a Coma-Ruga.

envelopephone-handsetmap-markercross