Aquest mes de novembre ha fet 1 any de la final de Champions i que van consolidar els ‘callos’ de El Gordo 2 com els guanyadors de Catalunya. El duel va enfrontar la tripa tarragonina davant la lleidatana, en el que va ser una competició molt dinàmica, emocionant i ben organitzada pel portal esmorzarsdeforquilla.cat, liderat pel gran Jonathan Nuevo.

El Dani i la Paula són els propietaris de El Gordo 2. Com li ha canviat la vida al vostre establiment després d’haver guanyat el concurs?

Tenim mes afluència de clients d'arreu de Catalunya i de l'estat. Hem donat a conèixer la nostre cuina i els nostres plats, i  a l'agenda dels esmorzadors i esmorzadores de forquilla hi figura el nom del Gordo 2. Seguim sent els mateixos: treballadors i constants.

Jonathan, pel que fa a la repercussió d’aquesta ‘Champions Gastronòmica’, et va sorprendre la volada mediàtica que va agafar?

I tant! No m'esperava per res tal repercussió. Havia fet alguna cosa similar amb cert ‘èxit’ a xarxes social, ara bé aquesta ‘Champions Capipota vs Callos’ ho va petar. A mesura que avançava la competició els restaurants, els mitjans de comunicació i les xarxes ‘bullien a brot’. A poc a poc ja es va ‘batejar’ el torneig com els millors ‘callos’ (o capipota) de Catalunya. Durant el torneig es van rebre uns 8000 vots i la final va acumular uns 2100 vots. Dubto que hi hagi una mostra similar amb aquests dos plats de protagonistes.

Dani i Paula, heu notat que gràcies a la notorietat del concurs, els ‘callos’ de El Gordo 2 han augmentat en quan a legió de seguidors? 

Ha augmentat la quantitat, hi ha una fidelització de clients tripaires o ‘callistes’. Hi ha gent que ve tres cops a la semana, d’altres cada divendres, uns amb tota la família, d’altres que els agafen per emportar cada cap de setmana,o que els recullen pel seus pares, etc. S'ha creat una costum. En quantitat parlem en un any de 19 tones de tripa o ‘callos’.

Jonathan, com se’t va acudir idear aquesta competició? La vas veure clara d’executar des d’un primer moment?

Vaig passar per quiròfan (res greu) i això sabia que em tindria apartat de visitar restaurants unes setmanes. Necessitava contingut, ja que les xarxes les has de nodrir dia a dia. Com he dit abans vaig fer un similar de plats d'esmorzars guanyant els ‘callos’.

 Aquí volia fer un experiment entre ‘callos’ i capipota, a veure què en sortia, ja que són plats que a mi em xiflen. Vaig agafar fotos xules que tenia i llocs que podien està a l'altura, cobrint bastant territori català i que havia visitat. Sempre ho he dit, n'hi podria haver molts d'altres, segur, no sabia l'èxit que agafaria el torneig al iniciar-ho, ni he tastat tots els ‘callos’ de Catalunya (somriu).

Dani i Paula, arrel d’aquesta Champions heu donat un salt en l’aparició a xarxes socials. Heu rebut visita d’instagramers, heu obert perfil a twitter, entre d’altres. Quina importància li doneu a tot plegat?

Si, la nostra comunitat digital ha augmentat i es més activa encara. Tenim clients que han fet centenars de quilòmetres per provar els plats que surten al videos, les reserves han augmentat, clients que deixen el menjar que els hi prepara la dona per tastar els plats de les nostres histories. I tot això és d'agrair, cada cop que entra un client ho hem de donar tot perquè surti satisfet de casa nostra i la visita hagi complert les expectatives. El consum dels clients canvia, hi ha un consum digital, a través d’un vídeo veuen el nostre producte i hi ha dies que els tenim a la porta, després de fer moltíssim quilòmetres per menjar els nostres ‘callos’.

Jonathan, com a referent a Catalunya dels esmorzars de forquilla, com definiries com a bon esmorzador els callos de El Gordo 2?

Els he tastat abans i després del torneig. El que més admiro del Dani, Paula i equip, és que estan dia rere dia intentant millorar la fórmula i també la presentació, amb aquest plat de disseny i original simulant uns ‘callos’. Són realment bons, i aquests detalls estètics junt amb l'ambient esmorzador, bon servei i d’altres, poden marcar la diferència.

Dani i Paula, ens podeu explicar alguna anècdota d’alguna visita d’aquest darrer any vinculat a els callos de El Gordo 2?

Un client que ens va conèixer després de guanyar el concurs va menjar 19 dies seguits a la mateixa taula el nostres ‘callos’. Un client menjar-se  dos racions de Callos i endur-se’n vuit. Un altre exemple seria el d’una família que va venir d'Alacant a esmorzar i després ens van preguntar que que podíen fer després per Tarragona perquè havien vingute pressament per esmorzar.

També ens han enviat cartes des de Navarra, tenim seguidors fidels des  d’Argentina, un autobús de turistes francesos també va venir només per tastar el ‘callos’ o un altre des de les Illes Maldives! (exclama).

Estem molt agraïts a tots el clients, antics i nous, als que han fet milers de quilòmetres, als que ens recomanen, als que repeteixen... I gràcies al Jonathan per la seva bona tasca i difusió gastronòmica.

Jonathan, dues qüestions per acabar. Ens pots destacar com d’important és a casa nostra l’esmorzar de forquilla enfront d’invents com el ‘brunch’?

Aquest tema s'ha posat de moda i se m'ha preguntat molt i serè clar: el ‘brunch’ és una ganivetada a la cuina catalana i a la nostra cultura gastronòmica. Si tenim inventat de fa anys un àpat matinal, no té sentit portar-ne un de fora.

I la última, tothom es pregunta, quan tornarà la segona edició de la Champions? Presentarà alguna novetat?

(Somriu) Sóc dels que penso que segones parts mai són bones. Crec que si es fa una cosa similar s'hauria de "professionalitzar" una mica, sobretot la prèvia per entrar a concursar. Catalunya té uns 20.000 llocs de restauració (‘callos’ en fan molts) així que el ventall per participar és gran.

Jo ho vaig muntar una mica ‘casolà’ tot i que al final vaig cobrir el meu objectiu tal i com us he dit a l’inici: mantenir viu el perfil durant la meva baixa temporal i de quina manera, per bé i també per mal, ja que vaig tenir també crítiques, tot i que això forma part del ‘negoci’ del creador de contingut. Amb el que em quedo, és que vaig gaudir a full.

 

 

Comparteix!
ARTICLES RELACIONATS

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

ARTICLES RECENTS
BUSCAR ARTICLES
ETIQUETES
RECOMANACIONS DEL MES
AMB LA COL·LABORACIÓ DE
envelopephone-handsetmap-markercalendar-fullclocklinkcross