L’Hotel Métropole està situat sobre un terreny que pertanyia antany al Pape Léon XIII. Aquest domini va ser comprat l’any 1886 per la societat “Monte-Carlo Hotel Company Ltd”. Aquesta societat hi erigeix al 1889 l’Hotel Métropole que esdevé des de llavors un establiment de felicitat i pau dels grans viatgers de l’època així com un lloc discret proveït dels encants del luxe i de la comoditat. En ple cor de Mònaco i cara al mar mediterrani, l’hotel va ser construït a l’estil Belle Epoque. Ràpidament es va convertir en el punt de trobada de l’elit internacional, sobretot de l’aristocràcia anglesa. L’èxit de l’hotel perdura fins als anys trenta, quan la crisi econòmica mundial alenteix aquesta dinàmica. El 1980, Nabil Boustany, promotor libanès, enamorat del Principat, recompra l’hotel Métropole que passa a dir-se Métropole Palace. És el setembre de 2003 que tanca les seves portes per un nou període de renovacions, digne d’un palau del seu temps. L’Hotel Métropole Monte-Carlo s’ha inaugurat el juliol de 2004. Des de llavors ha esdevingut un hotel contemporani i distingit, de 5 estrelles. La seva nova imatge unida a un passat gloriós i una frescor mediterrània, defineixen els conceptes de decoració de l’emblemàtic establiment, joventut i dinamisme amb un estil en línia amb el segle XXI. L’esperit del nou establiment segueix un concepte innovador apropiat als encants del sud de França i de la proximitat italiana. El jardí de l’hotel ha estat concebut com un jardí mediterrani, del qual les harmonies es relacionen amb els colors blavosos, groguencs i argenters de l’hotel. En total, el jardí de l’Hotel Metròpole Monte-Carlo descobreix més d’una trentena de varietats diferents de vegetació, amb més de 3.000 plantes. Tot privilegiant la noció de comoditat, s’aprecia aquesta decoració atemporal i xic, tant per l’etern valor dels objectes d’art i del mobiliari de materials nobles, preciós i refinat. Dos pisos sencers estan dedicats a les 126 habitacions i suites per a no fumadors, comunicades entre elles per les reserves familiars. La decoració interior segueix també l’aspecte funcional i tècnic de cada habitació: a més d’un “business centre” obert cada dia, a prop de la recepció, cada habitació té accés a Internet, així com dues línies de telèfon/fax adjuntes a un despatx de treball, sense oblidar els serveis interactius; minibar i caixa forta són també estàndards de cada cambra. Els preus varien segons la temporada des de 350,00 i des de 690,00. Servei d’habitacions les 24 hores. A destacar també els banys que són moderns i amplis, en perfecta harmonia amb la decoració d’estil de les habitacions. El súmmum és la “Suite Quadrat d’Or”, de 250m2, gràcies a un apartament de 150m2 al qual s’afegeixen 100m2 de terrassa des del qual la vista cobreix Monte-Carlo a 180°. El mobiliari és d’estil Louis XVI. El Spa Monte-Carlo de l’hotel, va obrir les seves portes a la primavera de 2006. En ell, el benestar màxim està garantit per les tècniques específiques de les cures i dels productes utilitzats per l’equilibri perfecte entre el cos i la ment. Proposa una gamma de consultes personalitzades en el marc de les seves 10 sales de tractaments. Disposa de sala de relaxació, sauna i hammam i de Studio Fitness. L’experiència del spa es perllonga sobre la terrassa ideal pel descobriment del restaurant i del bar de la piscina d’aigua de mar climatitzada.
La gastronomia és una altra raó essencial de fer la visita a l’Hotel Metròpole Monte-Carlo. Està totalment dirigida per Joël Robuchon en coordinació amb Christophe Cussac, Cap de les Cuines, i ofereixen un concepte original de cuina d’accents mediterranis, al voltant del producte, refinat i accessible. L’equip es completa amb el director de sala Laurent Bariseau i el somelier Frédéric Woelffle. El 2007, la Guia Michelin recompensava el Restaurant Joël Robuchon amb una segona estrella. Al restaurant principal de l’hotel té la cuina oberta i a la vista dels comensals. La “taula del xef” està reservada a priv