La junta de l’Acadèmia de Gastronomia de Tarragona (AGT) ha realitzat recentment una visita a l’International Nut and Dried Fruit Council (INC), entitat de referència mundial en el sector dels fruits secs i la fruita deshidratada.
Durant la trobada realitzada a la seu de Reus, els membres de l’Acadèmia han pogut conèixer de primera mà la tasca que desenvolupa l’INC, una organització internacional sense ànim de lucre i que té com a principal funció promoure el consum, la investigació i el coneixement dels fruits secs i la fruita deshidratada a escala global. De la mà de Goretti Guasch, directora executiva de l’INC i secretaria general de la junta de l’AGT, els assistents han pogut conèixer de primera mà com actua aquesta entitat «com a punt de trobada del sector, reunint productors, transformadors, comerciants, investigadors i institucions d’arreu del món» indica Guasch.

Entre les seves funcions destacades, l’INC elabora estudis científics i nutricionals que avalen els beneficis d’aquests aliments per a la salut «impulsa programes de recerca, recopila i difon dades estadístiques del mercat internacional i organitza congressos i esdeveniments de gran rellevància, com el nostre congrés anual» exposa Antón Pont, president d’honor de l’AGT i cofundador de la INC.

La junta de l’AGT programa el 2026
La visita de l’AGT ha posat en valor el paper estratègic de l’INC no només en l’àmbit econòmic, sinó també en la difusió d’hàbits alimentaris saludables, un aspecte que connecta plenament amb els objectius de l’AGT. La junta ha destacat la importància de comptar al territori amb «una institució d’abast internacional que contribueix a projectar la demarcació com a pols de coneixement i innovació agroalimentària» ha apuntat Ana Vilallonga, presidenta de l’AGT qui ha subratllat que «aquesta trobada reforça els lligams entre gastronomia, salut i producte, i obre la porta a futures col·laboracions per fomentar la cultura gastronòmica i el valor dels productes de qualitat».

Durant la visita a l’INC, la junta directiva de l’acadèmia ha aprofitat per aprovar les quotes anuals d’aquest any que acaba de començar i també les visites als restaurants. Dins d’aquest primer trimestre hi ha prevista la tradicional calçotada, al restaurant La Montoliva (Vilallonga del Camp), la visita al nou celler de Vermouth Yzaguirre, un àpat al restaurant de l’Escola Hoteleria i Turisme de Cambrils i també al restaurant Brichs de Falset, liderat pel xef Rafel Muria.

