Reus torna a reivindicar el seu atractiu gastronòmic amb una nova edició de les Jornades de l’Arròs Ganxet, de la mà de l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria (AEH) Reus. Vint restaurants s’han adherit a la iniciativa i del 19 d’abril al 12 de maig oferiran menús especials al voltant de l’arròs.

Les propostes culinàries estan elaborades amb Arròs Bayo, qui des de 1860 cultiva al Delta de l’Ebre i acompanyades amb vins del Celler Mas Vicenç. Com a novetat, a l’edició d’enguany s’hi incorporen dos productes insígnia de la cultura gastronòmica reusenca: totes les degustacions començaran amb un vermut de Reus i les postres comptaran amb l’avellana de Reus com a ingredient protagonista.

Els restaurants participants són: Xivarri Tasca Reus (c. Pubill i Oriol, 7); 14,5 Beer Wine (c. de les carnisseries velles, 1); Moto Sport Cafè (c. Antoni Gaudí, 64); Braseria Cafè Teatre del Centre (c. Major,15); Flaps Cafè (c. Pubill i Oriol, 4); Cafè de Reus (c. Metge Fortuny, 1); Restaurant l’Estel (c. del vent, 11); Restaurant El Círcol (pl. Prim, 4); El Racó de JP (pl. de les Basses, 2); Cal Gallissà (pl. Mercadal, 12); Terrassa Gaudí (pl. Mercadal, 4); Cafeteria La Lleona (c. de Boule, 7); Tempus Coffee (Centre comercial El Pallol); Abrasa’m (pl. Peixateries Velles, 5); Peixateries Velles (pl. Peixateries Velles, 8); Lotus Bistro (pl. de la Farinera, 9); Restaurant 158 (av. Països Catalans, 158); Restaurant Tennis Monterols (Ctra. Cambrils Km 1); Buidasacs Restaurant (c. Pintor Bergadà, 7); Casa Coder (pl. Mercadal, 16).

Ubicat en ple casc antic de Vielha e Mijaran, en plena riba de riu i a tocar de l’Ajuntament s’alça Riu Nere Mountain Hotel&Apartments. En una renovada i moderna recepció -que anteriorment havia estat una de les cafeteries més populars del poble- hi trobem a Juan Antonio Serrano i Maite Pages, propietaris d’aquest establiment hoteler i que va obrir portes el 1968. Conversem amb Juan Antonio Serrano.

La seva saga familiar va ser visionària en apostar per la zona...

Si, van ser-ho gràcies a una d’aquelles casualitats de la vida. Els meus avis, Antonio Serrano i Victòria Palacios residien llavors a Bagnères-de-Luchon, era l’època de la construcció de les centrals hidroelèctriques a França. Fruit d’un deute van rebre una finca amb una fonda i unes cavallerisses a Vielha, era l’any 1933. Amb el pas dels anys aquella fonda, que van regentar els meus avis, la van convertir en un hostal, després va ser ampliada i va acabar convertint-se en pensió i avui en dia són els apartaments. A l’espai de les quadres de cavalls, l’any 1968, els meus pares, Antonio Serrano i Pilar Iglesias, van obrir l’Hotel Riu Nere.

Un equipament que va ser pioner a l’època, perquè?

Doncs perquè va ser el segon hotel de la zona obert a l’època, després del Parador de Vielha (inaugurat el 1966). Cal pensar que l’estació d’esquí de Baqueira Beret va posar-se en marxa al mes de desembre de 1964, eren temps on l’allotjament característic del moment eren les fondes i els hostals. Els meus pares van apostar per un allotjament trencador, amb habitacions amb bany propi, amb una cafeteria amb molt de renom per l’època... Era un hotel menut d’un poble petit, que ja començava a tenir esquiadors com a clients a l’hivern, que treballava molt bé a l’estiu, també venien molts viatjants, era molt divers. Realment els meus pares van apostar per construir un hotel, sense ser conscients que això esdevindria, anys després, en el motor econòmic del territori.

L’hotel a més a més ha anat fent camí i s’ha anat especialitzant. És així?

Actualment la denominació és Riu Nere Mountain Hotel&Apartments***. Perfilem el nostre hoste a aquelles persones que cerquen gaudir de l’alta muntanya. Els set apartaments (van ser els primers apartaments turístics amb llicència com a tal de la demarcació de Lleida) són més d’índole familiar, amb dos nivells on els nens i els seus pares trobaran el màxim confort. Pel que fa a l’hotel, el client que ens fa confiança és el turista espanyol i francès. Treballem també amb agencies especialitzades de França que ens porten amants de l’esquí tradicional, del d’alta muntanya i el de raquetes de neu. A l’hotel disposem de serveis que fan còmode el seu dia a dia com són els guarda esquís, garatge, guarda bicis, dutxes de cortesia, esmorzar buffet, entre d’altres.

Un altre servei pioner que van posar en marxa fa uns anys és el d’oferir un servei gratuït de guia per descobrir els millors paratges de la zona...

Efectivament, fa 25 anys que tots els nostres clients ho tenen al seu abast durant els dies que estan amb nosaltres entre els mesos de juliol i agost. I si em permet un matís, és un servei de guia titulat. La Vall d’Aran té paratges molt bonics i sigui l’estació que sigui val la pena que un professional especialitzat t’acompanyi a veure’ls, que te’ls expliqui, et guiï i puguis fer-li preguntes.

Referent als clients, entre l’apartament i l’hotel, quin índex d’ocupació han tingut aquesta temporada?

Estem molt satisfets de com ha anat aquesta temporada. Pensi que nosaltres obrim nou mesos i mig cada any, amb uns índexs d’ocupació mitjana al voltant d’un 80-85%. Aquest hivern ens hem situat entre un 90-92%. L’estada aproximada a casa d’un client nostre és de 4,2 dies. La seva satisfacció és molt important per nosaltres, passades les festes de Setmana Santa realitzarem una reforma de la façana exterior, dels finestrals i el mobiliari dels apartaments. I per la primavera del 2025 a l’hotel millorarem les escales d’emergència.

Bons números! Felicitats. Quin creu que són grans baluards de l’hotel?

A més del que he comentat anteriorment, com és la comoditat de les habitacions i el guia titulat, afegiria el magnífic i hospitalari equip que tenim (18 professionals). D’entre els nostres valors afegits també apuntaria que estem al quilòmetre zero de la capital de la Vall d’Aran (somriu), completament cèntrics estem, a escassos metres de l’església, del museu comarcal i del centre neuràlgic del municipi, amb tota mena de restaurants, botigues i atractius turístics al voltant.

Per aquest hotel han passat personalitats reconegudes també, fins hi tot en el seu dia un futur Premi Nobel de Literatura...

Si, va ser l’escriptor Camilo José Cela, i que va reproduir en la seva obra ‘Viaje al Pirineo de Lleida’. Concretament el 24 d’agost del 1963 a la Fonda Serrano, i ho va constatar en aquesta obra amb el text ‘En la Fonda Serrano se almuerza con mucho sentido común...el queso el jamón y el pan que sirven son de confiança y muy embrosinos y gustosos’. També s’hi han allotjat l’humorista Eugenio o l’escriptora i creadora del conte de Les Tres Bessones, Roser Capdevila, entre d’altres.

Per finalitzar, per Juan Antonio Serrano l’hotel i els apartaments són com un fill més? I si em permet, hi haurà relleu dins de la saga?

Tinc molta estima per aquest projecte i sempre estic pensant en com millorar-lo ja que acumulo molts anys d’experiència al capdavant. Sóc optimista i m’agrada veure com poc a poc les meves dues filles s’hi va implicant. Elles, tot i la distància, ja que resideixen a Barcelona, doncs ens aporten valor en qüestions com són el motor de reserves, la pàgina web o les xarxes socials. Cada quinze dies aproximadament fem reunions mitjançant videotrucades on hi som tot l’equip i elles també mostren la seva opinió en qüestions de millora. Estic molt content.

Juan Antonio Serrano, moltes gràcies a tot l’equip de Riu Nere Mountain Hotel&Apartments per la seva hospitalitat i amabilitat durant la nostra estada. Agraïts que ens hagi ajudat a descobrir molt més d’aquest projecte referent a la capital de la Vall d’Aran.

Gràcies a vosaltres.

PortAventura World es troba immers en plena celebració de la primavera. Fins el pròxim 14 de maig la benvinguda d’una de les estacions més esperades de l’any es viu a tots i cadascun dels indrets del parc temàtic. Precisament en un d’ells, cada cap de setmana (i també el dimecres dia 1 de maig) els més menuts de la casa poden gaudir d’un ‘Easter Brunch’ amb els personatges de ‘SésamoAventura’ al restaurant Marco Polo.

Elmo, Coco, Zoe i el Monstre de les galetes saluden a les famílies, reparteixen abraçades als infants, regalen encaixades de mans entre petits i grans i, sobretot, amb la seva inigualable simpatia, fan que l’àpat provoqui emocions similars a les de pujar a qualsevol atracció. Els quatre protagonistes de ‘SésamoAventura’ no paren ni un segon, són pols d’atracció per la canalla i un al·licient important alhora de fer-los gaudir molt més de l’àpat. Les seves evolucions són supervisades en tot moment per la Carolina -coordinadora d’espectacles- i que observa amb atenció des de la seva posició al menjador que tot surti a les mil meravelles.

Un bufet d’aventurer

Marco Polo era el més famós dels viatgers de la ‘Ruta de la Seda’. Precisament per això tot l’equip de professionals de restauració del parc segueixen la línia d’aquest intrèpid aventurer italià i desitgen que exploreu tota mena de sabors. Com a novetat de temporada, aquest ‘Easter Brunch’ us permet assaborir dolç i salat a parts iguals. Jaume Solé, xef executiu de PortAventura World ens detalla què han cercat amb l’elaboració d’aquest brunch «seguint les tendències del mercat el que hem buscat és sorprendre les famílies buscant un servei que combina l’oferta gastronòmica amb que els petits de la casa se sentin integrats, amb l’entorn i amb els personatges del Marco Polo. Tot amb una qualitat de producte i servei com es mereixen els nostres clients per tenir una experiència inoblidable», exposa un xef amb molta gastronomia a les seves esquenes, ja que porta vinculat professionalment a PortAventura des de l'any 1995.

Ous al forn amb tomàquet i espinacs; salmó fumat, amanides; sandvitxos clàssics; flautí de pernil; pinsa de burrata, pernil i ruca; croissant amb hummus, tomàquet i minimesclum, entre d’altres. Aquest és un ventall de les diferents possibilitats de salat que hi podreu trobar. Quan us asseieu a taula, un aconseguit còctel de cava i mango us estarà esperant. Brindeu per l’experiència!

Pel que fa al dolç, també és sinònim d’èxit. No ho volem descobrir tot, així que us animem a que hi aneu, el que si us avancem és que les galetes de colors i la font de xocolata són les joies de la corona entre els infants.

El comensals ho valoren a l’alça

Les famílies tenen gana, i això es nota en l’anar i venir de reposició de safates al mostrador del bufet, on la presència d’en Santi Monné -xef amb més de dues dècades de trajectòria al parc- es fa palesa. Ell mateix ens detalla que «aquest espai està obert de 13 a 15h i estem molt contents de com estan responent les famílies». Així és, pares, mares, nens i nenes que arriben amb un forat a l’estómac, ja que qui més qui menys porta entre 3 i 4 hores voltant pels mons de PortAventura World.

Entre cullerada i cullerada, sempre hi ha temps per dibuixar un somriure davant les càmeres de la Vero i la Laura, les fotògrafes oficials del Marco Polo i responsables d’immortalitzar els millors moments del dinar. Mentre unes miren per la càmera, d’altres com l’Aicha o la Rocío, estan contínuament recollint els plats buits dels comensals, de cara a fer-los fàcil l’àpat. Així ens ho corrobora l’Ani Chicano, supervisora del restaurant i que porta a la casa des de la temporada 96-97 «la gent ve a menjar, a passar-ho bé i tot el nostre equip està concentrat en que sigui així, que es puguin despreocupar de tot brindant-los les màximes facilitats».

En Jaume és de Sallent, està amb la seva família aquest cap de setmana a la Costa Daurada i el diumenge l’han dedicat a viure’l a PortAventura World «m’ha agradat molt aquest concepte de brunch. El fet que hi hagi animació ens ha fet quedar-nos fins i tot més estona ja que al nen l’ha captivat això de poder interactuar amb els personatges de SésamoAventura». La Clàudia és de Castelló, ha vingut amb familiars i amics, ella ens diu que «n’estic contenta del bufet, tot bo, amb varietat i realment és un brunch complert. Ara bé, em pots titllar de clàssica si vols però jo hi posaria també uns macarrons» (somriu). El Carles i la Sílvia, de 9 i 11 anys, s’ho han passat d’allò més bé, no paren de  fer-se fotos amb la Zoe i el Monstre de les Galetes «és molt guay, tenim la llengua així (ens la mostren) perquè no hem parat de menjar les galetes de color blau. Estaven superboníssimes!» (exclamen).

Aquest ‘Easter Brunch’ disposa de menjar també per celíacs, té un preu de 29,90 euros per adults i pels menors de 12 anys és de 19,90 euros. Cal reservar mitjançant la web oficial de PortAventura World. Una opció ideal per aquest ‘Easter Celebration’!

The Terrace at Hills, un dels restaurants d’INFINITUM -el resort residencial referent Costa Daurada- ha renovat recentment la seva carta. L’aposta és ferma pel producte mediterrani i té un protagonisme clar: la gastronomia italiana. Les creacions que podreu assaborir a taula tenen la intenció de transportar el vostre paladar cap al país de la bota. Una experiència gourmand a tocar d’un espai natural com és La Sèquia Major, i en un establiment amb un acurat interiorisme d’avantguarda.

Els culpables d’aquest nou rumb són els tastaolletes de la casa, amb Vicky Farriol, directora de F&B d’INFINITUM al capdavant i Jordi Roa, el xef executiu. Format a l’Escola Superior de Hosteleria de Barcelona (ESHOB), en Jordi va començar el seu recorregut professional aprofundint primer, en la cuina tradicional de restaurants de tota la vida. Posteriorment amb 28 anys va iniciar una aventura asiàtica que el va portar (tot i que només hi anava per un) a estar 8 anys a Xangai i a Xian vinculat a l’obertura de nous hotels. D’allà va tornar casat i amb una preciosa nena, que són el seu timó personal.

Professionalment a INFINITUM en Jordi Roa està pròxim a sumar-hi quinze mesos de recorregut. El xef barceloní ens atén per explicar-nos aquesta aposta per la cucina italiana.

Jordi, a què es deu aquest nou rumb?

L’especialització en cuina italiana és gràcies al forn de pedra que tenim. Li veníem donant protagonisme en l’anterior carta, ara bé, amb la nova hem volgut que tot giri entorn a la figura del forn que tenim a vista de tothom. La gastronomia italiana crida molt l’atenció, sempre ha tingut una bona colla de seguidors i, a més, un fet molt important, agrada al comensal independentment de l’edat que tingui.

La nova carta es va presentar a principi de març. Quan ho vau començar a idear?

Al desembre tot l’equip vam començar a treballar-la, a crear-la, a donar-li forma. Un canvi gastronòmic sempre és una aposta arriscada, així que abans de posar-ho en marxa podem dir que el seu procés de maduració ha estat d’un trimestre. Ara ja fa un mes que la proposta ha vist la llum i ho estarà fins el 8 de juny, quan obrirà el Beach Club i tancarà The Terrace at Hills.

Un cop superat el primer mes -i que podríem qualificar de pretemporada- quin balanç en feu? Què us diuen els comensals?

La satisfacció és constant, tant per la seva part com per la nostra. Les pinces romanes (de forma rectangular i menys ovalada que la pizza tradicional), la pasta farcida, la pasta fresca o les pizzes estan tenint molt d’èxit. Realment hem fet una bona aposta amb la gastronomia italiana. El jugador de golf que ens visita entre setmana o les famílies i els residents que solen fer-ho més en cap de setmana, són un bon termòmetre, i fins ara ens estan posant bona nota.

Vinga va Jordi, mulla’t! Per algú que vingui a provar-ho per primera vegada, què els hi recomanaries?

Qualsevol de les nostres pinces romanes (somriu). Les fem com una pizza, però amb un procés de fermentació de 24 hores, és més esponjosa i cruixent. I també recomano les nostres pizzes, especialment la ibèrica i la diavola, que té un toc de salami picant molt interessant pel paladar. També vull afegir que el producte amb el que treballem ens el proporciona un proveïdor de prestigi com és Negrini, el principal importador d’aliments i vins italians. I per acabar, pels postres deixeu un foradet també!

Ara que menciones els vins, també en volem parlar. Donem la benvinguda al Francesc Caballé, restaurant manager a INFINITUM i gran expert en la matèria. Francesc, amb l’especialització en gastronomia italiana que s’ha fet a The Terrace at Hills, quin estil li heu volgut donar a la carta de vins i caves?

Tot i canviar l’estil gastronòmic de la carta, pel que fa als vins hem mantingut la filosofia anterior que ens va funcionar i hem tornat a apostar per un producte de qualitat i de proximitat. Tot i això hem introduït un producte italià molt popular com és el Lambrusco per aquelles persones que vulguin tenir una experiència cent per cent italiana. Val a dir també que disposem d’un producte nacional de una molt bona qualitat.

Quin número de referències teniu i de quantes DO? De quines DO en concret heu apostat més?

Tenim 18 referencies a la nostra carta i representen a 12 denominacions d’origen. L’aposta més clara és per les denominacions d’origen de proximitat: Penedès, Tarragona, Priorat i Montsant.

Segons el teu criteri, quines són les 5 joies de la corona a la carta de vins i caves?

(somriu) No vull fer una aposta directa per alguna referencia en concret ja que estic molt satisfet amb la representació que tenim. Ara bé, si et puc dir que jo soc molt de denominació d’origen Montsant i Priorat i pel que fa a cava tenim un molt bon producte de la DO Cava.

Grazie mile Jordi Roa i Francesc Caballé per aquesta conversa gastronòmica.

L'espectacular rooftop Summit de l'Hotel Olympus Palace ha estat l'escenari de la presentació oficial de l'Agenda Gastronòmica de Salou 2024. L'esdeveniment, presentat davant de la societat civil del territori, la beautiful people de Salou i els mitjans de comunicació, ha servit per desvetllar l'oferta gastronòmica que Salou posa a disposició dels seus habitants i visitants al llarg de l'any, convertint la gastronomia en un nou reclam turístic que contribueix a la desestacionalització.

El calendari gastronòmic, que pretén ser una experiència plena de sensacions úniques, té com a objectius principals la promoció i valorització d'una nova generació de restauradors de Salou, que estan marcant un punt d'inflexió creatiu i avantguardista en la història culinària de la capital de la Costa Daurada.

L'alcalde Pere Granados ha destacat que "Salou és una destinació que ofereix una àmplia varietat d'atraccions i productes per gaudir en família o amb amics durant tot l'any, enriquint, així, l’oferta de sol i platja. La gastronomia – ha dit Granados – afegeix una nova dimensió i valor a l'activitat turística, sent clau en la consolidació del nostre compromís amb la desestacionalització i la sostenibilitat econòmica i laboral". Granados ha remarcat la riquesa històrica, natural i paisatgística de Salou, així com la qualitat dels seus productes marins i agrícoles, fent esment també a la cultura i el patrimoni vinícola per potenciar el turisme enològic.

L'objectiu és presentar experiències culinàries amb sabors diversos elaborats amb productes de qualitat i de proximitat a través d'un conjunt d'activitats gastronòmiques que fomentin un Salou ‘viu’ els 365 dies de l'any, atractiu tant per a visitants locals com per a aquells que busquen una cuina innovadora i de qualitat.

L'alcalde ha conclòs posant en relleu la significativa aposta de Salou per esdevenir un referent gastronòmic, gràcies al potencial, professionalitat i innovació dels seus empresaris i professionals de la restauració, amb Pep Moreno al capdavant de l'Associació d’Empresaris d’Hostaleria de Salou, destacant la seva inestimable dedicació i compromís.

El calendari gastronòmic de Salou s'ha reforçat amb una sèrie d'esdeveniments destacats al llarg de l'any, convertint la gastronomia en una peça clau de l'oferta turística de la ciutat. Els detallem a continuació:

Tasta Salou: Aquesta activitat es realitza cada dijous, on els visitants poden explorar diferents establiments del municipi per degustar un plateret i una beguda a un preu assequible de sis euros.

Jornades de l'Arròs: Del 12 al 28 d'abril, l'arròs serà el protagonista en diversos restaurants de Salou, oferint una oportunitat per gaudir de la versatilitat d'aquest ingredient en la gastronomia local.

Sabor Salou: Els dies 3, 4 i 5 de maig, el passeig Jaume I es transforma en l'escenari del festival 'Sabor Salou', destacant per l'excel·lència de la gastronomia i la restauració.

Jornades del Peix Blau: Del 17 de maig al 2 de juny, diversos restaurants de Salou celebraran les jornades 'Del mar a la Taula', centrant-se en el peix blau com a ingredient estrella.

Gastrotour: Amb l'arribada del bon temps, del 14 al 30 de juny, Salou convida a explorar la seva ruta gastronòmica més saborosa, on els participants poden degustar la millor gastronomia local, acompanyada de productes enològics de primera qualitat.

Jornades del Calamar: Del 25 d'octubre al 10 de novembre, una selecció exclusiva de restaurants dedicaran part dels seus menús al calamar, destacant-lo com un producte clau de la cuina local.

Salouween Street: Els dies 1, 2 i 3 de novembre, el passeig Jaume I s'omple de festa amb el Salouween Street, combinant gastronomia, enologia, terror i bon humor.

Vermuts Nadalencs: Del 5 al 22 de desembre, els establiments de Salou oferiran vermuts especials per celebrar les festes nadalenques, oferint una forma deliciosa de gaudir de l'esperit festiu.

Un 2024 que gastronòmicament promet a Salou i que donarà que parlar, sens dubte.

Un total de 25 establiments del Baix Gaià participen en aquest esdeveniment que oferirà degustacions diverses cada dissabte i diumenge al migdia maridades amb el nou vermut Duc de Foix de la Cooperativa Covides. L'Associació d'Empresaris d'Hostaleria del Baix Gaià i la Cooperativa Covides han presentat al restaurant 4 Latas Baix a Mar la iniciativa gastronòmica Vermut al Baix Gaià en el marc de les Rutes Baix Gaià Experiences, que s'estrena aquest dissabte 6 d'abril i s'allargarà fins al 13 de juliol.

Els dissabtes i diumenges al migdia, 25 establiments de Torredembarra, Altafulla, Creixell, La Riera de Gaià i La Nou de Gaià serviran degustacions a un preu de 6 € que variaran cada setmana i que estaran acompanyades del vermut Duc de Foix, el nou producte de la Cooperativa Covides.

Els restaurants participants són:

Torredembarra: Cal Silver, 4 Latas Baix a Mar, Cafeteria El Sabó, Cerveceri La Brava, Bar l'Estació, 4 Latas, 4 Makis, Restaurant La Terraza, Pizzeria l'All Negre, Òxid, Sashimi 1 i Sashimi 2.

La Riera de Gaià: Restaurant l'Hor.

Altafulla: El Pati dels Tarongers, La Xeriueta, Rustic Food Altafulla, Vermuteria La Ramona, El Rinconcito de Elena, Pizzeria Solocomo, Restaurant Hola Playa i Restaurant El Trull.

La Nou de Gaià: A la Parra! Casal Nou de Gaià.

Creixell: Bar Restaurant Ángel Miguel, Bar La Gresca i La Nova Tenalla.

Com a promoció, totes les persones que completin el passaport que trobaran als establiments participants rebran una ampolla de vi Gran Cresta Blanc DO Penedès cortesia de Covides. Per completar el passaport cal haver degustat 25 propostes gastronòmiques a qualsevol dels restaurants. Els establiments participants, les propostes gastronòmiques setmanals, l'actualitat i les novetats de Vermut al Baix Gaià es podran consultar a les pàgines de Facebook i Instagram amb el mateix nom que s'han creat, especialment per l'ocasió.

L’Escola d’Hoteleria i Turisme de Cambrils i l’Escola de Dansa del Centre de Lectura de Reus organitzen ÒRBITA GASTRONÒMICA, una jornada en la qual, gastronomia i dansa es fusionen per impulsar la cultura i el producte de proximitat.

L’Escola d’Hoteleria i Turisme de Cambrils està fermament compromesa amb la formació de l'alumnat, posant en valor la importància que tenen els aliments i la cuina del nostre entorn per la seva qualitat i excel·lència i, apostant per l’agricultura local i del territori. Una bona manera de compartir aquests valors i coneixements és treballant conjuntament amb les institucions que ens envolten en l’organització de la jornada ÒRBITA GASTRONÒMICA.

Aquest és un projecte vinculat als Projectes Òrbita, un d’ells és els Premis Òrbita de dansa contemporània, que es va dur a terme el passat mes de Febrer al teatre Bartrina de Reus, organitzats per l’Escola de Dansa del Centre de Lectura de Reus.

El dissabte 6 d’abril de 10 a 13.30 hores, al Hall del Centre de Lectura de Reus, els ciutadans podran visitar i gaudir de les demostracions i degustacions gastronòmiques en les que s'utilitzaran aliments quilòmetre zero del Mercat de Reus i de les principals DOP i IGP del territori, a més de les coreografies de l’Escola de Dansa del Centre de Lectura de Reus.

Col·laboren en aquesta activitat:

· Institut Escola d’Hoteleria i Turisme de Cambrils: l'alumnat aprendrà i ensenyarà a convertir el producte de la nostra terra en delícies

gastronòmiques.

· Escola de Dansa del Centre de Lectura de Reus: mostra de coreografies a càrrec dels alumnes de l’escola, a la plaça de Sant Pere.

· Mercat de Reus: aportant productes de qualitat per poder desenvolupar aquestes jornades. els aliments bons i de qualitat als veïns de Reus.

· DOP Siurana: ens acompanyaran amb l’oli d’oliva verge extra, l’or líquid de la nostra història, tradició i poble.

· DOP Avellana de Reus: aportaran el seu fruit sec de qualitats excepcionals, avellana per consumir crua o torrada a fer servir en la nostra cuina més

autòctona.

· IGP Calçot de Valls: des de l’Alt Camp ens arribarà el calçot, grill d’una ceba blanca, dolça i tendre, que feta a la flama viva és la base de la calçotada.

· Forn Sistaré: impulsaran el respecte i la passió pel que neix a la terra i acaba a taula.

· DOQ Priorat: veurem com la suma de la terra, el clima i l’elaboració seguint tècniques mil·lenàries han propiciat un producte autèntic, el vi del Priorat. Amb la presència de l’enòloga Sandra Rico que realitzarà un petit tastet de vi.

‘Més que mai, Narbona, la capital de Les Grands Buffets!’ Amb aquest missatge publicat a les xarxes socials, l’emblemàtic restaurant francès ha confirmat que no es mourà de l’Espace Liberté, allà on va començar tot l’any 1989.

Aquest fet enterra definitivament i dona per tancada la possibilitat manifesta de que l’establiment pugues marxar a alguna que altra localització del sud de França. Precisament de núvies no li han faltat a Les Grands Buffets durant aquests mesos d’immensa i llarga rumorologia, ara bé, tal i com han expressat en un video oficial Bertrand Malquier, alcalde de Narbona i Louis Privat, per part de la propietat, ‘Les Grands Buffets es queda als braços del seu primer amor’:

 

Narbona, capital gastronòmica d’Occitania

L’impacte de la notícia va més enllà del fet de quedar-se a Narbona. Les Grands Buffets invertirà 20 milions d’euros en un projecte que reformarà (i de ben segur que serà espectacular) tot l’entorn perimetral exterior del restaurant, adequant-lo així a la majestuositat dels seus salons interiors.

Cal recordar que per Les Grands Buffets passen anualment prop de 400.000 comensals, dels quals, 50.000 són espanyols. A més és el primer restaurant de França en facturació, superant els 25 milions d’euros l’any. Unes xifres que parlen per si mateixes. Tanmateix, visitar Narbona val i molt la pena, entre els diferents atractius turístics hi hael canal de la Robine, el mercat de Les Halles, els jardins dels Arquebisbes, la majestuosa i inacabada catedral, entre d’altres.

De Tarragona a Les Grands Buffets amb AVE França

Tarragona i Les Grands Buffets estan d’enhorabona. Gràcies al confort dels trens de Renfe, únic operador ferroviari que connecta la capital tarragonina amb el sud de França, en un vist i no vist podràs asseure’t a una de les reputades taules de Les Grands Buffets. I això és possible gràcies a la ruta Madrid-Saragossa-Marsella, amb una freqüència diària en tots dos sentits i que, com un servidor ha experimentat recentment, et planta en només tres hores a Narbona des de l’estació del Camp de Tarragona.

Com que qualsevol excusa és bona per fer quilòmetres i anar menjar a un bon restaurant (la Guia Gourmand el va guardonar com a millor restaurant de l’any 2021), poder assaborir l’alta gastronomia tradicional francesa és una excusa majúscula i perfecta. A Narbona, primera ciutat romana de l’antiga Gàl·lia -conectada amb Tarragona per la Via Augusta- ens obre les portes del millor bufet de luxe del món.

Ritual espectacular d’alta cuina francesa accessible per tothom

A Les Grands Buffets el bon gourmand es troba amb una festa d’alta cuina en un establiment on la gastronomia és art i viceversa. Una bacanal a discreció que converteix la visita en especial, i on es rendeix homenatge a Auguste Escoffier, precursor de l’art culinari del país veí. A Les Grands Buffets –avís per navegants- cal anar amb l’estómac buit i amb ganes de tastar-ho pràcticament tot (si podeu). El preus són els següents: adult 57,90 euros, infants entre 6 i 10 anys, 28,90 euros i pels menors de 6 és gratuït.

Segons la tradició francesa, entre els segles XVII i XVIII els àpats de prestigi eren bufets. Tot el menjar estava posat i cadascú se servia a voluntat. A Les Grands Buffets trobareu 111 varietats de formatge «un autèntic Guiness World Record certificat. Tenim anotat que la persona que més en va poder tastar en un sol àpat, va poder-ne assaborir 70. I al nostre celler disposem de més de 170 referències de vi i xampany» somriu Privat tot explicant aquesta anècdota en un agradable sopar amb la nostra presència.

L’assortiment de marisc us farà saltar els ulls d’alegria quan el veieu, és de màxima qualitat i les vostres pupil·les ‘fli-pa-ran’ amb la cascada de llamàntols. Una aturada amb temps també mereix l’espai de la Rôtisserie, on es cuinen al moment entrecots, costelles, magret d’ànec, llamàntol amb salsa, entre d’altres. Imprescindibles pel vostre paladar també son el canard au sang i llièvre à la royale «aquest últim és tota una institució a França» diu Privat.

El Salón Doré i l’Espace Glacier

Si una constant ha marcat els 35 anys d’història de Les Grands Buffets és que sempre s’ha reinventat, també a l’època de la pandèmia. Fa tres anys que es va posar en marxa el Salón Doré. Un espai d’ambient neoclàssic i dedicat al fabulista francès Jean de la Fontaine, la sala dona cabuda a 74 privilegiats comensals que s’extrapolaran a sentir-se partícips d’un àpat reial. Decorada amb més de 18.000 fulles d’or, l’atmosfera del luxós saló ambienta i recorda l’època de Lluís XVI.

Un altre refinat escenari a Les Grands Buffets és l’Espace Glacier, allà hi trobareu una gran varietat de delícies gelades entre miralls daurats, marbre, frescos, motllures i esplèndides vitrines que evoquen temps de les més grans cases parisenques de l’època.

Homenatge de Louis Privat al ‘Mestre’ Fèlix Llovell

A l’entrada de Les Grands Buffets un missatge presideix la declaració d’intencions: «Fay ce que vouldras» (fes el que vulguis). Un missatge que transmet la personalitat i manera de ser del seu propietari, Lous Privat, qui en el seu dia va passar de ser actor a restaurador. Amb el seu característic castellà, el propietari del restaurant posa en valor la figura de Fèlix Llovell, fundador de la Guia Gourmand, i que el 22 de novembre del 2021 va tenir l’oportunitat de celebrar els Premis de la Guia Gourmand a Les Grands Buffets. Molt afectuosament Privat trasllada que «Fèlix Llovell tenia tota la meva estima i respecte professional, va ser un privilegi ser reconeguts i acollir aquí la gala dels premis. Això és casa vostra». Merci beaucoup Monsieur Privat, llarga vida a Les Grans Buffets a Narbona.

Col·laboració Telesur Madrid i Guia Gourmand

La darrera visita realitzada per Guia Gourmand a Les Grands Buffets, magníficament preparada per Tryptic Comunicació, ha tingut una col·laboració informativa d'excepció. Conjuntament amb José Luis López Manso, director de Telesur Madrid, hem col·laborat en el reportatge d'aquest canal madrileny. Un veritable gust fer-ho i de gaudir de la resta de professionals de la informació amb qui vam tenir el plaer de compartir aquest viatge i que va quedar segellat en el que va ser una gran nit!

 

Ja ho sabeu gourmands, teniu una cita al restaurant Les Grands Buffets. És d'aquelles visites que s'han de fer, com a mínim, un cop a la vida. Ara bé, un cop caigueu a la temptació, de ben segur que voldreu repetir. No us adormiu pas que les reserves s'han de fer amb temps mitjançant la seva pàgina web.

 

Adan Saez és molt més que un pastisser, és un emprenedor del territori amb consciència per l’entorn. El fundador de Xocosave –pastisseria de prestigi a Reus i que té el seu obrador a Riudoms- s’ha implicat recentment en endolcir la Pasqua als nens i nenes hospitalitzats a l’Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona.

L'establiment situat al carrer Sant Joan nº32 de Reus ha fet una generosa donació de mones a l’hospital pediàtric referent de Catalunya i a més ha organitzat un taller especial en col·laboració amb dues destacades fundacions infantils. Adan Saez, gran amant de les tradicions pastisseres, la Mona de Pasqua n’és un exemple, ha contribuït al benestar emocional dels nens i nenes durant aquests dies tant significatius. La pastisseria ha fet una significativa donació de mones a La Casa Ronald McDonald de Barcelona, un refugi que ofereix suport a les famílies i els nens en tractament hospitalari des de l'any 2002.

Un emotiu taller de mones

El passat dimarts 26 de març, Xocosave va organitzar un emocionant taller de mones de Pasqua a la Casa dels Xuklis, un allotjament temporal per a les famílies que viatgen lluny de casa per rebre tractament mèdic. A través d'aquesta activitat, els infants van tenir l'oportunitat de viure la màgia d’aquets dies i de crear les seves pròpies mones i ous de xocolata, donant llibertat a la seva imaginació amb els temes de la temporada.

Aquesta iniciativa exemplifica el compromís de Xocosave amb les comunitats més necessitades. Altres iniciatives recents, com la seva participació al Concert Solidari de Carnaval a benefici de la Lliga contra el Càncer o el Pink Brunch realitzat a INFINITUM demostren la dedicació del pastisser Adan Saez a ajudar i donar suport a aquells que més ho necessiten.

 

 

 

 

 

 

 

Asian Origins és una cadena de supermercats instal·lada a la ciutat de Barcelona. Una marca jove nascuda l’any 2022 i que actualment té dos establiments oberts, un al carrer Muntaner número 367 i l’altra al carrer Torrent de l’Olla, 110. En aquesta darrera botiga, situada a l’emblemàtic barri de Gracia de la ciutat comtal, aprofitem per conèixer en Martí Barri, director financer d’Asian Origins. Amb ell parlem d’un projecte empresarial que ens té encuriosits gastronòmicament.

Martí, com neix el concepte d’Asian Origins?

Neix de la idea conjunta d’uns inversors de Barcelona i Madrid, especialitzats en la distribució en el canal HORECA (productes d’alimentació i begudes que van dels fabricants o distribuïdors fins a HOtels, REstaurants i CAfeteries) i que importen de diferents països asiàtics a Espanya. Ells es plantegen arribar a un públic diferent, amb un producte de certa gamma i diversificar el negoci. Un cop tenen clar aquest plantejament, un dels inversors contacta amb mi i, alhora també s’hi sumen el Branko, que ja gestionava botigues de menjar asiàtic i l’Alfonso, que estava treballant al Tai Garden com a xef executiu.

I així és com fa dos anys obre la botiga del carrer Muntaner...

Efectivament, Muntaner el 2022 i Torrent de l’Olla 2023. Nosaltres considerem que el període de maduració mig d’una botiga de les nostres característiques és de 24 mesos. Realment la de Muntaner està plenament consolidada. És cert que determinats productes que encara estem testejant, fent mètriques i comprovant què funciona i què no a una i altra botiga.

A la de Muntaner triomfa molt més un producte final, en canvi aquí a Gracia tenim un públic molt més familiar, turista, expatriat que se’n perfila per un altre. La de Muntaner té 300 metres quadrats i la Torrent de l’Olla en té 280.

Ara que fa referència al producte, quin és el que més triomfa entre la seva clientela?

No t’ho creuràs! (somriu). El que més venem són les galetes de la sort. És un producte barat, unitari i que fa gracia entre la gent, sobretot entre els infants, que són els que més ho demanden.

Com comentava anteriorment, la idiosincràsia dels residents a Muntaner, és la de no cuinar, per això opten per voler adquirir el plat i menjar-se’l a casa. Un producte lineal i acabat. És un barri residencial, on de dilluns a divendres al migdia funcionem bé, en canvi en cap de setmana monetitzem poc. Com a segona opció, tenim el congelat, ràpid de fer i de preparar. Per tant el que més funciona és el menjar en el seu punt final, millor. I m’agradaria afegir que les botigues funcionen si ho fan bé, si hi ha una bona relació qualitat-preu i, també, per proximitat. I en el cas d’Asian Origins, qui pensa en asiàtic ho fa amb nosaltres.

Quina és el pla de vol d’Asian Origins des que van enlairar-se ara fa dos anys?

En aquest 2024 volem obrir alguna botiga més a Barcelona i també tenim localitzades algunes ciutats que han mostrat interès en nosaltres, com són Girona, Madrid, Màlaga o València. El nostre creixement ha de ser natural, i fruit d’això i un cop la marca d’Asian Origins estigui plenament desenvolupada, serà la de crear i muntar certes franquícies, botigues de petita dimensió amb els nostres productes i fàcils de gestionar. Un altra qüestió que volem convertir en realitat dins del segon semestre de l’any, és la de tenir una marca de producte pròpia.

Comenta que la marca està en procés de desenvolupament...

Exacte, Asian Origins és un projecte jove. Vam començar amb una expansió de marca de baix nivell, pensant en com volíem que fossin les botigues i els maldecaps inicials que tot inici comporta. Anem sumant professionals competents, com per exemple la Clàudia Güixens, que ens ajuda a enfortir l’equip de màrqueting, també hi hem sumat especialistes en posicionament i estratègia digital i a la pàgina web també.

Per nosaltres el més important és poder convertir-nos en un referent a la ciutat de Barcelona. El nostre fet diferencial a banda de la qualitat, és que els nostres establiments transmeten un esperit asiàtic modern, no és la clàssica botiga on tot està acumulat. A casa nostra volem que el client se senti còmode, en una atmosfera agradable, que pugui visualitzar el producte, que el pugui conèixer bé gràcies al codi QR i a la informació que transmet.

En una primera visita, què recomana que s’ha d’emportar un client de la botiga d’Asian Origins?

(S’ho pensa) Recomanaria qualsevol dels nostres productes acabats, els nostres ramen, el sushi... La cuina asiàtica ha ‘explotat’ a Barcelona, fa anys van començar els restaurants xinesos de baixa qualitat i que després van donar pas als japonesos. L’accent asiàtic està molt present i nosaltres amb la nostra filosofia, tenim un factor diferencial. El missatge és que vinguin, que passegin pels nostres passadissos i ens tastin, no quedaran indiferents.

Per acabar, algun objectiu més?

Nosaltres tenim una neurona molt calenta! (riu). Estem pensant tot el sant dia, sempre explorem nous projectes. Ara estem pensant en projectes cosmètics, per així treure el cap en d’altres camps no culinaris. El temps ens dirà.

Martí Barri, moltes gràcies per obrir-nos les portes d’Asian Origins.

Gràcies a vosaltres.

Simón Coll, fundada l’any 1840, és reconeguda per acompanyar el consumidor en totes les etapes de la seva vida i per la seva gran aposta pel sabor i la qualitat, mantenint viu l’ofici xocolater i integrant a les seves fàbriques tot el procés d’elaboració.

Durant sis generacions i més de 180 anys d’història, l’empresa ha anat adaptant el seu model de negoci fins a arribar a estar present en 50 països, mantenint-se fidel a la preservació del seu ofici i al procés d’elaboració Bean to Bar.

La marca elabora, any rere any, campanya rere campanya, més de 200 figuretes per sorprendre en aquestes dates. Cada temporada és un nou repte de creativitat, qualitat i una minuciosa enginyeria de processos per industrialitzar els productes de Pasqua. L’equilibri perfecte entre el domini de les noves tecnologies i la preservació del procés artesanal és l’èxit de Simón Coll. Per donar resposta a tota mena de públics, l’empresa va inaugurar una nova línia d’emmotllament i decorat l’any passat, oferint nous models que donen resposta a fins pedagògics, d’entreteniment i d’interacció familiar.

Campanya 2024 amb un ampli ventall creatiu 

Per a aquesta campanya, Simón Coll rendeix un tribut als diferents protagonistes de Pasqua: els padrins, la família, els rebosters i, per descomptat, els més petits de la família. I ho fa mitjançant una categorització de productes que respon als diferents universos de creativitat i tradició.

En decoració hi trobareu una varietat de propostes que compta amb fórmules de xocolata negra en diferents percentatges, xocolata amb llet i xocolata blanca en el format més funcional pensades per afegir a les mones de Pasqua. Pel que fa a tradicions del món, la marca aposta per figures més elaborades i amb un enfocament clàssic, com ara els mítics ous i les gallines, pensades per a tot tipus de públic, fins i tot el més adult i amant del cacau, amb una proposta exclusiva 70% cacau.

Relacionada amb les aficions, aquesta categoria és una aposta de Simón Coll. Productes dissenyats per cobrir diferents aficions, des de la creativitat fins a la imaginació i fantasia, tots en diferents percentatges de cacau per abastir tots els paladars. Hi trobareu pilotes de futbol (de 550 grams i novetat d’aquesta temporada), MotoGP, F1, patins de xocolata, trofeus, entre d’altres.

Finalment, pel que fa a l’imaginari, Simón Coll posa el focus en l’entreteniment i l’entorn dels més petits. És en aquesta línia on la marca n’ha reforçat el disseny, aportant i transmetent creativitat, imaginació i fantasia. Dissenys de dinosaures i unicorns o un gos de xocolata blanca (novetat de la temporada) de 165 grams i que serà la predilecció dels amants dels animals.

El divendres 15 de març serà una data que no oblidaran pas en David Ortega i en Biel Jaramillo. Tot dos han demostrat el seu talent en la 19a edició del prestigiós i reconegut concurs ‘De la mar i l’horta als fogons’ per joves cuiners que organitza anualment l’Institut Escola d’Hoteleria i Turisme de Cambrils i l’Ajuntament del municipi.

David Ortega, alumne del Centre Integrat Públic de Formació Professional de Benicarló, ha sorprès al jurat amb uns macarons de galera farcits amb pesto de carxofa. Com ell mateix ha explicat «com a suggeriment us recomano que us ho mengeu tot d’un mos, així notareu el cítric de la galera obrint-vos les papil·les gustatives, seguidament notareu la salinitat de l’animal de mar i finalment el macaró és un peça d’orfebreria, com una joia, que desapareixerà del paladar deixant-vos el regust a carxofa durant bastant temps». David Ortega, de 19 anys, ha estat declarat com a primer finalista del concurs. Al David Ortega l’ha recolzat en Sergi Viana, professor del centre on estudia.

Per la seva part, Biel Jaramillo, estudiant de l’IES Escola Joviat de Manresa, ha estat declarat com a segon finalista. Amb 18 anys la seva creació culinària ha estat batejada per ell mateix com ‘Mar i Horta’, i ha consistit en un guisat de carxofa amb cremós de galera «un plat on per exemple hi trobareu mongeta de Castellfolit del Boix, carxofa en dos textures, dins del guisat i amb xip de carxofa. Per sobre un núvol de galera, uns xips d’all i unes garapinyades. Cada mossegada és diferent el punt de sabor». En Biel ha estat acompanyat per Oriol Margalef, docent de l’IES Escola Joviat de Manresa.

David Ortega i Biel Jaramillo han competit per fer-se amb la corona de guanyadors amb sis alumnes més: Amanda Baltanàs, de l’Escola d’Hoteleria i Turisme de Girona; Sergi Sabaté de l’Institut Escola d’Hoteleria i Turisme de Cambrils; de Juan Henry Torres, de l’IES Bisbe Sivilla; Àlvar Bielsa, de l’IES Cavall Bernat, d’Aarón Muñiz, de l’IES Marta Mata d’Hostaleria del Vallès Oriental i Arnau Garcia, de l’Institut Martí Dot.

Un concurs amb molta expectació

La 19a edició del concurs ‘De la mar i l’horta als fogons’ per joves cuiners ha alterat (de molt bona manera) la jornada docent a l’Institut Escola d’Hoteleria i Turisme de Cambrils. Els finalistes contenien els nervis i la tensió en el procés d’elaboració de les seves creacions, tot sota l’atenta mirada de Rafel Muria, xef Estrella Michelin del restaurant Quatre Molins de Cornudella de Montsant i de Xavier Martí, xef del restaurant Casa Macarrilla 1966 i president de l’Associació d’Empresaris d’Hostaleria de Cambrils.

L’engranatge del concurs ha estat perfecte, tot gràcies a l’alumnat i professorat l’Institut Escola d’Hoteleria i Turisme de Cambrils que hi han col·laborat, com també de les eficients responsables municipals de l’àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Cambrils, Christel Torres i Olga Griera.

El jurat no ho ha tingut fàcil, i ha afinat molt les puntuacions de cadascun dels participants. L’han format per Pau Serra, president de la Cooperativa Agrícola de Cambrils; de Tomás Sierra, president de la Unió de Botiguers de Cambrils; d’Antonio Jesús Henares, delegat de vendes i sommelier del grup González Byass (Cava Vilarnau patrocinador de les jornades ‘Encarxofa’t); de Cristina Carmona (gerent adjunta del Patronat de Turisme de Cambrils); de Joan Domingo Pijoan, pescador jubilat i representant de la Cofraria de Pescadors de Cambrils) i d’Helder Moya, periodista gastronòmic i cap de redacció de la Guia Gourmand.

Missatges de recolzament de cara al futur

Rafel Muria, Cristina Carmona i Jorge Gómez, director de l’Institut Escola d’Hoteleria i Turisme de Cambrils han felicitat als vuit participants en el moment final de la cerimònia del concurs. Tots tres han incidint en recalcar i posar en valor «la vostra passió per la cuina i el vostre desenvolupament formatiu us convertiran en el futur del sector. I que concursos com aquests, són petits desafiaments que ara afronteu com a estudiants, però que realment la ‘guerra’ està en quan ja estiguin finalitzats els vostres  estudis i sortiu al mercat laboral».

Les vitrines d'INFINITUM lluiran un any més el guardó de «Millor Beach Club d'Europa». Per tercer any consecutiu aquest prestigiós títol no es mou de la Costa Daurada i certifica que el resort d'alt standing situat a les nostres comarques, té un valor afegit àmpliament reconegut a nivell europeu. Tres de tres, 2022, 2023 i 2024, els World Travel Awards han posat de manifest la qualitat d'aquest oàsi de desconnexió situat a La Pineda. La cerimònia d'entrega, realitzada a l'hotel Ritz Cartlon, a Berlín, el 6 de març, ha reconegut l'esforç i la dedicació d'INFINITUM Beach Club per oferir una experiència mediterrània perfecta, en un espai exclusiu i únic.

«Aquest reconeixement és el millor aval de l'esforç dedicat, i el reflex del nostre compromís constant amb l'excel·lència i la satisfacció del client. La nostra tasca es distingeix per oferir-los una oferta única i serveis excel·lents, mantenint els més alts estàndards de qualitat, professionalisme, sostenibilitat i innovació» explica Vicky Farriol, directora Beach Club i F&B INFINITUM.

Els World Travel Awards són premis que reconeixen, recompensen i celebren l'excel·lèncias a tots els sectors clau de les indústries de viatges, turisme i hoteleria. El procés de votació és online i per això es fa una campanya de comunicació d'un any per fomentar la participació global. Els vots provenen d'executius qualificats que treballen al sector turístic, així com el consumidor de viatges.

Un vot estàndard té una ponderació d'un, mentre que els vots emesos per professionals de viatges verificats tenen una ponderació de dos. Per sol·licitar l'actualització, els usuaris han de completar la secció 'Votants de la indústria de viatges' en registrar-se i enviar un mínim de deu vots. Els vots són auditats internament per assegurar la validesa de cada vot individual.

El 8 de juny obrirà una temporada que promet

El Beach Club d'INFINITUM, que compta amb deu piscines espectaculars, envoltades de vegetació i amb vistes al mediterrani, iniciarà la temporada que ve el pròxim dissabte 8 de juny. L'espai disposa de tres restaurants amb impressionants vistes al mar. Per una banda, Gusto i Pura ofereixen una experiència gastronòmica exclusiva per als membres del Beach Club, amb una selecció de tapes i plats lleugers. D'altra banda, Flamma Beach Foodhouse està obert al públic en general durant els dinars cada dia, així com els sopars de dijous a diumenge. Aquest restaurant ofereix, a més d'una àmplia varietat de plats a la seva extensa carta, música en directe i un menú especial de sopars. Amb una gran terrassa davant del mar, aquí es pot gaudir de deliciosos plats com arrossos, carns i peixos a la brasa, a més d'entrants i postres exquisides.

«El nostre principal reconeixement és el dels nostres clients, els qui són la nostra inspiració i motivació més grans. Estem orgullosos d'haver superat un any més les nostres expectatives, cosa que és un testimoni del valor que els nostres clients atorguen a la nostra oferta gastronòmica, atenció i ambient únic a la Mediterrània» explica Farriol. «No hi ha un Beach Club com el d'INFINITUM, cosa que ens converteix cada cop més en una destinació perfecta tant per als turistes i el públic local de la Costa Daurada com el de Barcelona. En poc més d'una hora des de Barcelona i durant tot l'estiu, podeu accedir a una aposta gastronòmica premium amb productes locals, vistes privilegiades en un entorn natural, i múltiples serveis», afegeix Farriol.

Endinsar-se al número 66 del carrer Enric Granados és sinònim de provocació. En una de les vies més gourmand de Barcelona sobresurt el glamur del restaurant Jacqueline. Un espai gastronòmic amb diferents nivells i en el que només entrar quedes atrapat per l’art noveau que el caracteritza, pels sostres magnànims, les formes espontànies i surrealistes, i els detalls pictòrics del segle XX i que caracteritzen Rockwell Group. L’establiment propietat de Toni Cano -empresari que coneix molt bé el sector de l’oci nocturn barceloní- disposa d'una superfície de 500 metres quadrats distribuïda en tres pisos que acullen el restaurant principal, un restaurant ‘The Dinner Club’ amb música en directe i la cocteleria ‘Champagne Bar’.

Nova oferta de plats al migdia  

Sempre havia estat a Jacqueline de nit (és un dels líders de la nit a Barcelona), així que visitar-lo de dia era l’excusa perfecta per descobrir la seva nova oferta de plats al migdia. A més, vaig tenir l’oportunitat de conèixer al David Agorreta, germà de Sergi Agorreta (director general de Jacqueline), i qui ens ha atès amb l’amabilitat, correcció, simpatia i professionalitat que caracteritzen a l’equip del restaurant. Durant l’àpat, també tinc l’oportunitat de veure en acció al xef de la casa, en Dani Padró -format a la pedrera de l’Escola Hofmann- ben enfeinat preparant un sashimi de llobarro.

Entre els plats del migdia destaquem, d’entre altres opcions, l'amanida de gamba fresca, acompanyada amb una fina i cruixent torrada que li dóna el contrapunt perfecte; la truita amb cecina de Wagyú i tòfona (una de les joies de la corona del restaurant i que us recomanem que proveu); el bao de cansalada cuinada a baixa temperatura, maionesa cítrica de xipotle i cacauet garapinyat (original i ple de contrastos de sabors) i, per estómacs ben poderosos, la meravellosa hamburguesa Jacqueline, 200 grams de vedella nacional, amb pa de pretzel, servida amb una raclet fosa al moment.

I tot i que l’ordre dels factors no altera el producte, us suggerim dos còctels que ens han acompanyat en el nostre itinerari gastronòmic. Un és La vie en Rose, floral, afruitat i espumós, tot gràcies al xampany Perrier-Jouët; i l’altre còctel, Umbrella, afruitat, exòtic i lleugerament dolç gràcies al Ron Cacique 500. La cocteleria a Jacqueline és marca de la casa.

 

I finalment, per aquells i aquelles que sempre tingueu un raconet pel postre, opcions com el tiramisú del Jacqueline, el pastís de formatge artesanal, la rosa de xocolata blanc i maracujà o el gelat artesanal de festuc o xocolata, us faran posar la rúbrica final a l’àpat de migdia.

Aquesta oferta de migdia és vàlida també per als caps de setmana. Una carta especial que inclou una sèrie de nous plats i platillos ideals per compartir, gaudir i menjar per un preu assequible. La cuina del restaurant Jacqueline ha ampliat l’horari de migdia valida també per dissabte i diumenge. La cuina està oberta de 13 a 15.30 hores.

Anna Miralles i la seva germana Núri són les responsables de l’Hotel Les Capçades. Un hotel rural 3* situat a Horta de Sant Joan. Un establiment que l’any vinent celebrarà dues dècades d’existència. L’Anna va néixer fa 45 anys entre olles i olletes, en el si d’una família històrica en el sector de l’hostaleria a la Terra Alta. El seu pare i la seva mare són en Salvador Miralles i la Pepita, responsables de la històrica Fonda Miralles (actualment Hotel-restaurant Miralles).

A Les Capçades la filosofia és clara: descansar, respirar i sentir. Un lema gravat en pedra i que dona la benvinguda al client a un hotel de 13 espaioses habitacions, completament personalitzades i amb terrassa, algunes fins i tot amb jardí privat.

L'hotel Les Capçades busca oferir el millor confort als clients, la tranquil·litat es respira amb el moviment suau dels pins i de les copes de les oliveres que envolten l'establiment. Des de les habitacions s'observa la natura tan característica de la Terra Alta, amb la postals nocturnes tan delirants com les dels llums del poble parpellejant i la majestuosa muntanya de Santa Bàrbara.

Com va néixer la possibilitat de posar en marxa aquest projecte tan atractiu?

Aquest edifici va ser una construcció d’un senyor suïs, que va venir aquí a Horta de Sant Joan per viure-hi. No li van anar massa bé les coses i se la va quedar una entitat bancaria. La meva família hi va veure possibilitats, la vam adquirir l’any 2000 i després d’unes reformes el 2005 vam obrir.

Alguna dificultat inicial o va anar tot sobre rodes?

Al cap de tres anys d’obrir vam enfilar cap a una crisi econòmica important a nivell de país, la del 2008. Nosaltres vam obrir un hotel, no de luxe, però si amb unes característiques superiors a la fonda, amb preus més elevats. La veritat és que ens va costar aproximadament uns 5 anys començar a remuntar.

La nostra intenció sempre des del primer moment ha estat treballar bé, i en un inici quan vam començar sobretot el que volíem era fer-nos un lloc al mercat i que el client ens anés coneixent. Som conscients que l’Hotel-restaurant Miralles és el germà gran i Les Capçades és el germà petit (somriu).

Un germà petit que deu ni do! Aquí a Les Capçades cada finestra és un quadre...

Doncs si, és així. Cada habitació (són molt àmplies i realment confortables) té vistes privilegiades, ja sigui al poble o a la muntanya. La nostra ubicació és el nostre valor afegit, a dos minuts caminant d’Horta de Sant Joan, en un espai que transmet pau, relaxació i tranquil·litat. A Les Capçades donem allò que l’Hotel-restaurant Miralles no podem oferir.

Quan un client de Miralles prova per primer cop Les Capçades, ja no torna a Miralles. Som la nostra millor competència! (riu). Som un hotel més enfocat a adults, tot i que no ens considerem un ‘only-adults’, ara bé, potser acabarem anant per aquest camí...

La piscina interior també és un dels punts forts de Les Capçades. Ara bé, per arrodonir el dia, quina millor manera de fer-ho que amb els deliciosos sopars degustació que feu!

És un dels puntals forts de l’experiència a casa nostra. Els sopars degustació que portem a terme són el colofó, tal i com ens diuen els clients. Per un senzill motiu, no han de pensar en què han de triar i els sorprenem amb un menú amb diferents tastets, de producte fresc, i on cada plat és una sorpresa pels sentits per cada comensal. Actualment també estem obrint aquests sopars a persones que no necessàriament han d’estar allotjades a l’hotel.

La gastronomia sempre ha estat una senyal d’identitat molt nostra, arran de la pandèmia vam posar en marxa sopars temàtics, o activitats com el Chesse&Wine, un maridatge amb 6 cellers de la Terra Alta i on es poden provar més de 40 formatges. Enguany la portarem a terme el dia 13 d’abril de 20 a 23h.Ho publicarem a les nostres xarxes socials i així, qui vulgui, s’hi pot inscriure.

Deixi’m que li pregunti per la seva visió del sector de l’hostaleria actualment. Quin anàlisi en fa?

Està molt tocat, així de clar li dic. Quan va arribar la pandèmia molts professionals del sector van descobrir ‘la part dolça’, que era estar a casa. Molta gent n’ha fugit i actualment és força complicat tirar-ho endavant. Realment en breu poder anar a un restaurant o a un hotel serà un bé de luxe, ja que aquesta situació provocarà haver de pujar els preu, entre d’altres conseqüències.

No puc acabar aquesta entrevista sense preguntar-li pel seu pare, en Salvador Miralles (distingit en el seu dia amb la medalla al turisme de la Generalitat). Què suposa per vostè la seva figura?

El meu pare és el meu ídol, a més, és el meu ‘jefe’, tot i estar retirat. No conec cap altra persona amb el seu carisma, la seva professionalitat, la seva vessant generosa... A casa ell i la meva mare ens han transmès una sèrie de valors importantíssims pel dia a dia, i un d’ells, el més important: la família. Som un equip perfecte i totes les opinions les consensuem entre mon pare, ma mare, ma germana i jo. I qui sap si la saga continuarà, ja que els meus dos nebots cada diumenge a la tarda els entusiasma fer receptes i així ens ho demanen! (somriu).

La Casa Melchor Lloveras Venas o Els Porxos, un espai històric-artístic del 1861, situat a la plaça dels Carros era antigament l’edifici aduaner del Port de Tarragona. Actualment aquest espai està rehabilitat i s’hi troba Port Plaza Apartments, uns apartaments turístics que pertanyen a Grupo Blaumar, cadena hotelera amb més de tres dècades de trajectòria al Tarragonès.

La característica més important d’aquest establiment és que ha estat totalment rehabilitat amb un nou disseny que combina tradició i modernitat, adaptant l’edifici a les necessitats actuals sense trencar amb els seus elements històrics i patrimonials. Port Plaza Apartments té tot un seguit de sistemes sostenibles que li han valgut la certificació BREEAM® ES, reconegut internacionalment com a estàndard de construcció sostenible. A més, l’allotjament també té una certificació energètica A, la màxima qualificació possible.

Ocupació mitja per sobre del 75% tot l’any

A tocar del Port de Tarragona, els Port Plaza Apartments no només ofereixen un espai d'allotjament, sinó que també busquen integrar-se en el teixit del barri i  contribuir al seu desenvolupament. Port Plaza Apartments s'adapta a les necessitats diverses dels visitants que es detecten a Tarragona. Per una banda, viatgers que només passen una o dues nits a la ciutat o professionals que necessiten allotjament per estades mitjanes o llargues, per exemple, per treballadors nacionals o internacionals que han de treballar al Port de Tarragona durant algunes setmanes. Albert Canadell, director general de Grupo Blaumar exposa que «estem gratament sorpresos ja que tenim unes ocupacions per sobre del 75% durant tot l’any, compaginant el que és el client corporatiu i d’empresa amb el turista que ve a descobrir Tarragona i que disposa del confort d’estar allotjat al rovell de l’ou de la capital tarragonina».

Precisament per això, aquests apartaments turístics ofereixen una zona de coworking i esmorzar continental tipus bufet, un tret que el diferencia d’altres allotjaments d’aquests tipus.

Uns apartaments acollidors i sostenibles

En sintonia amb el compromís sostenible i responsable de Grupo Blaumar amb el medi ambient, Port Plaza Apartments ostenta la certificació BREEAM® ES (únics apartaments en tot Tarragona en tenir-la) i la certificació energètica A, dos etiquetes que els converteixen en una opció d’allotjament altrament sostenible. De fet, la rehabilitació d’aquest edifici històric es va fer amb una plena consciència que els Port Plaza Apartments havien de ser un edifici rehabilitat, sostenible i integrat al barri i a la vida de Tarragona.

envelopephone-handsetmap-markercross