El Gran Hotel Mas d’en Bruno va obrir portes ara fa poc més d’un any i mig al municipi de Torroja del Priorat. Un Relais&Châteaux de gran luxe -propietat de The Stein Group- que va rehabilitar una masia del segle XVI en ple cor del Priorat per situar-hi un ressort de cinc estrelles amb un total de 24 suites.
Una comunió perfecta amb la natura i la vinya del celler Clos de l’Obac que l’envolta, un espai inigualable on poder viure-hi una experiència sensorial superlativa a tots els nivells. Màxim confort, excel·lent gastronomia, servei excels i un silenci vitamínic per poder desconnectar veritablement. El Gran Hotel Mas d’en Bruno s’ha convertit en poc temps en tot un emblema nacional i internacional, en definitiva: un destí perfecte.
Jordi Compte és el director general de Mas d’en Bruno, amb més de 15 anys d’experiència al sector, està especialitzat en la direcció d’hotels boutiques gastronòmics. Per la seva part Josep Queralt és el xef del ressort, guanyador dels Premis Gastronòmics 2021 de Tarragona, atresora experiència en cuines de renom al territori, com la del restaurant cambrilenc Can Bosch (Estrella Michelin). Ells dos, conjuntament amb la resta d’integrants de l’equip, són dues peces molt importants al taler de Mas d’en Bruno.
Pròxims a finalitzar el segon any de vida d’aquest projecte de somni per la comarca prioratina, aprofitem per fer balanç amb ells i copsar sensacions en les seves respectives àrees.
Jordi, com li ha anat a Mas d’en Bruno aquest any 2024? Quina ha estat la mitjana ocupacional?
El 2024 ha sigut el primer any complet de Mas d’en Bruno, amb tots els espais i habitacions oberts. Hem tingut una bona ocupació considerant que som un projecte molt jove, ara bé, per sota del que esperem en un parell d’anys. Pel que fa a les nacionalitats, la majoria es nacional amb quasi un 60%, després segueix un mix internacional molt variat on destaca lleugerament el procedent dels Estats Units.
Aquest ha estat el vostre primer any natural, per tant no podem entrar en comparatives anuals amb el 2023. Tot i això Jordi, quina valoració us fan els clients un cop finalitzada l’estada? Quins són els aspectes que valoren més de Mas d’en Bruno?
En general la valoració es positiva, fan molt d’èmfasis en el aspecte del personal, que és molt amable, la comoditat i qualitat de les instal·lacions i el disseny. L’apartat gastronòmic també es destacat per una gran part dels clients.
Fent una mica d’autocrítica, en quins aspectes creus Jordi que us queda marge de millora i recorregut encara?
Com he comentat anteriorment, aquest és el nostre primer any complert. Està clar que sempre hi ha aspectes a millorar o ajustar. Intentem escoltar a tots els clients, anotem el feedback i sobre això també planifiquem les actuacions que farem durant els mesos de tancament (gener i febrer). Per l’any 2025 el que volem és, més que nous projectes, refermar el que tenim e implementar les millores que hem detectat de cara a la satisfacció final del client.
En poc més de 18 mesos us heu consolidat com un referent al Priorat i més enllà de les nostres comarques també. Jordi, a nivell de responsabilitat, aquest fet suposa una pressió afegida en el dia a dia professional de l’equip?
No crec que sigui una pressió afegida perquè es la pressió que ens posem sobre nosaltres mateixos. Des de el primer moment que es va pensar en aquest projecte, ha sigut molt ambiciós a tots els nivells, tant de disseny, de construcció, de promoció i ara gestió. Ara bé, el Priorat és una comarca que té molt que oferir i té lloc per més projectes que tinguin un enfocament similar en un turisme de responsabilitat, que aporti al gran motor que es l’artesania, cultura i sobretot el vi.
La prestigiosa revista ‘Travel & Leisure’ us ha reconegut com a millor ressort d’Espanya i Europa aquest 2024. En què s’ha traduït aquest guardó Jordi? Heu notat que diversos clients us han conegut per això?
I 6è millor del món...és una passada! Ha sigut una gran notícia. No només aquesta menció sinó també altres com en el Condè Nast Traveller “2024 Readers’ Choice Awards”, la recomanació del restaurant a la Guia Michelin, entre d’altres. Això vol dir que s’estan fent les coses be, però també és empenta per seguir treballant i buscar millorar en tots els aspectes.
Pel que fa a la repercussió directa, és molt difícil de valorar, ja que els clients potser ho veuen i venen, però no t’ho diuen que es per això o per un altra raó. Diria que el client que més impacte ha tingut de moment és l’estatunidenc. També perquè el Priorat és una comarca encara molt poc coneguda arrel del món. Nosaltres moltes vegades el que fem es promocionar la zona. Ara per exemple, surt el Priorat com un dels 50 destins a conèixer el 2025.
El luxe del silenci, desconnexió idíl·lica, somiar entre vinyes, gastronomia d’alt nivell, confort inigualable, quins més adjectius creus Jordi que conformen la formula d’ingredients de Mas d’en Bruno?
A mi m’agrada destacar el tracte del personal, des de la Guest Experience que ajuda a preparar l’estada, passant per tots el que intervenen a l’hotel. Tot l’equip es dedica a que el viatger tingui la millor experiència possible. El personal de l’hotel és essencial en un projecte tan especial com Mas d’en Bruno.
Jordi, ara que s’acosta Nadal i és època de desitjos, quins t’agradaria que es fessin realitat per Mas d’en Bruno de cara al pròxim any?
Uf! No sóc gaire de desitjos ni de somnis. Aquest any hem patit de sequera (prolongada d’altres anys), focs a Cabacés i Porrera, ventades i també hem viscut d’a prop la devastadora situació de la DANA a la Comunitat Valenciana. Al final el més important es que ens respecti la salut a la nostra gent i que puguem seguir treballant i avançant.
A diferència d’en Jordi Compte, que es va incorporar més tard, en Josep Queralt, -xef de Mas d’en Bruno- porta des del primer dia pilotant la cuina d’aquest Relais&Châteaux. Una oportunitat única i ben guanyada per aquest talentós cuiner tarragoní que lidera, conjuntament amb el seu equip, la parcel·la gastronòmica i que tot seguit passem a referenciar.
Josep, en base a la teva experiència i recorregut a la casa, com explicaries els diferents conceptes gastronòmics existents a Mas d’en Bruno?
La gastronomia de Mas d’en Bruno té com a màxim exponent el restaurant Vinum, el nostre restaurant gastronòmic, d’on neix tot i on tenim una gran vincle amb l’entorn i el producte que ens envolta, sent molt inquiets amb les temporades i l'origen d’aquest. Ens centrem en tres menús degustació que canvien cada estació i en constant moviment per a donar als nostres clients el millor producte que tenim al nostre abast. També es complementa la nostra oferta amb els plats dels menús a la carta.
El fet de ser hotel i tenir clients de llarga durada ens obliga a oferir diferents espais. Així la gent que ens visita té el màxim d’opcions sense haver de sortir de l’hotel, d’aquesta manera sorgeix Tàrraco, el restaurant annexa a la piscina que obre de maig a octubre amb una oferta desenfadada, fresca, lleugera i de temporada. Per altra banda, oferim l’opció de Bruno’s bar, on poder gaudir d’una petita carta per un àpat lleuger o acompanyar els nostres vins a copes i còctels.
A Mas d’en Bruno teniu una clientela força internacional. Fruit d’això, quina tipologia de cuina és la que has anat observant que agrada més a taula als comensals?
El fet de que part de la nostra clientela sigui internacional ens ha fet plantejar molts cops quin és el camí a seguir, ja que ens devem als nostres clients però ens hem de sentir còmodes amb la cuina que fem i donar-li d’aquesta forma el valor que per a nosaltres té. D'aquesta manera hem optat per una cuina tradicional catalana revisada, és a dir, partint del receptari català tradicional amb una mirada molt més actual i reflexionada i amb tècniques que ens permetin sorprendre als nostres clients, però sempre amb el sabor i l’equilibri com a fil conductor.
Al comensal li encanta saber quin és l’origen de cada plat i cada ingredient i així ho intentem transmetre cada dia, fer que la gent que ens visita marxi del nostre restaurant sabent exactament què ha menjat, quin origen té i la història que hi ha darrere de cada plat.
Et trobes paladars molt exigents? Quin és el plat i el postre que per tu tenen un significat ben especial en aquest 2024 a Mas d’en Bruno? Uns plats que maridaries amb...?
El fet de formar part de Relais & Chateaux fa que la gastronomia dins de Mas d’en Bruno tingui un paper molt important i el client així ho sent. Crec que el paladar més exigent ha de ser el nostre, nosaltres hem de ser el nostre client més exigent. Tot plegat és una gran eina per saber en quin punt ens trobem i sobretot en que podem millorar l'experiència del client que ens visita.
Un plat que té un significat molt especial per mi són els raviolis de pollastre rustit a la catalana, partint d’un plat de la nostra cuina tradicional i en aquest cas recepta de l’àvia, amb una mirada molt més actual i revisada. És un plat que ens transporta a casa, ens transporta a la cuina de xup-xup de les nostres àvies, al caliu de la taula i de la companyia de la gent que estimem. No se’m acudeix millor maridatge que un vi negre del Priorat, impossible anomenar-ne un ja que tenim la sort d’estar a una de les millor regions vitivinícoles del món.
Passant al món dolç, ens sentim molt identificats amb unes textures de xocolata, vi del Priorat i oli d’oliva verge extra DOP Siurana i que fa honor a la terra que ens acull i té un gran significat històric. Ens trobem a mig camí entre el xocolata oli i sal i el pa amb vi i sucre, tots dos postres molt típics de la cuina catalana popular que abans comentava i que posa en context un territori on n’eren habituals. Quin millor maridatge que un vi dolç o un ranci per poder tornar-nos a connectar amb la gastronomia històrica de la regió.
En quins aspectes ha crescut la gastronomia a Mas d’en Bruno? Trobes que ara mateix esteu al nivell que us havíeu marcat a inicis d’any? I en què pot créixer encara més l’equip?
La gastronomia de Mas d’en Bruno, tot i no tenir encara ni dos anys de vida, està en constant evolució i creixement. Cada vegada està més madura i sent molt conscients de quina filosofia de cuina volem seguir i en quina direcció volem anar. Tot això no seria possible sense un equip unit i conscienciat del nivell que volem transmetre als nostres clients. Òbviament sempre es pot créixer i millorar, aquest és el nostre objectiu i cada dia ens esforcem perquè sigui així.
Personal i professionalment, trobes que Josep Queralt té ara mateix una maduresa als fogons per assumir tota mena de reptes a Mas d’en Bruno? Ja sigui en la quotidianitat del dia a dia, en esdeveniments que s’hi puguin fer, actes puntuals, etc.
Pregunta difícil. Josep Queralt no seria res sense tot l’equip que forma la cuina de Mas d’en Bruno. Hem sento agraït i orgullós de l’equip que hem format des del primer dia, una autèntica família. Com a equip en aquest cas, crec que som capaços de assumir tota mena de reptes ja que tenim la necessitat de millorar i créixer cada dia.
Posem el punt de mira a la cuina oberta de Mas d’en Bruno, des de la vidriera que mira al menjador, quins desitjos us agradaria fer realitat de cara al 2025?
Tot i creure que els desitjos si no es treballa ben dur i amb constància són difícils d’aconseguir, els nostres desitjos van molt lligats a la manera de fer que hem tingut des de que vam iniciar el projecte el 2023. En definitiva, fer tot el que estigui a les nostres mans per a que els clients que ens visiten es sentin especials i gaudeixen de la nostra gastronomia local i compromesa amb l’entorn.