La ITB de Berlín, la fira de turisme més important del món, va celebrar el seu 50ª edició en la qual van participar en total 10.000 empreses expositores de 187 països i regions, va haver-hi 120.000 visitants professionals, es van acreditar 5.000 periodistes de 80 països, així com al voltant de 380 bloguers i es va registrar un rècord de vendes que s'avaluen en set mil milions d'euros. A més, als 200 esdeveniments en la Convenció ITB van assistir més de 26.000 participants i el dissabte i el diumenge els passadissos van estar abarrotats de 60.000 visitants.
El Centre de Documentació Turística de Madrid, que dirigeix Miguel Montes i que des de fa anys està present en la ITB amb una mostra de llibres i revistes de turisme, en la qual sempre està present Gastronomia i Turisme, ha dut a terme amb motiu del 50 aniversari de la fira una aportació excepcional. Va seleccionar d'entre els seus nombrosos fons una col·lecció de cartells i llibres de turisme que va exposar amb cuidada presentació.
L'exposició, que va ser visitada per varis milers de participants en la fira, va contar així mateix amb la presència del director de la ITB, David Ruetz, Product manager de la ITB, Juliane Gaebler i cap de Premsa, Astrid Zand.
La brillantor de la presència del Centre de Documentació Turística en la fira va quedar entristida per un fet luctuos: la defunció de Gonzalo Nates, el seu sotsdirector, precisament quan es desplaçava amb cotxe des de Madrid a Berlín. Gonzalo va ser l'ànima de l'exposició i persona molt apreciada per la seva professionalitat, la seva cultura i el seu bon fer. L'èxit aconseguit per la mostra va ser el millor homenatge a la seva memòria.
Va patrocinar Messe Berlín, amb la col·laboració del Grup Marva i l'Hotel St. Michaels-Heim de Berlín.
La propera ITB Berlín es durà a terme del 8 al 12 de març de 2017.