Les conclusions per a Catalunya de la segona enquesta sobre hàbits de consum de l’ou, elaborada per INPROVO (Organització Interprofessional de l’Ou i els seus Productes) revelen que només el 3% dels consumidors catalans identifica correctament el codi imprès en aquest. La campanya “L’ou, d’etiqueta”, que durant el seu segon any continua visitant les principals ciutats espanyoles amb accions divulgatives adreçades al consumidor, arriba a Tarragona.

CAMPANYA OUS AL MERCAT

Les mascotes de la campanya, Moreno i Clara, han visitat el Mercat Central. L’acció es complementa amb una xerrada divulgativa a la seu del Grup de Dones de Salou i demà amb una formació als alumnes del cicle de pastisseria i Epa (elaboració de productes alimentaris) de l’Institut Escola de Hoteleria i Turisme de Cambrils.

La campanya, que compta amb el suport i el cofiançament de la Unió Europea i el Ministeri d’Agricultura, Alimentació i Medi Ambient té com a principal objectiu “informar el consumidor sobre la traçabilitat de l’ou, indicada en el seu marcatge i etiquetatge, així com sobre les característiques de la producció d’ous a la UE, un sector modern i competitiu que, els darrers anys, ha fet grans esforços per tal que la sanitat i el benestar animal, la seguretat alimentària i la protecció del medi ambient comunitaris es converteixin en un referent mundial”, segons ha explicat la directora d’INPROVO, Mar Fernández.

L’ou és un aliment bàsic al cistell de la compra dels catalans, que en consumeixen més de 75 milions de dotzenes l’any. El consum per càpita a Catalunya el 2014 va superar les 11 dotzenes d’ous (139).

L’etiqueta de l’envàs d’ous i el codi imprès a la closca ofereixen informació de gran valor per al consumidor. Ambdós permeten la seva traçabilitat (eina de control de la seguretat alimentària) i faciliten l’elecció dels ous que més s’adapten a les preferències del consumidor en cada moment.

codi

A Catalunya, el 66% dels consumidors assegura fixar-se en el codi marcat a la cloaca. Malgrat això, només el 3% l’identifica correctament: més de la meitat dels consumidors catalans (55%) el relaciona amb la data de consum preferent i el 36%, amb la data de posta. En realitat, el primer número del codi indica el sistema de producció al qual pertany i la resta de dígits serveixen per identificar el país, la província, el municipi i la granja d’origen.

L’etiqueta, d’altra banda, indica la data de consum preferent, el pes dels ous, la forma de cria de les gallines i el centre d’embalatge. També n’aconsella la conservació en fred.

etiqueta

Espanya és un dels principals productors d’ous de la UE, amb un cens de gallines de més de 40 milions, que representa un 13% de la producció comunitària. Abasteix la demanda interior i també comercialitza al mercat exterior: el 2015. Els principals compradors d’ous espanyols a la UE són França, Itàlia, Portugal, Regne Unit, Països Baixos i Alemanya, i, fora de la UE, Estats Units.

Ous

Comparteix!
ARTICLES RELACIONATS

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

ARTICLES RECENTS
BUSCAR ARTICLES
ETIQUETES
RECOMANACIONS DEL MES
AMB LA COL·LABORACIÓ DE
envelopephone-handsetmap-markercalendar-fullclocklinkcross