Adan Saez és molt més que un pastisser, és un emprenedor del territori amb consciència per l’entorn. El fundador de Xocosave –pastisseria de prestigi a Reus i que té el seu obrador a Riudoms- s’ha implicat recentment en endolcir la Pasqua als nens i nenes hospitalitzats a l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona.
L'establiment situat al carrer Sant Joan nº32 de Reus ha fet una generosa donació de mones a l’hospital pediàtric referent de Catalunya i a més ha organitzat un taller especial en col·laboració amb dues destacades fundacions infantils. Adan Saez, gran amant de les tradicions pastisseres, la Mona de Pasqua n’és un exemple, ha contribuït al benestar emocional dels nens i nenes durant aquests dies tant significatius. La pastisseria ha fet una significativa donació de mones a La Casa Ronald McDonald de Barcelona, un refugi que ofereix suport a les famílies i els nens en tractament hospitalari des de l'any 2002.
Un emotiu taller de mones
El passat dimarts 26 de març, Xocosave va organitzar un emocionant taller de mones de Pasqua a la Casa dels Xuklis, un allotjament temporal per a les famílies que viatgen lluny de casa per rebre tractament mèdic. A través d'aquesta activitat, els infants van tenir l'oportunitat de viure la màgia d’aquets dies i de crear les seves pròpies mones i ous de xocolata, donant llibertat a la seva imaginació amb els temes de la temporada.
Aquesta iniciativa exemplifica el compromís de Xocosave amb les comunitats més necessitades. Altres iniciatives recents, com la seva participació al Concert Solidari de Carnaval a benefici de la Lliga contra el Càncer o el Pink Brunch realitzat a INFINITUM demostren la dedicació del pastisser Adan Saez a ajudar i donar suport a aquells que més ho necessiten.
Asian Origins és una cadena de supermercats instal·lada a la ciutat de Barcelona. Una marca jove nascuda l’any 2022 i que actualment té dos establiments oberts, un al carrer Muntaner número 367 i l’altra al carrer Torrent de l’Olla, 110. En aquesta darrera botiga, situada a l’emblemàtic barri de Gracia de la ciutat comtal, aprofitem per conèixer en Martí Barri, director financer d’Asian Origins. Amb ell parlem d’un projecte empresarial que ens té encuriosits gastronòmicament.
Martí, com neix el concepte d’Asian Origins?
Neix de la idea conjunta d’uns inversors de Barcelona i Madrid, especialitzats en la distribució en el canal HORECA (productes d’alimentació i begudes que van dels fabricants o distribuïdors fins a HOtels, REstaurants i CAfeteries) i que importen de diferents països asiàtics a Espanya. Ells es plantegen arribar a un públic diferent, amb un producte de certa gamma i diversificar el negoci. Un cop tenen clar aquest plantejament, un dels inversors contacta amb mi i, alhora també s’hi sumen el Branko, que ja gestionava botigues de menjar asiàtic i l’Alfonso, que estava treballant al Tai Garden com a xef executiu.
I així és com fa dos anys obre la botiga del carrer Muntaner...
Efectivament, Muntaner el 2022 i Torrent de l’Olla 2023. Nosaltres considerem que el període de maduració mig d’una botiga de les nostres característiques és de 24 mesos. Realment la de Muntaner està plenament consolidada. És cert que determinats productes que encara estem testejant, fent mètriques i comprovant què funciona i què no a una i altra botiga.
A la de Muntaner triomfa molt més un producte final, en canvi aquí a Gracia tenim un públic molt més familiar, turista, expatriat que se’n perfila per un altre. La de Muntaner té 300 metres quadrats i la Torrent de l’Olla en té 280.
Ara que fa referència al producte, quin és el que més triomfa entre la seva clientela?
No t’ho creuràs! (somriu). El que més venem són les galetes de la sort. És un producte barat, unitari i que fa gracia entre la gent, sobretot entre els infants, que són els que més ho demanden.
Com comentava anteriorment, la idiosincràsia dels residents a Muntaner, és la de no cuinar, per això opten per voler adquirir el plat i menjar-se’l a casa. Un producte lineal i acabat. És un barri residencial, on de dilluns a divendres al migdia funcionem bé, en canvi en cap de setmana monetitzem poc. Com a segona opció, tenim el congelat, ràpid de fer i de preparar. Per tant el que més funciona és el menjar en el seu punt final, millor. I m’agradaria afegir que les botigues funcionen si ho fan bé, si hi ha una bona relació qualitat-preu i, també, per proximitat. I en el cas d’Asian Origins, qui pensa en asiàtic ho fa amb nosaltres.
Quina és el pla de vol d’Asian Origins des que van enlairar-se ara fa dos anys?
En aquest 2024 volem obrir alguna botiga més a Barcelona i també tenim localitzades algunes ciutats que han mostrat interès en nosaltres, com són Girona, Madrid, Màlaga o València. El nostre creixement ha de ser natural, i fruit d’això i un cop la marca d’Asian Origins estigui plenament desenvolupada, serà la de crear i muntar certes franquícies, botigues de petita dimensió amb els nostres productes i fàcils de gestionar. Un altra qüestió que volem convertir en realitat dins del segon semestre de l’any, és la de tenir una marca de producte pròpia.
Comenta que la marca està en procés de desenvolupament...
Exacte, Asian Origins és un projecte jove. Vam començar amb una expansió de marca de baix nivell, pensant en com volíem que fossin les botigues i els maldecaps inicials que tot inici comporta. Anem sumant professionals competents, com per exemple la Clàudia Güixens, que ens ajuda a enfortir l’equip de màrqueting, també hi hem sumat especialistes en posicionament i estratègia digital i a la pàgina web també.
Per nosaltres el més important és poder convertir-nos en un referent a la ciutat de Barcelona. El nostre fet diferencial a banda de la qualitat, és que els nostres establiments transmeten un esperit asiàtic modern, no és la clàssica botiga on tot està acumulat. A casa nostra volem que el client se senti còmode, en una atmosfera agradable, que pugui visualitzar el producte, que el pugui conèixer bé gràcies al codi QR i a la informació que transmet.
En una primera visita, què recomana que s’ha d’emportar un client de la botiga d’Asian Origins?
(S’ho pensa) Recomanaria qualsevol dels nostres productes acabats, els nostres ramen, el sushi... La cuina asiàtica ha ‘explotat’ a Barcelona, fa anys van començar els restaurants xinesos de baixa qualitat i que després van donar pas als japonesos. L’accent asiàtic està molt present i nosaltres amb la nostra filosofia, tenim un factor diferencial. El missatge és que vinguin, que passegin pels nostres passadissos i ens tastin, no quedaran indiferents.
Per acabar, algun objectiu més?
Nosaltres tenim una neurona molt calenta! (riu). Estem pensant tot el sant dia, sempre explorem nous projectes. Ara estem pensant en projectes cosmètics, per així treure el cap en d’altres camps no culinaris. El temps ens dirà.
Martí Barri, moltes gràcies per obrir-nos les portes d’Asian Origins.
Gràcies a vosaltres.
Simón Coll, fundada l’any 1840, és reconeguda per acompanyar el consumidor en totes les etapes de la seva vida i per la seva gran aposta pel sabor i la qualitat, mantenint viu l’ofici xocolater i integrant a les seves fàbriques tot el procés d’elaboració.
Durant sis generacions i més de 180 anys d’història, l’empresa ha anat adaptant el seu model de negoci fins a arribar a estar present en 50 països, mantenint-se fidel a la preservació del seu ofici i al procés d’elaboració Bean to Bar.
La marca elabora, any rere any, campanya rere campanya, més de 200 figuretes per sorprendre en aquestes dates. Cada temporada és un nou repte de creativitat, qualitat i una minuciosa enginyeria de processos per industrialitzar els productes de Pasqua. L’equilibri perfecte entre el domini de les noves tecnologies i la preservació del procés artesanal és l’èxit de Simón Coll. Per donar resposta a tota mena de públics, l’empresa va inaugurar una nova línia d’emmotllament i decorat l’any passat, oferint nous models que donen resposta a fins pedagògics, d’entreteniment i d’interacció familiar.
Campanya 2024 amb un ampli ventall creatiu
Per a aquesta campanya, Simón Coll rendeix un tribut als diferents protagonistes de Pasqua: els padrins, la família, els rebosters i, per descomptat, els més petits de la família. I ho fa mitjançant una categorització de productes que respon als diferents universos de creativitat i tradició.
En decoració hi trobareu una varietat de propostes que compta amb fórmules de xocolata negra en diferents percentatges, xocolata amb llet i xocolata blanca en el format més funcional pensades per afegir a les mones de Pasqua. Pel que fa a tradicions del món, la marca aposta per figures més elaborades i amb un enfocament clàssic, com ara els mítics ous i les gallines, pensades per a tot tipus de públic, fins i tot el més adult i amant del cacau, amb una proposta exclusiva 70% cacau.
Relacionada amb les aficions, aquesta categoria és una aposta de Simón Coll. Productes dissenyats per cobrir diferents aficions, des de la creativitat fins a la imaginació i fantasia, tots en diferents percentatges de cacau per abastir tots els paladars. Hi trobareu pilotes de futbol (de 550 grams i novetat d’aquesta temporada), MotoGP, F1, patins de xocolata, trofeus, entre d’altres.
Finalment, pel que fa a l’imaginari, Simón Coll posa el focus en l’entreteniment i l’entorn dels més petits. És en aquesta línia on la marca n’ha reforçat el disseny, aportant i transmetent creativitat, imaginació i fantasia. Dissenys de dinosaures i unicorns o un gos de xocolata blanca (novetat de la temporada) de 165 grams i que serà la predilecció dels amants dels animals.
El divendres 15 de març serà una data que no oblidaran pas en David Ortega i en Biel Jaramillo. Tot dos han demostrat el seu talent en la 19a edició del prestigiós i reconegut concurs ‘De la mar i l’horta als fogons’ per joves cuiners que organitza anualment l’Institut Escola d’Hoteleria i Turisme de Cambrils i l’Ajuntament del municipi.
David Ortega, alumne del Centre Integrat Públic de Formació Professional de Benicarló, ha sorprès al jurat amb uns macarons de galera farcits amb pesto de carxofa. Com ell mateix ha explicat «com a suggeriment us recomano que us ho mengeu tot d’un mos, així notareu el cítric de la galera obrint-vos les papil·les gustatives, seguidament notareu la salinitat de l’animal de mar i finalment el macaró és un peça d’orfebreria, com una joia, que desapareixerà del paladar deixant-vos el regust a carxofa durant bastant temps». David Ortega, de 19 anys, ha estat declarat com a primer finalista del concurs. Al David Ortega l’ha recolzat en Sergi Viana, professor del centre on estudia.
Per la seva part, Biel Jaramillo, estudiant de l’IES Escola Joviat de Manresa, ha estat declarat com a segon finalista. Amb 18 anys la seva creació culinària ha estat batejada per ell mateix com ‘Mar i Horta’, i ha consistit en un guisat de carxofa amb cremós de galera «un plat on per exemple hi trobareu mongeta de Castellfolit del Boix, carxofa en dos textures, dins del guisat i amb xip de carxofa. Per sobre un núvol de galera, uns xips d’all i unes garapinyades. Cada mossegada és diferent el punt de sabor». En Biel ha estat acompanyat per Oriol Margalef, docent de l’IES Escola Joviat de Manresa.
David Ortega i Biel Jaramillo han competit per fer-se amb la corona de guanyadors amb sis alumnes més: Amanda Baltanàs, de l’Escola d’Hoteleria i Turisme de Girona; Sergi Sabaté de l’Institut Escola d’Hoteleria i Turisme de Cambrils; de Juan Henry Torres, de l’IES Bisbe Sivilla; Àlvar Bielsa, de l’IES Cavall Bernat, d’Aarón Muñiz, de l’IES Marta Mata d’Hostaleria del Vallès Oriental i Arnau Garcia, de l’Institut Martí Dot.
Un concurs amb molta expectació
La 19a edició del concurs ‘De la mar i l’horta als fogons’ per joves cuiners ha alterat (de molt bona manera) la jornada docent a l’Institut Escola d’Hoteleria i Turisme de Cambrils. Els finalistes contenien els nervis i la tensió en el procés d’elaboració de les seves creacions, tot sota l’atenta mirada de Rafel Muria, xef Estrella Michelin del restaurant Quatre Molins de Cornudella de Montsant i de Xavier Martí, xef del restaurant Casa Macarrilla 1966 i president de l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria de Cambrils.
L’engranatge del concurs ha estat perfecte, tot gràcies a l’alumnat i professorat l’Institut Escola d’Hoteleria i Turisme de Cambrils que hi han col·laborat, com també de les eficients responsables municipals de l’àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Cambrils, Christel Torres i Olga Griera.
El jurat no ho ha tingut fàcil, i ha afinat molt les puntuacions de cadascun dels participants. L’han format per Pau Serra, president de la Cooperativa Agrícola de Cambrils; de Tomás Sierra, president de la Unió de Botiguers de Cambrils; d’Antonio Jesús Henares, delegat de vendes i sommelier del grup González Byass (Cava Vilarnau patrocinador de les jornades ‘Encarxofa’t); de Cristina Carmona (gerent adjunta del Patronat de Turisme de Cambrils); de Joan Domingo Pijoan, pescador jubilat i representant de la Cofraria de Pescadors de Cambrils) i d’Helder Moya, periodista gastronòmic i cap de redacció de la Guia Gourmand.
Missatges de recolzament de cara al futur
Rafel Muria, Cristina Carmona i Jorge Gómez, director de l’Institut Escola d’Hoteleria i Turisme de Cambrils han felicitat als vuit participants en el moment final de la cerimònia del concurs. Tots tres han incidint en recalcar i posar en valor «la vostra passió per la cuina i el vostre desenvolupament formatiu us convertiran en el futur del sector. I que concursos com aquests, són petits desafiaments que ara afronteu com a estudiants, però que realment la ‘guerra’ està en quan ja estiguin finalitzats els vostres estudis i sortiu al mercat laboral».
Les vitrines d'INFINITUM lluiran un any més el guardó de «Millor Beach Club d'Europa». Per tercer any consecutiu aquest prestigiós títol no es mou de la Costa Daurada i certifica que el resort d'alt standing situat a les nostres comarques, té un valor afegit àmpliament reconegut a nivell europeu. Tres de tres, 2022, 2023 i 2024, els World Travel Awards han posat de manifest la qualitat d'aquest oàsi de desconnexió situat a La Pineda. La cerimònia d'entrega, realitzada a l'hotel Ritz Cartlon, a Berlín, el 6 de març, ha reconegut l'esforç i la dedicació d'INFINITUM Beach Club per oferir una experiència mediterrània perfecta, en un espai exclusiu i únic.
«Aquest reconeixement és el millor aval de l'esforç dedicat, i el reflex del nostre compromís constant amb l'excel·lència i la satisfacció del client. La nostra tasca es distingeix per oferir-los una oferta única i serveis excel·lents, mantenint els més alts estàndards de qualitat, professionalisme, sostenibilitat i innovació» explica Vicky Farriol, directora Beach Club i F&B INFINITUM.
Els World Travel Awards són premis que reconeixen, recompensen i celebren l'excel·lèncias a tots els sectors clau de les indústries de viatges, turisme i hoteleria. El procés de votació és online i per això es fa una campanya de comunicació d'un any per fomentar la participació global. Els vots provenen d'executius qualificats que treballen al sector turístic, així com el consumidor de viatges.
Un vot estàndard té una ponderació d'un, mentre que els vots emesos per professionals de viatges verificats tenen una ponderació de dos. Per sol·licitar l'actualització, els usuaris han de completar la secció 'Votants de la indústria de viatges' en registrar-se i enviar un mínim de deu vots. Els vots són auditats internament per assegurar la validesa de cada vot individual.
El 8 de juny obrirà una temporada que promet
El Beach Club d'INFINITUM, que compta amb deu piscines espectaculars, envoltades de vegetació i amb vistes al mediterrani, iniciarà la temporada que ve el pròxim dissabte 8 de juny. L'espai disposa de tres restaurants amb impressionants vistes al mar. Per una banda, Gusto i Pura ofereixen una experiència gastronòmica exclusiva per als membres del Beach Club, amb una selecció de tapes i plats lleugers. D'altra banda, Flamma Beach Foodhouse està obert al públic en general durant els dinars cada dia, així com els sopars de dijous a diumenge. Aquest restaurant ofereix, a més d'una àmplia varietat de plats a la seva extensa carta, música en directe i un menú especial de sopars. Amb una gran terrassa davant del mar, aquí es pot gaudir de deliciosos plats com arrossos, carns i peixos a la brasa, a més d'entrants i postres exquisides.
«El nostre principal reconeixement és el dels nostres clients, els qui són la nostra inspiració i motivació més grans. Estem orgullosos d'haver superat un any més les nostres expectatives, cosa que és un testimoni del valor que els nostres clients atorguen a la nostra oferta gastronòmica, atenció i ambient únic a la Mediterrània» explica Farriol. «No hi ha un Beach Club com el d'INFINITUM, cosa que ens converteix cada cop més en una destinació perfecta tant per als turistes i el públic local de la Costa Daurada com el de Barcelona. En poc més d'una hora des de Barcelona i durant tot l'estiu, podeu accedir a una aposta gastronòmica premium amb productes locals, vistes privilegiades en un entorn natural, i múltiples serveis», afegeix Farriol.
Endinsar-se al número 66 del carrer Enric Granados és sinònim de provocació. En una de les vies més gourmand de Barcelona sobresurt el glamur del restaurant Jacqueline. Un espai gastronòmic amb diferents nivells i en el que només entrar quedes atrapat per l’art noveau que el caracteritza, pels sostres magnànims, les formes espontànies i surrealistes, i els detalls pictòrics del segle XX i que caracteritzen Rockwell Group. L’establiment propietat de Toni Cano -empresari que coneix molt bé el sector de l’oci nocturn barceloní- disposa d'una superfície de 500 metres quadrats distribuïda en tres pisos que acullen el restaurant principal, un restaurant ‘The Dinner Club’ amb música en directe i la cocteleria ‘Champagne Bar’.
Nova oferta de plats al migdia
Sempre havia estat a Jacqueline de nit (és un dels líders de la nit a Barcelona), així que visitar-lo de dia era l’excusa perfecta per descobrir la seva nova oferta de plats al migdia. A més, vaig tenir l’oportunitat de conèixer al David Agorreta, germà de Sergi Agorreta (director general de Jacqueline), i qui ens ha atès amb l’amabilitat, correcció, simpatia i professionalitat que caracteritzen a l’equip del restaurant. Durant l’àpat, també tinc l’oportunitat de veure en acció al xef de la casa, en Dani Padró -format a la pedrera de l’Escola Hofmann- ben enfeinat preparant un sashimi de llobarro.
Entre els plats del migdia destaquem, d’entre altres opcions, l'amanida de gamba fresca, acompanyada amb una fina i cruixent torrada que li dóna el contrapunt perfecte; la truita amb cecina de Wagyú i tòfona (una de les joies de la corona del restaurant i que us recomanem que proveu); el bao de cansalada cuinada a baixa temperatura, maionesa cítrica de xipotle i cacauet garapinyat (original i ple de contrastos de sabors) i, per estómacs ben poderosos, la meravellosa hamburguesa Jacqueline, 200 grams de vedella nacional, amb pa de pretzel, servida amb una raclet fosa al moment.
I tot i que l’ordre dels factors no altera el producte, us suggerim dos còctels que ens han acompanyat en el nostre itinerari gastronòmic. Un és La vie en Rose, floral, afruitat i espumós, tot gràcies al xampany Perrier-Jouët; i l’altre còctel, Umbrella, afruitat, exòtic i lleugerament dolç gràcies al Ron Cacique 500. La cocteleria a Jacqueline és marca de la casa.
I finalment, per aquells i aquelles que sempre tingueu un raconet pel postre, opcions com el tiramisú del Jacqueline, el pastís de formatge artesanal, la rosa de xocolata blanc i maracujà o el gelat artesanal de festuc o xocolata, us faran posar la rúbrica final a l’àpat de migdia.
Aquesta oferta de migdia és vàlida també per als caps de setmana. Una carta especial que inclou una sèrie de nous plats i platillos ideals per compartir, gaudir i menjar per un preu assequible. La cuina del restaurant Jacqueline ha ampliat l’horari de migdia valida també per dissabte i diumenge. La cuina està oberta de 13 a 15.30 hores.
Anna Miralles i la seva germana Núri són les responsables de l’Hotel Les Capçades. Un hotel rural 3* situat a Horta de Sant Joan. Un establiment que l’any vinent celebrarà dues dècades d’existència. L’Anna va néixer fa 45 anys entre olles i olletes, en el si d’una família històrica en el sector de l’hostaleria a la Terra Alta. El seu pare i la seva mare són en Salvador Miralles i la Pepita, responsables de la històrica Fonda Miralles (actualment Hotel-restaurant Miralles).
A Les Capçades la filosofia és clara: descansar, respirar i sentir. Un lema gravat en pedra i que dona la benvinguda al client a un hotel de 13 espaioses habitacions, completament personalitzades i amb terrassa, algunes fins i tot amb jardí privat.
L'hotel Les Capçades busca oferir el millor confort als clients, la tranquil·litat es respira amb el moviment suau dels pins i de les copes de les oliveres que envolten l'establiment. Des de les habitacions s'observa la natura tan característica de la Terra Alta, amb la postals nocturnes tan delirants com les dels llums del poble parpellejant i la majestuosa muntanya de Santa Bàrbara.
Com va néixer la possibilitat de posar en marxa aquest projecte tan atractiu?
Aquest edifici va ser una construcció d’un senyor suïs, que va venir aquí a Horta de Sant Joan per viure-hi. No li van anar massa bé les coses i se la va quedar una entitat bancaria. La meva família hi va veure possibilitats, la vam adquirir l’any 2000 i després d’unes reformes el 2005 vam obrir.
Alguna dificultat inicial o va anar tot sobre rodes?
Al cap de tres anys d’obrir vam enfilar cap a una crisi econòmica important a nivell de país, la del 2008. Nosaltres vam obrir un hotel, no de luxe, però si amb unes característiques superiors a la fonda, amb preus més elevats. La veritat és que ens va costar aproximadament uns 5 anys començar a remuntar.
La nostra intenció sempre des del primer moment ha estat treballar bé, i en un inici quan vam començar sobretot el que volíem era fer-nos un lloc al mercat i que el client ens anés coneixent. Som conscients que l’Hotel-restaurant Miralles és el germà gran i Les Capçades és el germà petit (somriu).
Un germà petit que deu ni do! Aquí a Les Capçades cada finestra és un quadre...
Doncs si, és així. Cada habitació (són molt àmplies i realment confortables) té vistes privilegiades, ja sigui al poble o a la muntanya. La nostra ubicació és el nostre valor afegit, a dos minuts caminant d’Horta de Sant Joan, en un espai que transmet pau, relaxació i tranquil·litat. A Les Capçades donem allò que l’Hotel-restaurant Miralles no podem oferir.
Quan un client de Miralles prova per primer cop Les Capçades, ja no torna a Miralles. Som la nostra millor competència! (riu). Som un hotel més enfocat a adults, tot i que no ens considerem un ‘only-adults’, ara bé, potser acabarem anant per aquest camí...
La piscina interior també és un dels punts forts de Les Capçades. Ara bé, per arrodonir el dia, quina millor manera de fer-ho que amb els deliciosos sopars degustació que feu!
És un dels puntals forts de l’experiència a casa nostra. Els sopars degustació que portem a terme són el colofó, tal i com ens diuen els clients. Per un senzill motiu, no han de pensar en què han de triar i els sorprenem amb un menú amb diferents tastets, de producte fresc, i on cada plat és una sorpresa pels sentits per cada comensal. Actualment també estem obrint aquests sopars a persones que no necessàriament han d’estar allotjades a l’hotel.
La gastronomia sempre ha estat una senyal d’identitat molt nostra, arran de la pandèmia vam posar en marxa sopars temàtics, o activitats com el Chesse&Wine, un maridatge amb 6 cellers de la Terra Alta i on es poden provar més de 40 formatges. Enguany la portarem a terme el dia 13 d’abril de 20 a 23h.Ho publicarem a les nostres xarxes socials i així, qui vulgui, s’hi pot inscriure.
Deixi’m que li pregunti per la seva visió del sector de l’hostaleria actualment. Quin anàlisi en fa?
Està molt tocat, així de clar li dic. Quan va arribar la pandèmia molts professionals del sector van descobrir ‘la part dolça’, que era estar a casa. Molta gent n’ha fugit i actualment és força complicat tirar-ho endavant. Realment en breu poder anar a un restaurant o a un hotel serà un bé de luxe, ja que aquesta situació provocarà haver de pujar els preu, entre d’altres conseqüències.
No puc acabar aquesta entrevista sense preguntar-li pel seu pare, en Salvador Miralles (distingit en el seu dia amb la medalla al turisme de la Generalitat). Què suposa per vostè la seva figura?
El meu pare és el meu ídol, a més, és el meu ‘jefe’, tot i estar retirat. No conec cap altra persona amb el seu carisma, la seva professionalitat, la seva vessant generosa... A casa ell i la meva mare ens han transmès una sèrie de valors importantíssims pel dia a dia, i un d’ells, el més important: la família. Som un equip perfecte i totes les opinions les consensuem entre mon pare, ma mare, ma germana i jo. I qui sap si la saga continuarà, ja que els meus dos nebots cada diumenge a la tarda els entusiasma fer receptes i així ens ho demanen! (somriu).
La Casa Melchor Lloveras Venas o Els Porxos, un espai històric-artístic del 1861, situat a la plaça dels Carros era antigament l’edifici aduaner del Port de Tarragona. Actualment aquest espai està rehabilitat i s’hi troba Port Plaza Apartments, uns apartaments turístics que pertanyen a Grupo Blaumar, cadena hotelera amb més de tres dècades de trajectòria al Tarragonès.
La característica més important d’aquest establiment és que ha estat totalment rehabilitat amb un nou disseny que combina tradició i modernitat, adaptant l’edifici a les necessitats actuals sense trencar amb els seus elements històrics i patrimonials. Port Plaza Apartments té tot un seguit de sistemes sostenibles que li han valgut la certificació BREEAM® ES, reconegut internacionalment com a estàndard de construcció sostenible. A més, l’allotjament també té una certificació energètica A, la màxima qualificació possible.
Ocupació mitja per sobre del 75% tot l’any
A tocar del Port de Tarragona, els Port Plaza Apartments no només ofereixen un espai d'allotjament, sinó que també busquen integrar-se en el teixit del barri i contribuir al seu desenvolupament. Port Plaza Apartments s'adapta a les necessitats diverses dels visitants que es detecten a Tarragona. Per una banda, viatgers que només passen una o dues nits a la ciutat o professionals que necessiten allotjament per estades mitjanes o llargues, per exemple, per treballadors nacionals o internacionals que han de treballar al Port de Tarragona durant algunes setmanes. Albert Canadell, director general de Grupo Blaumar exposa que «estem gratament sorpresos ja que tenim unes ocupacions per sobre del 75% durant tot l’any, compaginant el que és el client corporatiu i d’empresa amb el turista que ve a descobrir Tarragona i que disposa del confort d’estar allotjat al rovell de l’ou de la capital tarragonina».
Precisament per això, aquests apartaments turístics ofereixen una zona de coworking i esmorzar continental tipus bufet, un tret que el diferencia d’altres allotjaments d’aquests tipus.
Uns apartaments acollidors i sostenibles
En sintonia amb el compromís sostenible i responsable de Grupo Blaumar amb el medi ambient, Port Plaza Apartments ostenta la certificació BREEAM® ES (únics apartaments en tot Tarragona en tenir-la) i la certificació energètica A, dos etiquetes que els converteixen en una opció d’allotjament altrament sostenible. De fet, la rehabilitació d’aquest edifici històric es va fer amb una plena consciència que els Port Plaza Apartments havien de ser un edifici rehabilitat, sostenible i integrat al barri i a la vida de Tarragona.
Fins el pròxim 30 de març un magnífic viatge gastronòmic us espera al restaurant Windsor de Barcelona (un Sol Repsol i recomanat per la Guia Michelin). Així que gourmands us recomanem que us equipeu amb forquilla, cullera i ganivet i, sobretot, que us cordeu bé el cinturó, ja que els sabors a taula seran intensos!
Al número 286 de la ciutat comtal un menú tancat -migdia i nit tots els dies de la setmana- rendeix tribut a la perla verda del Maresme. Un itinerari gastro on el pèsol del municipi maresmenc –de la varietat garrofal- és el protagonista. Aquesta proposta gastronòmica s’uneix a d’altres suggeriments, també en format menú de la casa, i que que us hem anat explicant en d’altres articles vinculats al Windsor, com són el Menú Escudella, o el Menú de Caça, Tòfona i Carxofa. Absolutament deliciosos i en la línia de la cuina tradicional catalana que ofereix la casa, sempre amb aquest punt sofisticat al que ens tenen ben acostumats al restaurant que dirigeix en Joan Junyent.
El xef del Windsor, en David Rodríguez, ha demostrat un gran equilibri en la confecció del ‘Menú del Pèsol del Maresme’, una harmonia que radica també en la pràctica del aikido, un art marcial japonesa i que exercita fora cuina, setmanalment, al centre Feilen Dojo, al barri del Clot de Barcelona. La professionalitat d’en David és compartida també pel servicial Tomàs Hurtado, gerent del restaurant. En el seu saber fer s’hi noten les arrels familiars, de la seva mare Magdalena i del seu pare Tomàs, ambdós vinculats també al sector de la restauració durant anys.
La perla verda repartida en cinc passis
El menú aixeca el teló amb una garota al natural amb tavella escalivada, les lleguminoses es combinen en una textura suau a l'interior del fruit de mar amb una emulsió d'all i julivert. A continuació un salpicó de pèsols amb fruits de mar, un original còctel amb gamba vermella, musclo, ceba daurada i un brou exquisit (em va agradar molt). Posteriorment arriba la que, per un servidor, és la joia de la corona: l’arròs amb pèsols i coliflor. Sense desmerèixer els altres plats, que estan a un grandíssim nivell, aquest arròs és superb! Finalment uns pèsols ofegats amb ‘palo cortado’ i foie (també d’alta qualitat) i que donen pas al postre, un tiramisú de té matxa i pèsols. Un àpat meravellós!
Aquest viatge del ‘Menú del Pèsol del Maresme’ recomanem que el feu sota els consells d’en Christian Aragone, sommelier del Windsor, i que us farà delectar encara més l’àpat amb la qualitat de referències de vins que van, des de petits cellers amb projectes innovadors a grans cellers internacionals. Cal coronar-ho amb un bon brindis i reservant al telèfon 932 37 75 88.
Una trentena d’estudiants del Grau en Gestió en Turisme i Hoteleria han aprofundit en la trajectòria de la Guia Gourmand. Els estudiants de la Universitat Rovira i Virgili (URV) han conegut de primera mà la història d’una guia nascuda l’any 1992, sota la direcció de periodista gastronòmic, Fèlix Llovell, i el fotoperiodista Ramón Segú ‘Chinchilla’.
La classe de gastronomia, liderada per la professora Meritxell Sanabra, ha disposat de la presència de l’actual equip de la Guia Gourmand, qui els ha anat desvetllant tota mena de curiositats. Mery Serret, esposa del fundador Fèlix Llovell i actual directora de la guia, ha contextualitzat a l’alumnat la figura periodística del seu marit. Serret ha posat en valor el gran treball realitzat durant tots aquests anys, tant per la guia com per la revista Gastronomia i Turisme, i la vinculació que ambdós productes tenen amb els hotels i restaurants de Catalunya, Andorra i d’altres llocs d’interès.
Després de visualitzar una entrevista amb Fèlix Llovell, el seu fill, Fèlix Lluís Llovell, actual director adjunt, ha descrit els criteris de puntuació de la Guia Gourmand, a més de relatar diferents anècdotes durant els anys de vida que atresora la guia. Fèlix Lluís Llovell també ha recalcat que Fani Mompó i Montse Jo, la primera com a responsable administrativa i la segona com a community manager, són part important de la guia.
Per la seva part Marta Pérez, redactora en cap, ha fet èmfasi en l’important que va ser per la Guia Gourmand el pas del paper al digital. Tota una transformació i en la que la periodista tarragonina ha estat peça capdal. Marta Pérez, neboda de Fèlix Llovell, també ha reconegut que la seva vocació periodística va començar amb el seu tiet, veritable 'mentor' per posteriorment cursar els estudis de comunicació.
Finalment el periodista Helder Moya, el darrer en incorporar-se a l’equip Gourmand, ha parlat als alumnes de l’actual llibre d’estil que s’està portant a terme amb la guia, i del prestigi i la credibilitat del periodisme gastronòmic. Helder Moya també ha lloat la figura de Fèlix Llovell, a qui coneix com ‘el Maestro’ i ha explicat infinitat d’anècdotes viscudes.
Durant les dues hores de classe, l’alumnat present ha preguntat tota mena de qüestions a l’equip Gourmand, en una classe fora d’aula i realitzada a Fira Reus Events, tot coincidint amb la Fira Turismarket, la primera fira destinada a l’hostaleria i el turisme del Camp de Tarragona.
Fa ni més ni menys que 26 anys que el restaurant Germans Miquel’s va obrir les seves portes. Un xic més d'un quart de segle des que els seus propietaris, Xavi i Jaume, van decidir emprendre el seu projecte a Cambrils. La història es remunta molt més enllà, concretament a la dècada dels setanta, quan Carles i Lluïsa -tiets dels Miquel’s- obren una taverna marinera al cor del port cambrilenc. Anys després i sents uns marrecs, els seus nebots Xavi i Jaume ja feien de les seves pel menjador i la cuina de l’establiment fins que, posteriorment, els van ajudar en el negoci.
Xavi i Jaume els grans artífexs
Al desembre del 1997 els oncles pleguen, i els ofereixen al Xavi i al Jaume convertir-se en propietaris. Els dos accepten el repte amb la idea d’obrir uns dies abans de la Setmana Santa «se’ns tirava el temps a sobre i gràcies als nostres amics pescadors, com en Gallau o en Matamoros, i també amb l’ajuda d’en Xavi Maza, que era fontaner, vam enllestir tot i vam obrir, per fi, el 26 de març del 1998» explica en Xavi Miquel, tot afegint que «els dos primers anys oferíem tres serveis diaris, però ens vam adonar que no arribàvem a tot, així que vam deixar de banda els esmorzars».
Feliços donant de menjar
Situat discretament al carrer Consolat de Mar, el local del nº28 havia estat fa cent anys un magatzem de fruits secs propietat dels Vidal i Barraquer. Amb un interiorisme molt mariner i amb la clàssica volta catalana, l’establiment de 107 metres quadrats té un menjador per una quarantena de comensals, i un parell de taules a l’exterior. En Xavi exposa que «vam convertir passió en professió, som feliços donant de menjar a la gent. Que si una paella, que si un suquet, que si un client et comenta això o allò, el tracte amb els proveïdors...Cada dia és un dia diferent pel meu germà i per mi» comenta un Xavi Miquel, que sempre marca tendència amb les seves estrafolàries camises i amb la seva característica veu.
A la cuina dels Miquel’s no hi trobareu extravagàncies culinàries, ni minimalismes, ni fusions avantguardistes de cap mena. Les receptes tradicionals són les autèntiques protagonistes. Germans Miquel’s és l’olimp de la cuina tradicional marinera. El seu menjar no acapara grans titulars en revistes de cuina internacional, ara bé, té una legió infinita d’adeptes, entre ells m’hi incloc, i em declaro soci abonat del seu menú de les Jornades de la Galera «fa anys que no el canviem, i al desembre ja ens truca gent preguntant quan comencen i si hi haurà els mateixos plats que tant agraden: crema de galeres, galeres saltejades i arròs amb galeres (somriu)».
Jornades de la galera
Actualment i fins el pròxim 25 de febrer, el restaurant Germans Miquels és partícip de les tradicionals 'Jornades de la Galera' de Cambrils. Crema de galeres de primer, galeres saltejades i arròs amb galeres composen un menú que any rere any no pateix canvis, que sempre funciona, i que és molt apreciat pels clients «allò que funciona millor no tocar-lo» diu en Xavi Miquel.
El restaurant El Maset torna a tenir activitat diària. Entrada i sortida de proveïdors, retrobament a taula amb comensals de tota la vida, clients que pregunten per fer una celebració i, sobretot, molt de moviment als fogons. A la cuina i a la sala d’aquest icònic restaurant de Montbrió del Camp s’hi ha instal·lat un tàndem carregat d’il·lusió amb el projecte: el xef Paco Navarro i la directora Urgain Cugat. Aquest binomi de contrastada experiència en el sector -actualment també gestionen la Terrassa del Club Nàutic de Salou- és el responsable de brindar-li un nou aire a aquest establiment.
En Paco Navarro va iniciar-se al sector de molt jovenet, treballant colze a colze amb el seu pare a La Dorada. Temps després va estar quinze anys a l’Orangerie de Clos Barenys com xef executiu. Bon amant de submergir-se als fogons, ens explica que «el concepte que volem per aquesta etapa del Maset és la de ser un espai gastronòmic de referència a la zona. Un restaurant de menú diari al preu de 24,50 euros i una carta amb un tiquet mig d’entre 40 i 50 euros. També oferim calçotades en cap de setmana podent atendre a un centenar de comensals que gaudiran d’allò més en aquest entorn».
Producte, molt de producte
«La cuina mediterrània amb els meus tocs d’autor és el que trobaran els clients. Marisc de qualitat, bona carn, cinquanta referències de vi i espumosos i creacions culinàries com el cabrit a baixa temperatura, el phoskito de vedella farcit de foie i poma, uns ous trencats amb llamàntol nuu a la graella i caviar de Beluga, entre d’altres plats, ningú se’ls ha de perdre si ve a El Maset» (somriu). Inquiet com ell sol, en Paco Navarro exposa que pròximament «portarem a terme jornades gastronòmiques amb en Ferran Cerro de Reus, amb en Pablo i l’Esther de La Morera de Salou, ho estem treballant, la veritat és que estem molt il·lusionats».
Celebracions i esdeveniments de tota mena
Urgain Cugat va estar gairebé una dècada treballant de comercial i de responsable d’esdeveniments a l’Orangerie de Clos Barenys. Els coneixements i la professionalitat que va adquirir allà, sumat al seu excel·lent tarannà -és més polivalent que una navalla suïssa- ho trasllada ara a El Maset «estem satisfets perquè ja tenim comunions i celebracions per aquest 2024, i de cara al pròxim any també volem fer bodes, ja que els jardins i diferents sales que tenim així ho permeten» comenta la directora.
El Maset va reobrir les seves portes el passat 25 de desembre i des de llavors «ens ve gent de l’entorn a dinar (obren de dimarts a diumenge) i tenim força clientela estrangera també, de nacionalitats com la belga, francesa o alemanya. Ens transmeten la seva satisfacció i, el més important, repeteixen» diu l’Urgain. Poc a poc el restaurant El Maset torna a situar-se en el panorama gastronòmic de la Costa Daurada, els responsables del projecte van implementant el seu segell, amb dos ingredients bàsics: professionalitat i bon producte.
Recordeu que podeu fer la vostra reserva al restaurant El Maset trucant al telèfon 618 304 541. L'establiment obre de dimarts i diumenge, el dilluns tanquen les seves portes per descans setmanal.
Aquest dissabte a la nit, la ciutat comtal es vesteix amb màscares venecianes, glamur i joies. Les portes del Palace de Barcelona acullen per tercer any consecutiu la Black & White Masquerade Ball, un sopar solidari liderat pel joier, amb vocació filantropa Toni Ruiz. Un esdeveniment que com ell mateix indica «realment és més que una festa, on veure i ser vist. Reconec que a mi les festes m’agraden i n’organitzo dos a l’any, una per carnaval i l’altre per Nadal i que faig al Cercle del Liceu».
Una festa de gala d’aquestes característiques i que vol «conservar l’essència tradicional o clàssica del que s’entén com a ball de màscares. Aquesta és formal, alhora que divertida i elegant» descriu Toni Ruiz. Un sopar d'etiqueta seguit d'un ball de màscares exclusiu, en què tant la indumentària dels assistents, com la decoració i el menú seran bicolors: blanc i negre.
Aforament màxim complert un any més
El teló de la Black & White Masquerade Ball s’aixecarà a les 20h del vespre. El vestíbul del Palace Barcelona acollirà a partir d’aquesta hora a les 125 persones privilegiades que viuran aquesta festa «fa setmanes que tenim ple, ja que el saló de l’hotel ens permet com a màxim aquest aforament, tot i que l’any passat en vam posar 126, ja que vaig estrènyer una taula. Allò va ser un cisma pel Palace!» (somriu).
Menú gastronòmic i artistes emergents delectaran la vetllada
El còctel de benvinguda Saint Germain Spritz, amenitzat amb la música de piano de Fabrizio Paparello brindarà una càlida acollida als emmascarats i emmascarades «la festa agrada tant que un 60% de les persones que hi van assistir l’any passat també venen en la d’aquesta edició. Personalitats com Rebecca Lima, parella del xef Jordi Cruz; Patricia Schmidt, pastissera i parella de Christian Escribà ens van acompanyar el 2023».
Amb puntualitat britànica, a partir de les 21h se servirà el sopar al saló Gran Via, amb un menú degustació cuinat per l’ocasió i que presenta: un All blanc d'ametlla i coco servit en hadmade shot by Caio Belfior; Oreo de Parmesà; Amanida de vieires, nap i algues; Bacallà ‘potxat’, el seu velouté, all negre; Esfera Black & White, llet d'ovella i trompetes i Mousse de vainilla, tòfona de xocolata, sablé breton, sèsam negre.
L'escola de dansa Isadora, amb el coreògraf Jonathan Díaz al capdavant, crearà una coreografia expressament per a l'ocasió en què quatre ballarins representaran La Ventafocs en tres passatges. Al final del sopar, tindrà lloc un espectacle de burlesc a càrrec dels artistes Ulisses Ordúñez i Xavier Font amb un pastís de Patricia Smicht per a Escribà presidint l'escena.
A mitjanit, la festa continuarà a l'ambient elegant i clandestí del Bluesman Coktail Bar, l'exclusiu speakeasy de l'hotel, on hi sortejaran productes de moda italiana de Ferragamo, col·laborador de la festa. Una espectacular bola de discoteca brillarà amb força mentre els assistents, ocults darrere les màscares, ballen els ritmes del DJ Brú Marsé Ortigosa fins altes hores de la matinada.
Beneficis de la festa per Mission Education
Els beneficis de la Black & White Masquerade Ball es donaran a Mission Education, ONG amb projectes educatius infantils vinculats al Líban. Toni Ruiz explica que «m’agrada col·laborar amb diferents ONG, ara bé, si que és cert que amb les ONG més petites és més fàcil treballar, ja que estem parlant d’una cosa senzilla com és una donació».
Finalment Toni Ruiz agraeix a El Palace Barcelona les facilitats per, un any més, poder portar a terme la Black & White Masquerade Ball.
La gastronomia cubana és imprescindible per conèixer la cultura d'aquesta illa carismàtica del Carib i també de la seva gent. Els plats típics de Cuba són un viatge en si per la seva història, amb una vibrant barreja d'elements de la cuina espanyola, africana, aborigen i caribenya. Des de fa vuit mesos, el restaurant El Morro matisa la seva oferta amb plats típics de la Costa Daurada.
Una aventura empresarial amb ADN cubà
El projecte familiar liderat per Jorge Luis Díaz, Maritza Lissabet, Gerardo Castillo i Lianne Díaz té el privilegi de brindar al comensal l'essència de la gastronomia cubana. Pròxim a complir el seu primer aniversari el proper mes d'abril, el restaurant El Morro s'ha consolidat com un restaurant versàtil, d'una relació qualitat-preu molt bona, que treballa amb honestedat i que ha demostrat el seu carisma en el temps que porta obert.
Durant aquest període el xef, Roberto Eguis Villarino, ha sabut conjugar als fogons la cuina tradicional cubana amb accent mediterrani «plats com els ‘chicharrones’, l'amanida cubana, la ‘ropa vieja’ o l'arròs fregit són a la nostra carta. Ara bé, d'altres com el suquet de lluç, l'arròs melós, el pop a la gallega o la cua de bou, que són d'aquí, també en tenim a la nostra oferta de temporada.
Joies de la corona del Morro
Una de les creacions culinàries més espectaculars que es poden assaborir a El Morro és el porc rostit amb ‘mojo’, un clàssic que cal encarregar amb un dia d'antelació per preparar-lo. «La nostra filosofia es basa en una cuina de producte fresc, sense condiments artificials, amb molt d'equilibri entre la gastronomia cubana i mediterrània» expliquen els propietaris del Morro. El restaurant, obert cada dia ininterrompudament de 12h del migdia a 00:00h de la nit, disposa d´un menú diari que inclou primer plat, segon, postres i beguda per 14,5 euros.
La cuina a El Morro és oberta i transparent per a tots els comensals. A nivell culinari també destaquen la iuca fregida, el ‘tamal’, l'enfilat de gambetes, el ‘casquito’ de guaiaba amb formatge o la ‘panetela’ borratxa. «Estem molt a gust a Salou, la clientela que ve repeteix i volem seguir millorant la seva experiència a casa nostra amb més possibilitats de lleure» exposen des de la propietat. El restaurant El Morro té capacitat per a 120 comensals, entre terrassa exterior, menjador interior i planta superior. Adaptat per a persones amb qualsevol minusvalidesa, els accessos i l'ascensor interior permeten a totes les persones accedir a qualsevol punt del local.
Per formalitzar la vostra visita al restaurant El Morro de Salou, heu de trucar al telèfon 977 076 387. El Morro, un ‘pedacito’ de Cuba a Salou!
Roser Guerrero és l''alma mater' de Sunshine's Events. Emprenedora, responsable i molt professional, té un llarg recorregut en el món dels esdeveniments. Tot seguit anem a conèixer a la seva 'criatura', el seu projecte empresarial i que ha irromput amb força en el sector. Sunshine's Events ja està al mapa.
Per a aquelles persones que no coneguin el projecte. Què és Sunshine's Events?
Sunshine’s Events és una empresa d’organització d’esdeveniments de tots tipus. Treballem els esdeveniments MICE que son vinculats a empreses i també els esdeveniments socials, per exemple: bodes, comunions, celebracions privades, peticions de mà, entre d’altres.
Un projecte que té vida i que va néixer el 2023. Què et va portar a plasmar una idea que et voltava pel cap a la realitat que ja és?
Tot va començar en un viatge que vaig fer a Filipines a l’abril de 2023, tot veient una posta de sol. Una sèrie de fets anteriors i uns altres que van anar passant durant el viatge em van crear una necessitat de canvi i evolució. Vaig somiar desperta i ho vaig visualitzar tot. Morta de por, ara bé, molt segura que estava preparada. Així que vaig pensar, i si ho intento?
Quan vaig tornar del viatge em vaig posar ‘manos a la obra’ i vaig començar creant la pàgina web www.sunshinesevents.com, visitant espais, buscant col·laboradors, col·laborant també amb altres empreses d’esdeveniments i com una formigueta al setembre del 2023 vaig poder començar amb la meva activitat empresarial.
Fa anys que acumules experiència i trajectòria en el món dels esdeveniments. Com vas descobrir que aquesta passió per la teva professió et podia convertir en tota una emprenedora en aquest sector?
La meva trajectòria laboral té una experiència acumulada com a cap d’animació de més de 15 anys en hotels de referència de la zona, això em dona una experiència i un punt de vista que crec que és clau. Tinc un gran poder que es la visualització, quan algun client em diu què vol jo m’ho imagino i a partir d’allí comencem en la creació.
També el fet d’haver treballat amb diferents nacionalitats i edats em dona un ‘savoir faire’ més encertat. Quan vaig descobrir el món dels esdeveniments uns anys enrere vaig saber que havia trobat aquella barreja perfecta i que m’era fàcil connectar amb les persones i poder entendre les necessitats de cada client. No és el mateix un esdeveniment d’empresa que una boda. No és el mateix una empresa gran que una petita, una boda tradicional a una boda civil. Tots som diferents i ens agrada trobar l’equilibri perfecte i que l’esdeveniment tingui l’essència dels nostres clients.
Estàs satisfeta de moment del teu recorregut empresarial al capdavant de Sunshine Event’s? Què t’han traslladat les empreses un cop fet l’esdeveniment de la teva mà?
Estic satisfeta, sobretot perquè cada esdeveniment que he fet, els clients estaven molt contents i alguns més del que s’esperaven, jo em preocupo molt perquè tot estigui perfecte. Treballo sempre amb previsió i amb tots els aspectes sota control. Crec que és una gran responsabilitat i em prenc la meva feina molt seriosament.
Quins al·licients creus que aporta el projecte que portes a terme en el sector dels esdeveniments. Quin és el teu valor afegit i en quin àmbit geogràfic treballes?
Som una empresa fresca, actual, amb energia, amb la ment oberta i amb moltes ganes. Tinc als millors col·laboradors de la zona i li posem tots molt d’amor al que fem. Ens encanta poder crear experiències i veure a les persones gaudir. Ens ho prenem molt en serio!
Pel que fa als valors afegits em reitero i parlaré de l’amor, del respecte i del compromís. De la capacitat innata de poder entendre a les persones i el que volen, de mirar per ells. I es que tenim ‘style i rollo’. Som el 2.0 d’ esdeveniments. I tot això ho fem sense entrar en pànics, sent resolutius i sempre amb un somriure.
Visc a Tarragona i treballo per tot Catalunya. No tinc cap problema en viatjar i en treballar en qualsevol país i estic desitjant que uns nuvis atrevits em diguin que es volen casar a una illa exòtica, ja tinc espais a l’ estranger per a fer-ho possible. El mateix amb les empreses. Moltes empreses fan reunions o incentius a altres països i de pas que treballen aprofiten per passar-ho bé. A Sunshine’s Events això se’ns dona prou bé!
Per acabar, quins objectius t’agradaria aconseguir de cara al 2024?
M’encantaria que Sunshine’s Events s’estabilitzés al mercat de Tarragona. Cuidar a les empreses que han confiat en nosaltres i tenir noves empreses per poder-los donar els serveis que necessiten. També fer moltes bodes, ens encanten, de fet al 2024 ja en tenim algunes. Tenim moltes ganes de treballar i molta força, així que demano un 2024 amb molts esdeveniments i amb molts somriures.
M’acomiado amb una frase que em defineix moltíssim: ‘La Luz es más fuerte que la oscuridad’, a Sunshine’s Events estem plens de llum! (somriu).
El número 5 del carrer Galera de Reus despertava aquest matí ben d’hora. A les 6h del matí a la capital del Baix Camp aixecava la persiana 365 Obrador, la cadena de fleques i cafeteries catalana ha obert el seu primer establiment a la demarcació de Tarragona. L’olor a pa acabat de fer, l’aroma d’un cafè de qualitat i l’expectació dels reusencs i reusenques ha estat present, des de primera hora del matí, a l’accés d’aquest carrer veí de la Plaça Mercadal.
Amb aquesta obertura, Grup 365 Obrador, a més de sumar un nou establiment, estrena la seva presència a les comarques tarragonines, on hi ha previst un pla d’expansió important. El nou espai disposa de 105 metres quadrats distribuïts en taulell de venda i atenció al públic i espai de restauració amb capacitat de 40 persones. El projecte també ha donat feina a un total de tres persones.
Fundada l’any 2000 per Juan Antonio Tena i Emilia Castro, Grup 365 Obrador actualment compta amb 1350 treballadors distribuïts entre les 190 botigues i l'obrador central. Judit Brugués, responsable d’expansió de la companyia explica que «estem molt contents d’haver obert portes a Reus. El nostre objectiu és convertir-nos en la cafeteria del barri i de les zones pròximes, fidelitzant sobretot amb la qualitat de la nostra varietat de productes. Els convidem a venir a provar-los».
Qualitat-preu apta per a totes les butxaques
Pa, brioxeria, pastisseria, entrepans i cafeteria, una oferta molt diversa trobaran els clients que s’hi acostin a descobrir-ho «des dels productes salats de tota mena, varietat d’entrepans, amb embotit o vegetals, amanides diverses per dinar, i evidentment, dolços com per exemple els ‘Joanets’ i que tant ens caracteritzen. Són la nostra especialitat, són uns croissants farcits de xocolata, al mateix moment que també estan recoberts a l’exterior, i en tenim de tres tipus: el de xocolata blanca, el de xocolata negra i el de xocolata amb llet» explica Judit Brugués.
Amb la inauguració de l’establiment a la capital del Baix Camp, Grup 365 Obrador comença a deixar empremta al territori. Aquest 2024 obriran un altre establiment a Salou, concretament a l’arxiconegut carrer Barcelona. També s’està estudiant obrir una segona botiga a Reus i també escalfa motors fer presència a Tarragona. Benvinguts a la demarcació de Tarragona i molta sort!